Amikor a spanyol Dorna, a gyorsasági motorkerékpáros világbajnokság tulajdonosa megálmodta a gyorsaságizók elitkategóriáját, az idén debütáló MotoGP-t, tudni lehetett, hogy nem kell sokáig várni egy elitgéposztályra a szintén a Dorna fennhatósága alatt álló motokrossz-világbajnokságban sem. A tervek nagyon hamar megvalósultak, már jövőre rajtol az új kiemelt kategória a teljesen megreformált vb-ben. A neve a MotoGP nyomán MotocrossGP lett. A szenzációs új géposztálynak, ahol tényleg a világ legjobb krosszosai indulhatnak el, óriási meglepetésre egy magyar pilóta is a tagja lesz.
Németh Kornél részvételével kezdôdik el a MotocrossGP-sorozat – honfitársunk hatalmas lehetôséget kapott a KTM-tôl
Németh Kornél részvételével kezdôdik el a MotocrossGP-sorozat – honfitársunk hatalmas lehetôséget kapott a KTM-tôl
A vb legeredményesebb európai márkája, az osztrák KTM az elmúlt napokban, a hagyományos évadzáró összejövetelén, a Csillagok Estélyén bejelentette: a 19 éves Németh Kornélt benevezte a MotocrossGP-be! A 125-ös és a 250-es vb első magyar pontszerzőjének már a rajtszáma is megvan: jövőre a 90-es narancssárga motornak kell szurkolnunk. Amely ráadásul nagyon ütőképesnek látszik, hiszen egy félgyári SXS250-est kapott meg honfitársunk. Senki sem számított arra, hogy a KTM egyből bedobja a mély vízbe a honfitársunkat, mégis ez történt, Németh Kornél együtt versenyezhet a világ jelenlegi három legjobb krosszosa közül kettővel, a hatszoros világelső belga Stefan Everts-cel, valamint a kétszeres 250-es világbajnok francia Mickael Pichonnal. Bár Németh magyar szemmel nézve tényleg történelmi jelentőségű eredményeket ért el, a KTM-nél még nem tartozik a legjobbak közé. Sőt két felemás krosszidénye után sokan attól is féltek, hogy a KTM a jövőben már csak a kétségkívül látványos, ám a hagyományos sportértéke alapján alacsonyabb polcon lévő freestyle-megméretéseken állítja rajthoz a magyar bukósisakost. Szerencsére nem így történt. – A 2001-es szezonhoz képest előrébb lépett, hiszen nem egyszer, hanem kétszer végzett pontszerző helyen, azonban valljuk be őszintén: a freestyle-beli diadalokat leszámítva, nem igazán sikerült a második szezonja a KTM-nél. Az Open Eb-ben érem volt a cél, ám csak a 17. lett, míg a hat vb-futamán kétszer ugyan örülhetett, azonban háromszor az utolsó körökben lemaradt a pontszerzésről. - Elsősorban freestyle-osnak szerződtem el a KTM-hez, és én is tudom, hogy az idén felemás eredményeket értem el. Mégis alapjaiban változott meg Kris Rosenbergernek, a KTM sportigazgatójának, valamint Kurt Nicollnak, a motokrossz szakág felelősének rólam kialakult véleménye. Amikor a KTM mattinghofeni központjában leültünk tárgyalni, óriási meglepetésemre azt mondták nekem, hogy nagyon sokat várnak tőlem a motokrosszban is. Főleg Nicoll úr véleménye döbbentett meg, hiszen ő a múltban nem titkolta, hogy inkább csak a freestyle-eredményeimért becsült. – Az utóbbi alapján a külvilág számára logikus döntés lett volna, ha a KTM csak freestyle-osként tart önre igényt. Már csak azért is, mivel a gyár tele van gyorsabbnál gyorsabb krosszosokkal. Felvetődik a kérdés, miért indítja el a KTM a MotocrossGP-ben? – A KTM két vezetője főleg az edzéseredményeimet emelte ki. Nicoll és Rosenberger hangsúlyozta, hogy az időmérő tréningeken alig maradtam el a brit James Dobbtól és az ír Gordon Crockardtól, pedig én az övékéhez képest sokkal gyengébb, széria SX250-es motoron húztam a gázt. Ôk meg a legeslegjobb, gyári felkészítésű SX250-est kapták meg, amellyel a japán márkák ellenében érmeket nyertek. Egyszóval úgy gondolták, hogy kipróbálnak a MotocrossGP-ben, adnak alám egy félgyári SXS250-est, amelyen bebizonyíthatom, hogy nem csak a freestyle- ban vagyok nyerő.
Névjegy Németh Kornél Született: 1983. március 9., Kaposvár Magassága/testsúlya: 195 cm/95 kg Csapata: KTM Legnagyobb sikerei: 11-szeres magyar moto- és szuperkrosszbajnok (1993, 1994, 1996, 1998, 1999, 2001, 2002), 125-ös Európa-bajnoki bronzérmes (2000), ô az elsô magyar 125-ös vb-pontszerzô (2000) és az elsô magyar 250-es vb-pontszerzô (2001)
– Akik látták már önt élőben vagy televízión keresztül motorozni, érzékelhették, hogy jóval magasabb a krosszos mezőnyre jellemző átlagnál. - Igen, a méreteim alapján talán beférnék egy kosárlabdacsapatba is. De nemcsak a magasságom, hanem a súlyom is nehezíti a helyzetem, méghozzá szó szerint. Néhány éve, hetvenöt kilósan kinőttem a 125-ös géposztályt, és mivel most majdnem egymázsás vagyok, hirtelen erőtlenek lettek alattam a széria 250-es motorok is. – Aki egy kicsit is ért a krosszhoz, az tudja, hogy elsősorban nem önön, hanem a gyenge 250-es motorján múlott, hogy nem tudott sokkal jobb eredményeket elérni az elmúlt két 250-es világbajnokságon. Az SXS250-es mennyivel erősebb, mint az idei széria SX250-es, és mi a biztosíték arra, hogy a KTM sokkal jobban oda fog önre figyelni? – Az SXS250-es az idei gyári SX250-es továbbfejlesztése, tehát nagyságrendekkel nagyobb erő van benne, mint a 2001-es és a 2002-es motorjaimban. A KTM sokkal nagyobb technikai segítséget ígért nekem, mint a múltban, már ebből is az következik, hogy egészen más motorról van szó. Azt is nyugodtan kijelenthetem, hogy a KTM magatartása nagyon megváltozott az irányomban, úgy érzem, hogy sokkal rendesebbek velem, mint egykor. Mindent megtesznek, hogy nekem jó legyen. Sőt talán nem alaptalan az a reményem, hogy még a következő szezon idején megkaphatom azt a motort, amellyel a korábbi világbajnok James Dobb, illetve a német csillag, Pit Beirer fog versenyezni. Minden az eredményeimtől függ! Ha jól megyek, a KTM mindenben segíteni fog! Először tehát nekem kell letennem valamit az asztalra, és utána számíthatok a gyár segítségére. Úgy érzem, hogy az erősebb SXS250-essel képes lehetek arra, hogy meglepjem a menőket. Minden eddigi alapozásomhoz képest többet edzek, azaz erőnlétileg nagyon kevesen lesznek jobbak nálam. És ha ez párosul egy ütőképesebb motorral, akkor minden megtörténhet!
Kurt Nicoll nagyon bízik honfitársunkban
A brit Kurt Nicoll fogalom a motokrossz világában. A 38 esztendős Nicoll egykor az 500 köbcentis világbajnokság meghatározó alakja volt, négyszer ezüstéremig jutott az összetettben. A motokrossz-pályafutását ugyan 1998-ban befejezte, de az idén még képes volt arra, hogy az első szupermoto-világbajnokságban rendre pontszerző helyen végezzen. Ennek ellenére jelenleg már mindenki úgy tartja számon őt, mint a KTM egyik első számú vezetőjét. Az osztrák márkánál Nicoll a motokrossz szakág felelőse, azaz ő a közvetlen főnöke Németh Kornélnak is. Lapunk megkeresésére csak jót nyilatkozott honfitársunkról az egykori legendás pilóta. "Németh Kornél tavaly óta versenyez a KTM-nél, és azt kell mondanom, hogy nagyon meg vagyunk elégedve az eddigi teljesítményével. A freestyle-ban Európa egyik legjobbjává nőtte ki magát, míg a motokrossz-világbajnokságban is megmutatta már a tudását, pontokat szerzett. A sikereivel méltón képviselte a KTM színeit, aminek köszönhetően Joel Smetshez, Grant Langtsonhoz, James Dobbhoz, Steve Ramonhoz hasonlóan már ő is elismert KTM-pilótának számít a nemzetközi porondon. Pontosan ezért döntött úgy a KTM sportrészlege, hogy 2003-ban elindítjuk a vébé új elitkategóriájában, a MotocrossGP-ben. Most sokkal nagyobb lesz a lehetősége a bizonyításra, mint az elmúlt két szezonjában. A fiatal pilótát végig figyelemmel kísértük a vb-futamain, és arra a megállapításra jutottunk, hogy a nem megfelelő technikai háttere miatt nem tudott még jobb eredményeket elérni. Egyszerűen arról van szó, hogy Németh Kornél széria SX250-es motorja versenyképtelen volt ellenfeleinek a gépeivel szemben. Csak egy adat: az időmérő edzéseken átlagban csak egy-másfél másodperc volt a különbség az ő, valamint James Dobb és Gordon Crockard ideje között. Pedig a két előbb említett krosszos a KTM legutolsó fejlesztésű negyedliteres gépein húzta a gázt! Németh Kornél jövőre új motort kap, az SXS250-es jelzésű gépet. Az egyhengeres motor az idei SX250-es továbbfejlesztése, és a negyedliteres KTM-versenymotorok rangsorában a második legjobbnak számít. Ami azt jelenti, hogy Németh előrébb fog lépni, hiszen először fogják gyári szerelők is segíteni, míg az SXS250-es révén első alkalommal egy félgyári motor nyergében húzhatja a gázt. Ez pedig szerintem óriási esély a magyar pilótának, mivel folyamatosan pontszerzésre lehet képes a MotocrossGP-ben. Ez nagyon nagy szó! Még azt sem tartom kizártnak, hogy néhány vb-futamon a legjobbakkal tudjon csatázni!