Az eddigi legkönnyebb verseny

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2002.08.20. 20:23
Címkék
A Formula1-es mezőny elhagyta Magyarországot, az ég újra beborult. A 17. Magyar Nagydíjon Michael Schumacher ötödik világbajnoki címe után a Ferrari a saját 12. csapat-vb trófeáját is begyűjtötte. A Hungaroringen kettős győzelmet arató maranellóiak nem igazán erőltették meg magukat a hét végén, amelyre a Nemzeti Sport csapatonként tekint vissza.
Ferrari"A boxutcából nézve a történteket, azt hiszem, nyugodtan kijelenthetem, ez volt az eddigi legkönnyebb kettős győzelmünk. A rajttól kezdve sokkal gyorsabbak voltak az autóink” –jellemezte a Magyar Nagydíjat Jean Todt, a Ferrari sportigazgatója. Az apró termetű francia és vörös ruhás társai már a pénteki szabadedzésektől kezdve joggal bizakodhattak a 16 pont megszerzésében, hiszen Rubens Barrichello és Michael Schumacher kiválóan szerepelt, a duó állt az élen az összes edzésen. Az első rajtsor is Rubinhóéké lett, és a versenyen sem szorították meg a Scuderia pilótáit. "Fontos volt, hogy a mi autóink érjenek elsőként az első kanyarba, és bár Michaelnek nehéz volt ezt megoldania, végül sikerült. Azt hittük, Ralf egyszer fog kiállni, annyival gyorsabbak voltunk, hogy arra gondoltunk, súlyelőnyünk van” –mondta Todt, majd hozzátette, pilótáiknak nem egymás ellen, hanem más csapatok versenyzői ellen kell csatázniuk. Az is korán eldőlt, hogy Barrichellónak kell megnyernie a versenyt, hiszen Schumacher már világbajnok, a brazilnak viszont még küzdenie kell a vb második helyéért. A Scuderia fölénye miatt Ross Brawn technikai igazgató a többi csapatot hibáztatja.
Ralf Schumacher volt az egyetlen, aki a Hungaroringen képes volt tartani a lépést a Ferrari kettôs gyôzelmet arató párosával (Fotó: Árvai Károly)
Ralf Schumacher volt az egyetlen, aki a Hungaroringen képes volt tartani a lépést a Ferrari kettôs gyôzelmet arató párosával (Fotó: Árvai Károly)
Ralf Schumacher volt az egyetlen, aki a Hungaroringen képes volt tartani a lépést a Ferrari kettôs gyôzelmet arató párosával (Fotó: Árvai Károly)
Ralf Schumacher volt az egyetlen, aki a Hungaroringen képes volt tartani a lépést a Ferrari kettôs gyôzelmet arató párosával (Fotó: Árvai Károly)
Ralf Schumacher volt az egyetlen, aki a Hungaroringen képes volt tartani a lépést a Ferrari kettôs gyôzelmet arató párosával (Fotó: Árvai Károly)
Ralf Schumacher volt az egyetlen, aki a Hungaroringen képes volt tartani a lépést a Ferrari kettôs gyôzelmet arató párosával (Fotó: Árvai Károly)
Williams
Ralf Schumacher mindent kihozott ebből a hét végéből, amit lehetett, a két Ferrari mögött a harmadik helyen zárta a Magyar Nagydíjat. A német a 45 pontos Barrichello mögött csapattársával, a futamot a 11. helyen záró Juan Pablo Montoyával holtversenyben (40-40 pont) a harmadik pozícióban áll a vb-pontversenyben. Ralf pozíciója nem forgott veszélyben, a német a rajtnál bátyja mögött ragadt, így elszalasztotta az esélyét annak, hogy megnehezítse a világbajnok dolgát. Montoya a 4. helyről indult, de a pálya koszos felén nem gyorsult az autója, így a 7. helyre esett vissza. Később, Kimi Räikkönen előzése során lefutott az útról, és az autójában keletkezett kár miatt a boxba kellett hajtania, és viszszaesett a sorrendben.

McLaren
A 10. és a 11. helyről rajtolva parádés futamot zárt a West-McLaren duója, Räikkönen a 4., David Coulthard az 5. pozícióban ért célba. A monacói versenyből – amelyet DC megnyert – kiindulva csalódás az eredmény, hiszen a Hungaroring hasonlóan lassú, mint a hercegség utcái. A szombati időmérőn mutatott produkció után viszont remek eredmény a wokingiaké, Räikkönen és Coulthard is bemutatott egy-egy parádés előzést (DC Nick Heidfeldet utasította maga mögé a második kör elején), és a boxtaktika is kifogástalan volt. Coulthard szerint csupán Montoyával volt gond. "Montoya már nemegyszer bebizonyította, hogy nem elég érett a kerék kerék elleni csatákra. Engem a Nürburgringen lökött ki, most meg ő maga sodródott ki azért, mert nem volt képes elfogadni, hogy Kimi megelőzte őt. Azonban néha be kell látni, hogy gyorsabb a másik” – mondta DC. Coulthard egyébként Alexander Wurzcal, a West-McLaren harmadik számú pilótájával a hét végén a csehországi Brnóba látogat, ahol a West-Honda Pons-csapat vendégeként megtekinti a gyorsasági motoros világbajnokság Cseh Nagydíját.

Jordan
Az ír istálló hatalmas szívességgel örvendeztette meg az autósport magyar rajongóit, háromkörnyi lehetőséget adott Baumgartner Zsoltnak arra, hogy a Magyar Nagydíj napján vezesse a sárga Jordan-Hondát. Eddie Jordanék nemcsak honfitársunk bemutatkozása miatt kerültek a figyelem középpontjába, hanem azért is, mert a három nagycsapat mellett csupán nekik sikerült pontot szerezniük a Hungaroringen. Giancarlo Fisichella az ötödik helyről rajtolva a hatodik pozícióba hozta be masináját, jó rajtja után a McLaren-Mercedesek a jobb boxtaktikájuknak köszönhetően előzték meg az olaszt. Szato Takuma a 10. helyen végzett, Jordan vele is elégedett volt. A Honda-motorok remekeltek, azonban a tokiói gyár bejelentette, jövőre már csak a BAR-nak szállít erőforrásokat. Jordan hároméves szerződést kötött hát a Forddal, amely a saját nevét adja a Cosworth-motorokhoz. Azonnal elkezdődött a találgatás, ki váltja majd Szatót, aki bizonyára csak a Honda miatt állt a Jordan kötelékeiben. Azonban Jordan bejelentette, nem tervezi Szato elbocsátását, ugyanakkor elárulta, nem tudja, mit tervez vele a Honda.

Sauber
Felipe Massa pénteki kicsúszása után több szakember úgy gondolta, betelt a pohár, a brazilnak rövidesen új csapat után kell néznie, ha a Formula–1-ben akar maradni. Ám az újonc pilóta a hivatalos időmérő edzésen legyőzte csapattársát, Heidfeldet, és a versenyen is jobban ment a németnél, alig szorult le a pontszerző helyekről. "Felipe nagyon jól versenyzett, csak a balszerencse fosztotta meg a pontszerzéstől. Ma újra láthattuk, milyen szoros a versenyfutás a pontokért” –nyilatkozta Peter Sauber.

Renault
A francia csapat nem titkoltan azzal a céllal érkezett a Hungaroringre, hogy Jarno Trullit és Jenson Buttont is pontokhoz segítse. Ennek érdekében új motort épített a hivatalos időmérő edzésre, amelyen Trulli a 6., Button a 9. rajthelyet szerezte meg. Az olasz a rajt után visszaesett (és végül a csalódást keltő 8. helyen ért célba), Button viszont a 6. helyre jött fel, igaz, használt gumijai nem bírták kellőképpen a hajtást, és az angol kicsúszott. "Éppen a boxba készültem, amikor a depó bejárata előtti kanyarban Davidson megcsúszott előttem. Megpróbáltam kikerülni, de a jobb hátsó kerekem a rázókőre szaladt, és hiába fékeztem. A saját hibám miatt estem ki” – mondta Button.

BAR
Jacques Villeneuve a mezőnyből elsőként adta fel a futamot BAR-Hondája erőátvitelének meghibásodása miatt, míg Olivier Panis a rajtnál visszaesett a 19. helyre, amelyről csak nagy nehezen tudott felkapaszkodni. "A rajt után nem tudtam mit tenni, itt képtelenség előzni, ezért meg kellett várom a boxkiállások első körét. Akkor a szabad úton fel tudtam gyorsulni, a verseny hatodik leggyorsabb körét futottam” – mondta Panis. A csapat számára a hét vége egyetlen jó híre, hogy jövőre már csak ő használhatja a Honda-motorokat.

Jaguar
"Csapkodtam a kormányt, amikor a kocsi lassulni kezdett a motorhiba miatt. Nagyon mérges voltam, mert az egész hét végén rossz volt a kocsi, ám a rajtrácsra vezető körömben hirtelen minden jól alakult, mintha megtaláltuk volna a megfelelő beállításokat. A versenyen is minden jól ment, ám a motorhiba kibabrált velem” – zengte Eddie Irvine a verseny után, majd hozzátette, visszamegy Horvátországba a jachtjára pihenni, mielőtt a Belga GP-re indulna. "Spában sok múlik a pilótákon, és hatalmas előnye a Hungaroringhez képest, hogy ott lehet előzni is!” Pedro De La Rosa is mérges volt, ő nem az autójára, hanem Mika Salóra, aki a boxutcában a második szervizelésnél kis híján a falhoz szorította őt Toyotájával. "Szerintem a jobb oldalon rengeteg helye volt ahhoz, hogy elinduljon, nem hiszem, hogy ez volt a legjobb választás tőle. Igen tág tér van a boxutca kijáratánál, nem értettem pontosan, mit csinál. Nemcsak hogy vissza kellett vennem a gázból, de olyan keményen kellett fékeznem, hogy leblokkolt az első kerekem!” – mondta De La Rosa. A spanyol a Hungaroringről is elmondta a véleményét. "Vannak olyan pályák, amelyeken unalmassá válik a verseny, mert ha valamit csinálni akarunk, veszélybe kerül a célba érésünk. Körönként egy másodperccel gyorsabb voltam Salónál, de nem tudtam megelőzni.”

Toyota
Salo megkapta a méltó büntetését a boxutcabeli viselkedéséért, ahelyett, hogy egyenesen a pálya felé indult volna, bezárta a kaput De La Rosa előtt. A 25 másodperces időbüntetés miatt a finn a tizenharmadikról a 15. helyre esett vissza. "Meleg volt a helyzet De La Rosával, a boxutcában és a pályán is csatáztunk. A végén nagy nyomást gyakorolt rám, de visszatartottam. Éppen ezért nem tartom jogosnak a büntetést amiatt, ami szerintem normális viselkedés volt” –nyilatkozta Salo. Allan McNishnek szintén kemény versenye volt, az újonc csapat annak örülhetett, hogy mindkét autója végigbírta a 77 kört.

Minardi
Mark Webber hozta a szokásos jó formáját, pedig a verseny háromnegyedében nem működött az ivókészlete. Az ausztrál az első boxkiállásánál kicsit későn fékezett, túlhaladt néhány centivel a számára kijelölt helyen, és ráment az egyik szerelője kezére. Anthony Davidson a várakozást felülmúlva helyettesítette a szabadságra küldött Alex Yoongot: kvalifikálta magát a versenyre, amelyen a 14. leggyorsabb kört futotta, megelőzve ebben a tekintetben Salót, Buttont, Webbert, De La Rosát, Villeneuve-öt és McNisht is. "Ez sokkal nehezebb, mint amilyenek a televízión át tűnik! Olyan gyorsan múlik az idő, hogy az hihetetlen. Nehezen találtam meg a ritmust, de utána egyre gyorsabb lettem, és ráleltem a határra. Csalódott vagyok, hogy nem sikerült befejezni a versenyt, de örülök, hogy részt vehettem rajta. A boxkiállás nagyon érdekes volt, remek hangulata van egy ilyen viadalnak. Nagyon várom a Belga Nagydíjat” –mondta Davidson, akit köridei miatt megdicsért Paul Stoddart csapatigazgató.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik