McLaren-henger az első napon

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2002.07.19. 22:51
Címkék
A West-McLaren pilótái zárták az élen a Francia Nagydíj pénteki szabadedzéseit Magny-Cours-ban, David Coulthard és Kimi Räikkönen a kilencvenes évek végét idézve végzett az első két helyen, megelőzve a ferrarisokat. A GP első napján a Brit Nagydíjhoz hasonlóan nem gurultak pályára az Arrows autói, Tom Walkinshaw még nem tudott megegyezni a befektetőivel. Ugyancsak a paddockban történt, hogy Peter Sauber kijelentette, jövőre is megtartja Nick Heidfeldet, és hogy a McLaren megígérte, a jövő hét végi Német Nagydíjon elárulja, melyik két pilóta versenyez nála 2003-ban.A legnagyobb valószínűsége annak van, hogy Ron Dennis alakulata a következő szezonban is Coulthardot és Räikkönent alkalmazza. Hogy jól teszi, arra a pénteki szabadedzések szolgáltatták a bizonyítékot. Röpködnek még nevek a levegőben, de nem valószínű, hogy a Renault-tól minden bizonnyal távozó Jenson Button, vagy a két évet teszteléssel töltő, de versenyezni akaró Alexander Wurz elfoglalná valamelyik sofőr helyét. Mika Häkkinen visszatérésére talán nagyobb esély lenne, de amint azt már a Mercedesnél megerősítették, a finn véglegesítette visszavonulási szándékát, és nem akar újra versenyezni.
Kimi Räikkönen 72 ezredmásodperccel maradt el csapattársától, David Coulthardtól
Kimi Räikkönen 72 ezredmásodperccel maradt el csapattársától, David Coulthardtól
Kimi Räikkönen 72 ezredmásodperccel maradt el csapattársától, David Coulthardtól
Kimi Räikkönen 72 ezredmásodperccel maradt el csapattársától, David Coulthardtól
Kimi Räikkönen 72 ezredmásodperccel maradt el csapattársától, David Coulthardtól
Kimi Räikkönen 72 ezredmásodperccel maradt el csapattársától, David Coulthardtól
Martin Whitmarsh, a West-McLaren ügyvezető igazgatója a második szabadedzésen jelezte a versenybíróknak, hogy a csapat magny-cours-i garázsában felrepedt az aszfalt, és ez rendkívül sok gondot okozott a szerelőknek. A pilótákat nem zavarta annyira, Coulthard délelőtt a második lett Rubens Barrichello mögött, délután pedig az első helyre ugrott. "Jól sikerült a napunk, úgy tűnik, minden rendben, a kocsi egyensúlyával nincsenek gondok, igaz, még talán egy kicsit túlkormányozott. A pálya utolsó szakasza a szűk kanyarjaival nagyon fekszik a kocsinak, talán itt vagyunk a legerősebbek. A forró időben a Michelin-gumik nagyon erősek, remélem, jó eredményhez segítenek minket a hét végén. Azonban kétlem, hogy megállíthatjuk a Ferrarit” – mondta Coulthard.
DC az edzésen bő egy másodpercre megközelítette Ralf Schumacher tavalyi pole pozíciós idejét. A két mclarenes mögött Michael Schumacher és Barrichello végzett, a két Ferrarin kívül egyetlen bridgestone-os sem tudott beférni az első 11 közé. A világbajnoki címvédő Schumi reálisnak tartja az edzések végeredményét, bár tudja, pénteken nagy különbségek lehetnek a különböző autók által szállított üzemanyagmennyiségek között is. "Minél melegebb van, annál csúszósabb az aszfalt, ez Magny-Cours furcsasága. A Michelin nagyon erősnek tűnik itt, de volt már olyan, hogy pénteken legyőztek minket, a versenyen mégis minden megváltozott, és mi voltunk a legjobbak. A hivatalos időmérő nagyon szorosnak ígérkezik, kemény csatát vívunk majd a legfőbb vetélytársainkkal a pole pozícióért” – nyilatkozta Schumacher, aki vasárnap világbajnok lehet, ha megnyeri a futamot, és Barrichello vagy Juan Pablo Montoya nem lesz második.

Pénteki szabadedzések
Az összesített végeredmény: 1. David Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, Michelin) 1:14.025 (átlag: 206.736 km/óra) (37 kör), 2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:14.097 (39), 3. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:14.240 (50), 4. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:14.750 (40), 5. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:14.970 (37), 6. Irvine (ír, Jaguar-Cosworth, M) 1:14.983 (39), 7. Salo (finn, Toyota, M) 1:15.161 (28), 8. De La Rosa (spanyol, Jaguar-Cosworth, M) 1:15.179 (46), 9. Button (brit, Renault, M) 1:15.218 (42), 10. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:15.271 (36), 11. McNish (brit, Toyota, M) 1:15.411 (44), 12. Fisichella (olasz, Jordan-Honda, B) 1:15.422 (38), 13. Massa (brazil, Sauber-Petronas, B) 1:16.030 (50), 14. Panis (francia, BAR-Honda, B) 1:16.163 (43), 15. Szato (japán, Jordan-Honda, B) 1:16.167 (47), 16. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:16.209 (45), 17. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:16.457 (35), 18. Webber (ausztrál, Minardi-Asiatech, M) 1:16.496 (38), 19. Trulli (olasz, Renault, M) 1:16.763 (18), 20. Yoong (malajziai, Minardi-Asiatech, M) 1:19.015 (43). Idô nélkül: Frentzen (német, Arrows-Cosworth, B) és Bernoldi (brazil, Arrows-Cosworth, B)
A két Ferraris mögött Ralf Schumacher lett az ötödik, a német csapattársa, Montoya csak a 10. legjobb időt produkálta. Remekelt a Jaguar, Eddie Irvine a 6., Pedro De La Rosa a 8. helyet szerezte meg. A tréningen alig-alig történt kicsúszás, a leginkább Jarno Trulli járt pórul, az olasz a második egy óra elején állt le a pálya mellett, 18 teljesített körrel csak a 19. lett.
Az Arrows-csapat vezetői folytatták a tárgyalásokat a befektetőikkel, Heinz-Harald Frentzen és Enrique Bernoldi csak bízni tud abban, hogy megoldódnak a gondok szombatra, és elindulhatnak az edzésen, majd a versenyen. A német szerint csak akkor ülhetnek autóba, ha megegyezik Walkinshaw a Morgan Grenfell-lel, ugyanakkor a verseny elmulasztása félmillió fontjába kerülne a narancs-fekete alakulatnak.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik