Niki Lauda (képünkön) ugyanarra a sorsra jutott, mint Eddie Irvine és Pedro De La Rosa
Niki Lauda (képünkön) ugyanarra a sorsra jutott, mint Eddie Irvine és Pedro De La Rosa
Niki Laudát menesztették a Jaguar-istálló éléről. A sorsdöntő, ám az előzményeket tekintve eléggé meglepő bejelentés kedden délelőtt, egy londoni sajtótájékoztatón hangzott el. A versenyzőként háromszoros világbajnok Lauda tavaly váltotta a csapat élén Bobby Rahalt, és bár végrehajtott jó néhány változtatást, a Jaguar nem váltotta be azokat a reményeket, amelyeket az anyacég, a Ford fűzött a teamhez. Az istálló nyolc ponttal a hetedikként zárta az idei szezont. A vezetők azzal indokolták döntésüket, hogy a jövőben egy angol mérnököt szeretnének az istálló élén látni. A brit Tony Purnellt és kis csapatát már megbízták a szakmai részleg irányításával, de sportigazgatót, aki a versenyhétvégéken kézben tartja a csapat ügyes-bajos dolgait, még nem neveztek ki. Lauda higgadtan vette tudomásul a történteket, bár kicsit meglepődött azon, hogy ilyen hirtelen hozták meg a döntést. "Egy éjszaka alatt határoztak, de úgy tűnik, a szigetországban máshogy működnek a dolgok –mondta Lauda, akit hétfőn Barcelonából, a kedden kezdődött tesztelés helyszínéről rendeltek vissza Angliába. – Úgy érzem, hogy nem követtem el hibákat. A vezetők azt szeretnék, ha jobb eredményeket érne el az istálló, és úgy gondolják, hogy erre egy angol mérnök irányításával nagyobb az esély.” Az eredetileg hároméves szerződéssel rendelkező Lauda a negyedik csapatfőnök három éven belül: Paul Stewartot, Neil Resslert és a már említett Bobby Rahalt követte a sorban. Nemcsak a csapatfőnök lesz azonban új a jövő idényben, hiszen a két pilóta, Eddie Irvine és Pedro De La Rosa is távozott, helyettük az év újoncának választott Mark Webber és a brazil tehetség, Antonio Pizzonia ül majd az autókban. Az említetteken kívül távozik még a gyárból körülbelül hatvan munkás is, a múlt heti hírek szerint az elbocsátásuk oka a költségkímélés. Az osztrák szakembert amúgy nem kívánja teljesen elveszíteni a csapat: Richard Parry-Jones, a Ford-csoport alelnöke felajánlotta, hogy Lauda foglalkozzon a tehetségkutatással a csapaton belül. Az osztrák szakember nem mondott sem igent, sem nemet – egyelőre gondolkodik az ajánlaton.
Már tesztelnek a csapatok
Spanyolország. A Formula–1-es csapatok kedden nekiláttak az idény eleji tesztsorozatnak, és az előre beharangozott programhoz képest bizony akadt néhány váratlan esemény. Barcelonában a Toyota garázsában megjelent Olivier Panis, aki a korábban beharangozott pihenéshez képest már be is ült új autójába, és akárcsak csapattársa, Cristiano da Matta, szorgalmasan körözött a Circuit de Catalunyán. A Ferrarinál nem a világbajnok Michael Schumacher és versenyzőtársa, Rubens Barrichello állt munkába, hanem az eredeti tervek szerint Fioranóba kiírt Luca Badoer. Az olasz az F2002-essel a legjobb időt érte el Katalóniában. Schumi állítólag meghosszabbította szabadságát, és csak január közepén kezdi el a teszteléseket. Valenciában Juan Pablo Montoya került a lista tetejére, a Williamsnél a kolumbiai mellett Marc Genét és az Antonio Pizzonia pótlására kiszemelt Giorgio Pantanót próbálták ki. A McLarennél Kimi Räikkönen és Alexander Wurz ült a volán mögé, a finn az első napon remekül vezetett, alig maradt el Montoyától.
Formula–1-es tesztek
Barcelona: 1. Badoer (olasz, Ferrari, Bridgestone) 1:18.580 (82 kör), 2. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, Michelin) 1:19.797 (65), 3. Panis (francia, Toyota, M) 1:19.954 (42), 4. Davidson (brit, BAR-Honda, B) 1:21.733 (57), 5. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:21.925 (42), 6. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) idő nélkül Valencia: 1. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:13.346 (52), 2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:13.574 (57), 3. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:15.017 (48), 4. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:15.097 (15), 5. Trulli (olasz, Renault, M) 1:15.376 (36), 6. Pantano (olasz, Williams-BMW, M) 1:15.531 (69), 7. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:15.958 (12), 8. Montagny (francia, Minardi-European, M) 1:17.031 (28), 9. Zlobin (orosz, Minardi-European, M) 1:17.302 (29)
Épül a pálya Isztambulban
Törökország. Áprilisban vagy májusban kezdődik a törökországi Formula–1-es versenypálya építése, miután Hermann Tilke főtervező elfogadta a kijelölt helyszínt. A német szakember kedden tartott helyszíni szemlét Isztambul keleti részén a szövetség elnökével, Mumtaz Tahinciogluval. "Örülök, hogy dimbes-dombos terep ad majd otthont a pályának. A pilóták és a szurkolók is elégedettek lesznek azzal, hogy a lapos, gyors szakaszokat emelkedők követik” – mondta Tilke. A török szövetség illetékesei szerint hamarosan megkötik a 2005-től érvényes szerződést Bernie Ecclestone-nal, az autósport elitkategóriájának első számú vezetőjével. A törökországi futam ötlete szerves része a hosszú évek óta megszokott versenynaptár radikális megváltoztatásának. A tervek szerint 2004-ben a kínai Sanghaj, illetve Bahrein is felkerül az F1 térképére.