A Francia Nagydíj és a Német GP között eltelő öt napban két dolog foglalkoztatja a Formula–1 világát: Michael Schumacher korán elhódított világbajnoki címe és az átépített Hockenheimring. A Ferrari németjének diadalára már számított a közvélemény, nem is nagyon tudnak újat mondani a szakemberek a kerpeniről.Újdonságot csak egy-egy híresség jelenthet azzal, hogy ő is kijelenti, szerinte Michael Schumacher minden idők legjobb Formula–1-es autóversenyzője. Legutóbb a háromszoros világbajnok Niki Lauda tett így. "Michael a megtestesült alaposság és tökéletesség. Élő példája annak, amihez a németek annyira értenek” – mondta az egykori osztrák klasszis, aki a Jaguar-istálló útját egyengeti.A hockenheimi pályán Lauda és Schumacher is egyszer nyert, az osztrák 1977-ben, a német 1995-ben – mindketten második világbajnoki címük évében. Az 1932-ben megépített, eredetileg háromszög alakú pálya nem sokat változott az évek során, 1970, az első hockenheimi Formula–1-es verseny és a tavalyi viadal között csupán a pálya középső részén lévő Östkurve-lassítót szúrták bele az ívbe, még 1982-ben. Azóta kétszer módosították a kanyarkombinációt, 1990-ben és 1992-ben, majd egyszer, 1994-ben az első, Jim Clarkról elnevezett S-kanyart szabták szűkebbre.Tehát a mezőny még 2001-ben is szinte ugyanazon a vonalon versenyzett, mint Lauda és a többi akkori hős, ebben az évben azonban teljesen más alakot ölt a Hockenheimring. 6825 méterről 4489-re csökkent a hossza, és várhatóan az átlagsebesség is csökken, 250-ről úgy 195 kilométer/órára. Annak a pilótának, aki az első rajtkockából akar indulni, az előzetes számítások szerint ideális körülmények között 1:21 perc körül kell teljesítenie a kört, amelynek módosítását Hermann Tilke, a malajziai Sepang Circuit tervezője vezérelte.
Ralf Schumacher nyerte meg az utolsó Német Nagydíjat a tavaly még az egyik leggyorsabb pályának számító Hockenheimringen (Fotó: Amber pr)
Ralf Schumacher nyerte meg az utolsó Német Nagydíjat a tavaly még az egyik leggyorsabb pályának számító Hockenheimringen (Fotó: Amber pr)
A három hosszú egyenes az erdő sűrűjében – amelyekből kettő igazából elnyújtott kanyar volt –, amelyeken 17 másodpercen át padlógázzal mentek a pilóták, és amelyeken elérték a 350 kilométer/órás sebességet, már a múlté. Sokan örülnek a döntésnek, meglepő módon a tavalyi győztes Ralf Schumacher is. "Nem kell többet értelmetlenül száguldanunk a végtelen egyeneseken. Két roppant jó előzési lehetőség is kínálkozik az új aszfaltcsíkon, amely sokkal nagyobb tudást igényel, és várhatóan remek csatáknak ad majd otthont” – fogalmazott Ralf Schumacher. Mások, mint Nick Heidfeld, nosztalgiáznak, a fiatal német sajnálja, hogy alaposan átalakították a pályát. "Alig várom már, hogy kipróbáljam az új vonalvezetésű ringet, de a régit sem feledem. Már most hiányzik a korábbi pálya hangulata, a hosszú egyenesek és az erdős rész. Ott tudtunk a legkönnyebben előzni” – mondta a sauberes, akinek csapattársa, az újonc Felipe Massa már korántsem osztja a a múltat visszasíró pilóták véleményét. "A pályák döntő többségén hátrányban vagyok a többiekkel szemben, most viszont nem. Mindenki számára újdonság lesz az átalakított pálya, így remélem, hogy több esélyem lesz a jó szereplésre” –mondta a brazil versenyző. Jövőre a Francia GP-nek otthont adó magny-cours-i pályát is újjáépítik, igaz, azok a munkálatok nem érik el a hockenheimi méreteket. Az átépítés után jövőre már nem 4.251, hanem 4.6 km hoszszú lesz a ring.