Valentino Rossi mindig tud válaszolni. A Dél-Afrikai GP-n saját hibájából lett második a Doktor úr, ám a rákövetkező Spanyol Nagydíjon az idei egyik legszebb győzelmével vágott vissza. A háromszoros világbajnok a Cseh GP-n önhibáján kivül nem tudott beleszólni az elsőségbe – szétrobbant a hátsó gumija –, ám nem sokat kesergett, hiszen a Portugál Grand Prix-n egycsapásra visszatért a csúcsra. Igaz, egyből hozzá kell tenni, hogy Rossi részben a szerencsének köszönheti az idénybeli kilencedik sikerét. Azt is hozzá kell tenni azonban, hogy az olasz csak úgy nyerhetett Estorilban, hogy ő – a 25. körig vezető Sete Gibernauval ellentétben – nem esett el a vizes aszfalton a létfontosságú pillanatban. Rossi teljesítményét pedig az is felértékeli, hogy a motorját egyáltalán nem tudta beállítani a vizes versenyre.
Rossi nem találta a beállításokat Estorilban, mégis élvezte a versenyzést – gyôzött is (Fotó: Reuters/Luis d’Oreu)
Rossi nem találta a beállításokat Estorilban, mégis élvezte a versenyzést – gyôzött is (Fotó: Reuters/Luis d’Oreu)
"A Brit, a Német és a Cseh Nagydíjon száraz pályára sem tudtam rendesen beállítani a motoromat, Estorilban sem, noha ott végre úgy éreztem magam a gépemen, mint az évad elején. A Japán Nagydíj óta egyáltalán nem találtam a helyes beállításokat, amikor esett az eső. Erre a legjobb bizonyíték, hogy a pár héttel ezelőtti esős teszteken Ukava Toru hét másodpercet adott nekem körönként! Ezért is aggódtam nagyon, amikor vasárnap reggel megláttam, hogy ömlik az eső Estorilban. A warm-upon szerencsére elég jól sikerültek a vizes beállítások, ám főleg a 125-ös és a 250-es versenyekből tudtam a legtöbbet tanulni. Végignéztem a két kategória viadalait, és kielemeztem, melyek a pálya legveszélyesebb részei” – árulta el a titkait Rossi, aki ugyanolyan taktikát alkalmazott Estorilban, mint a szuzukai esős futamon.
"A jó rajtom után nem kockáztattam semmit. Miután láttam, hogy Sete Gibernau ellép, csak arra törekedtem, hogy látótávolságban maradjak mögötte. És miután tökéletesen kiismertem a vizes portugál pályát, a verseny féltávjánál elkezdtem közelíteni Gibernauhoz. A viadal vége felé sorra motoroztam a leggyorsabb köröket, ezzel folyamatosan nyomás alatt tartottam a suzukist. A spanyol tehát érezhette, hogy sokkal gyorsabb vagyok nála, mégis azt kell mondjam, hogy a bukása nélkül valószínűleg nem tudtam volna nyerni” – mondta őszintén Rossi, aki bebizonyította a Hondának, hogy sokkal jobb motoros, mint Kato Dajdzsiro. Hiszen az aranyszárnyasok kegyeltje egyszerűen "meghalt” a vizes pályán. Rossi azonban nem sokat tőrödött Katóval, mivel már minden gondolata a negyedik vb-címe körül forog. "Imádom Brazíliát és Rio de Janeirót, valamint a Nelson Piquet-pálya vonalvezetését. A barátaim és a szurkolóim pedig biztosan szép számban elutaznának a buli fővárosába, ezért azt szeretném, ha Brazíliában ünnepelhetném meg a negyedik vébéaranyamat. Már csak azért is, mert a Brazil GP utáni nagydíj helyszíne, Motegi maga az unalom” – reménykedett a Moto GP éllovasa. Rossi nem mellesleg a 22. királykategóriabeli győzelmével olyan legendákat ért utol, mint a két négyszeres világbajnok, Geoff Duke és John Surtees, valamint a háromszoros világelső, Kenny Roberts Senior. Sőt, Rossi le is előzte őket. A brit Duke ugyanis tíz, a szintén brit Surtees hat, míg az amerikai Roberts nyolc szezon alatt gyűjtötte be a 22 sikerét. És mint tudjuk, Valentino csak 2000-ben költözött át a királykategóriába!