Új csapattal a Volkswagen

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2002.11.30. 23:39
Címkék
Az elmúlt években számtalan pletyka kelt szárnyra azzal kapcsolatban, hogy a Volkswagen beszáll a Formula-1-be, valamint a rali-világbajnokságokba. A német vállalat folyamatos ígérgetései (vagy inkább hitegetései, illetve reklámfogásai&) lassan már unalmassá is váltak, ennek ellenére az Esseni Autószalonon egycsapásra mindenki újra komolyan veszi a híres márkát. A VW standján ugyanis történelmi bejelentésre került sor: Rudolf-Helmut Strozyk, a Volkswagen versenyrészlegének vezetője Jutta Kleinschmidtnek, a Dakar első női győztesének a társaságában bejelentette, gyári csapattal vesz részt a 25. Dakar-ralin a "népautó.
Íme, a csodajárgány, amellyel Jutta Kleinschmidt nekivág majd a Dakar-ralinak
Íme, a csodajárgány, amellyel Jutta Kleinschmidt nekivág majd a Dakar-ralinak
Íme, a csodajárgány, amellyel Jutta Kleinschmidt nekivág majd a Dakar-ralinak
Íme, a csodajárgány, amellyel Jutta Kleinschmidt nekivág majd a Dakar-ralinak
Íme, a csodajárgány, amellyel Jutta Kleinschmidt nekivág majd a Dakar-ralinak
Íme, a csodajárgány, amellyel Jutta Kleinschmidt nekivág majd a Dakar-ralinak
A Volkswagen neve egyáltalán nem ismeretlen a Szaharában, hiszen a Kottulinsky–Luffelman svéd páros 1980-ban egy saját maga által tuningolt VW Iltis terepjáróval megnyerte a Dakar-ralit. Ennek ellenére a "bogaras” márka első alkalommal csak az idén május végén tett arra utaló lépéseket, hogy kezdi igazán komolyan venni a világ legnehezebb tereprali viadalát. Miután a VW megszerezte magának a legendás Kleinschmidtet – a 40 éves hölgy 1998 után hagyta el a Mitsubishit, amellyel tavaly történelmet írt – , a VW-csoport elnöke, Bernd Pischetsrieder a következő tervekről számolt be: "Kleinschmidt leigazolásával új korszak kezdődött a VW életében. A gyár versenyrészlege hároméves programot kezd el, amely kétezernégyben indul útjára. A Touareg terepjáróból kifejlesztett versenyautó előbb a tereprali Világkupában vesz részt, majd a Dakaron is bemutatkozik, ahol terveink szerint kétezerötben már a győzelem lesz a kitűzött célunk.”
A VW az elmúlt hónapokban módosított a tervein, ezzel márpedig jókora szenzációt szolgáltatott Essenben, hiszen nemcsak egy évvel előbb lesz a gyári Volkswagen csapat bemutatkozása, hanem egy teljesen új terepjáróval, a Tarekkel, azaz nem a Touareggel áll rajthoz a Dakaron. "Hogy minél előbb megnyerhessük a Dakart, a VW úgy döntött, tapasztalatszerzés céljából már az idén benevezünk a sivatagi versenyre. Azonban nem a még fejlesztés alatt álló Touraggel vágunk neki a Szaharának, hanem egy teljesen új konstrukcióval, a Tarek névre hallgató buggyval. Amellyel elsődlegesen az a tervünk, hogy célba érjünk, és minél több tapasztalatot szerezzünk. A VW egy évvel korábbi bemutatkozására egyébként azért kerülhetett sor, mert a Tarek megalkotása nem igényelt igazán nagy anyagi befektetést”–nyilatkozta Herr Strozyk, aki egy német-olasz alakulatnak a főnöke, minthogy a Tarek német-olasz együttműködés révén született meg, ráadásul a Volkswagen vezéregysége is német-olasz összetételű.
A Tarek egy 1997-es koncepcióautó, az öt évvel ezelőtti Tokiói Autószalonon bemutatott W12-es sportkupé továbbfejlesztése, karosszériáját a híres olasz tervező, Fabrizio Giugiaro álmodta meg, míg a buggy motorját és futóművét a VW központjában, Wolfsburgban fejlesztették ki. A Tarek pedig egy igazi technikai csemege, hiszen mind látványban, mind műszaki megoldásaiban rengeteg meglepetéssel szolgál. A hatalmas kerekekkel és szélvédőkkel "megáldott” autó erőforrása egy 1.9 literes turbódízel motor, amely 218 lóerőre képes. Az igazi meglepetés azonban az, hogy a Tarek nem négykerékmeghajtású – tudniillik csak a hátsó kerekek viszik át az erőt a talajra. "A másfél évtized óta tartó terepralis karrierem alatt csak négykerékmeghajtású autókat vezettem, éppen ezért egy kicsit féltem a Tarektől. De szerencsére csalódtam benne. A franciaországi és marokkói többhetes teszteken bebizonyosodott, hogy nagyon erős és nagyon megbízható az autó”– lelkendezett Kleinschmidt, akinek a navigátora szintén egy világsztár lesz: az olasz Fabrizia Pons, aki egykoron a rali-vb csillaga volt. A torinói "signora” 1982-ben vb-ezüstérmes volt Michele Mouton társaként. (A francia hölgy volt az első nő, aki rali-vb-futamot tudott nyerni.) "Már rengeteg híres pilótával dolgoztam együtt, és úgy érzem, hogy Kleinschmidttel ugyanolyan sikereket fogok elérni, mint Moutonnal, Vatanennel és Liattival”– mondta Pons. A Kleinschmidt, Pons duó mellett további két páros indul a Tarekkel: a belga Stéphane Henrard és az ír Bobby Willis, valamint a német Dieter Depping és Walter Bachuber kettős ugyancsak a lehető legjobb eredményt szeretné elérni az új csodajárgánnyal.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik