Nincsenek további szabálymódosítások

Munkatársunktól MunkatársunktólMunkatársunktól Munkatársunktól
Vágólapra másolva!
2002.12.05. 21:09
Címkék
Formula–1-es tesztek
Barcelona: 1. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, Michelin) 1:15.674 (67 kör), 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:17.372 (86), 3. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:17.481 (101), 4. Panis (francia, Toyota, M) 1:17.609 (64), 5. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:18.065 (76), 6. Paffett (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:28.236 (63), 7. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:18.400 (54), 8. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, Bridgestone) 1:18.905 (74), 9. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:18.924 (73), 10. Davidson (brit, BAR-Honda, B) 1:19.675 (5), 11. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:19.860 (69), 12. Firman (német, BAR-Honda, B) 1:21.056 (46), 13. Monteiro (brazil, Renault, M) 1:21.471 (56)
Jerez: Badoer (olasz, Ferrari, B) 1:20.538
Mugello: Burti (brazil, Ferrari, B) 1:32.620 (65)
Formula–1-es tesztek
Barcelona: 1. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, Michelin) 1:15.674 (67 kör), 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:17.372 (86), 3. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:17.481 (101), 4. Panis (francia, Toyota, M) 1:17.609 (64), 5. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:18.065 (76), 6. Paffett (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:28.236 (63), 7. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:18.400 (54), 8. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, Bridgestone) 1:18.905 (74), 9. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:18.924 (73), 10. Davidson (brit, BAR-Honda, B) 1:19.675 (5), 11. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:19.860 (69), 12. Firman (német, BAR-Honda, B) 1:21.056 (46), 13. Monteiro (brazil, Renault, M) 1:21.471 (56)
Jerez: Badoer (olasz, Ferrari, B) 1:20.538
Mugello: Burti (brazil, Ferrari, B) 1:32.620 (65)
A 2005-ös szezonban újabb változások lépnek életbe a Formula–1-ben, legalábbis erről állapodtak meg a csapatvezetők az elitkategória technikai bizottságával. A londoni tanácskozáson számos ötlet került szóba, de végül abban egyeztek meg a résztvevők, hogy az eddig ismertté vált módosítási elképzelések után újabbak már ne befolyásolják a 2003-as világbajnokságot. Bernie Ecclestone, a sportág első számú irányítója azt szerette volna, ha 1997 után a következő szezonban újra lehetne mintázat nélküli, úgynevezett slick gumikat használni, de ez leghamarabb 2005-ben valósulhat meg. Abban az idényben valószínűleg már nem használhatják majd a pilóták a rajtot segítő elektronikus rendszert, amely tavaly óta "látható” a GP-ken. A tervek szerint 2005-től megváltozik a futamok régóta állandó műsora is.
A Nemzetközi Automobil-szövetség vezérkara október 28-án döntött úgy, hogy jövőre átalakul a pontrendszer a Formula–1-ben: az eddigi hat helyett a legjobb nyolc versenyző kap pontot, és módosítják az időmérő edzések rendszerét. A győztes 10, a második 8, a harmadik 6 ponttal gazdagodik majd, s még a nyolcadiknak is jár egy egység. A Formula–1 52 éves történetében ötödször (legutóbb 1991-ben volt erre példa) kerül sor a pontrendszer megreformálására. Változtatás lesz az időmérő edzés lebonyolításában is: az eddigi egy helyett két kvalifikációt terveznek. Az autók pénteken és szombaton egy-egy mért kört teljesítenek, s egyszerre csak egy kocsi tartózkodhat a pályán. A pénteki időmérőn a világbajnoki pontverseny sorrendjében követik egymást a pilóták, majd szombaton a pénteki utolsó indul elsőnek, s a leggyorsabb zárja a sort. A vasárnapi rajtsorrendről csak a második napi idők határoznak. Jövőre a boxutcából nem utasíthatják egyik versenyzőt sem arra, hogy elengedje a csapattársát: idén az Osztrák Nagydíjon a ferraris Rubens Barrichellónak kellett átadnia az első helyet a későbbi világbajnok Michael Schumachernek, és ez hatalmas botrányt okozott. A változásokat az FIA tanácsának kell jóváhagynia a december 13-án sorra kerülő ülésén.
Miközben Londonban jóformán a sorsukról döntöttek, addig a pilóták Európa különböző pontjain folytatták a tesztelést. Barcelonában 13 versenyző gurult aszfaltcsíkra, közülük David Coulthard volt a leggyorsabb, aki 1:15.674-es időeredményével új, nem hivatalos tesztrekordot állított fel a katalán pályán. A Ferrari Jerezben és Mugellóban próbálgatta a különböző fejlesztéseket, Luca Badoer a gumifejlesztésre, Luciano Burti pedig az elektronika tesztelésére helyezte a hangsúlyt.
A Jordan-istálló ugyan nem tesztelt, viszont egy hír ennek ellenére napvilágot látott a csapattal kapcsolatban. Méghozzá az, hogy Eddie Jordan jövőre is számít Szato Takumára, bár a japán pilóta neve nem került fel a hétfőn nyilvánosságra hozott előzetes nevezési listára. "Ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy szerződést akarunk bontani vele. Sőt, jelenleg is tárgyalunk, örülnénk, ha számíthatnánk rá. De figyelembe kell vennünk a különböző szponzori érdekeket is” – mondta a csapat szóvivője. Szato esélyeit csökkenti, hogy az Arrows-csapat nevezésének elutasítása miatt jelenleg szerződés nélkül álló Enrique Bernoldi is szóba került a Jordan-Fordnál. A brazil állítólag 8 millió fontos támogatót tudna "hozni” az istállónak, amelynek az egyik pilótája már biztosan az olasz Giancarlo Fisichella lesz.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik