Nemcsak a pilóták számára volt tehát megerőltető, hanem az autókat is megviselte, nem véletlen, hogy a 106 autós induló közül, több mint negyvenen feladták a viadalt. A második helyre sokan pályáztak: a BMW X5-össel autózó De Mevius a hármas ellenőrző pontnál még Schlesser mögött tanyázott (végül a hatodik lett), a verseny vége felé a másik Renault Buggyt kormányozó Servía birtokolta az ezüstös pozíciót (nem sokkal a leintés előtt kiesett), végül azonban a portugál Sousa ünnepelhetett a dobogó második fokán. A két magyar induló közül csak az egyik ért be a célba: a legutóbb Marokkóban is remekül teljesítő Kis Sándor, Czeglédi Péter duót a 20. helyen intette le a kockás zászló. A korábbi nyolcszoros autókrosszbajnok úgy látszik, egyre jobban belelendül: az utóbbi két Világkupa-futamon már biztató eredményeket produkált a Nissan Navarával, minden oka meglehet tehát arra, hogy elégedett legyen a felkészülés ütemével. Főleg úgy, hogy a kitűnő eredményt úgy sikerült elérnie, hogy a hat hengerből csak öt működött már a rajttól kezdve.Számára egyébként, csakúgy, mint a másik magyar, Szalay Balázs számára a Dakar-ralira való felkészülés állomásai a Vk-futamok. Szalaynak azonban ezúttal nem termett babér. Jó néhány hasznos tapasztalattal
Spanyol Baja, a tereprali Világkupa 5. futama
Abszolút végeredmény. Autósok: 1. Schlesser, Comolli (francia, Renault Mégane Buggy) 11:15:22, 2. C. Sousa, Victor (portugál, Mitsubishi L200) 5:13 perc hátrány, 3. Monderde, Tornabel (spanyol, Mitsubishi Pajero) 23:59 p h., ...20. Kis Sándor, Czeglédi Péter (magyar, Nissan Navara Pick-Up) 1:37:10 óra h.
Motorosok: 1. Roma (spanyol, KTM) 10:28:55, 2. Pellicer (spanyol, KTM) 10:57 p h., 3. Despres (francia, KTM) 23:25 p h.
Spanyol Baja, a tereprali Világkupa 5. futama
Abszolút végeredmény. Autósok: 1. Schlesser, Comolli (francia, Renault Mégane Buggy) 11:15:22, 2. C. Sousa, Victor (portugál, Mitsubishi L200) 5:13 perc hátrány, 3. Monderde, Tornabel (spanyol, Mitsubishi Pajero) 23:59 p h., ...20. Kis Sándor, Czeglédi Péter (magyar, Nissan Navara Pick-Up) 1:37:10 óra h.
Motorosok: 1. Roma (spanyol, KTM) 10:28:55, 2. Pellicer (spanyol, KTM) 10:57 p h., 3. Despres (francia, KTM) 23:25 p h.
gazdagodott ugyan az autóval kapcsolatban, ám nem sikerült befejeznie a versenyt. A bajok már a prológon elkezdődtek, amikor a Chevrolet kormányműve tönkrement, úgyhogy emiatt csak az 53. helyről várhatta a rajtot. Ez azért nem volt túl kedvező, mert a szűk pályán nehéz volt előzni, és sokszor beragadt a lassúbb vetélytársak mögé. Ráadásul a kormánymű továbbra is rakoncátlankodott, és a harmadik időelleőrző pontra Szalay lapockája alatt már két jókora dudor éktelenkedett a szervó nélküli autózástól. Ráadásul a kocsiban tomboló ötvenfokos hőség is megtette a magáét: Szalay nem bírta tovább. Úgy döntött, nem kockáztat, nem töri össze a kocsit, inkább kiáll.
A motorosok közül a hazai pályán versenyző Joan Roma volt a leggyorsabb – időeredménye majdnem egy teljes órával jobb az autósokénál. A KTM-gyár spanyol pilótáját honfitársa, Pellicer, valamint a Dakarról már jól ismert csapattárs, Despres kísérte fel a dobogóra.