A West-McLaren pilótái zárták az élen a Francia Nagydíj pénteki szabadedzéseit Magny-Cours-ban, David Coulthard és Kimi Räikkönen a kilencvenes évek végét idézve végzett az első két helyen, megelőzve a ferrarisokat. A GP első napján a Brit Nagydíjhoz hasonlóan nem gurultak pályára az Arrows autói, Tom Walkinshaw még nem tudott megegyezni a befektetőivel. Ugyancsak a paddockban történt, hogy Peter Sauber kijelentette, jövőre is megtartja Nick Heidfeldet, és hogy a McLaren megígérte, a jövő hét végi Német Nagydíjon elárulja, melyik két pilóta versenyez nála 2003-ban.A legnagyobb valószínűsége annak van, hogy Ron Dennis alakulata a következő szezonban is Coulthardot és Räikkönent alkalmazza. Hogy jól teszi, arra a pénteki szabadedzések szolgáltatták a bizonyítékot. Röpködnek még nevek a levegőben, de nem valószínű, hogy a Renault-tól minden bizonnyal távozó Jenson Button, vagy a két évet teszteléssel töltő, de versenyezni akaró Alexander Wurz elfoglalná valamelyik sofőr helyét. Mika Häkkinen visszatérésére talán nagyobb esély lenne, de amint azt már a Mercedesnél megerősítették, a finn véglegesítette visszavonulási szándékát, és nem akar újra versenyezni.
Kimi Räikkönen 72 ezredmásodperccel maradt el csapattársától, David Coulthardtól
Kimi Räikkönen 72 ezredmásodperccel maradt el csapattársától, David Coulthardtól
Martin Whitmarsh, a West-McLaren ügyvezető igazgatója a második szabadedzésen jelezte a versenybíróknak, hogy a csapat magny-cours-i garázsában felrepedt az aszfalt, és ez rendkívül sok gondot okozott a szerelőknek. A pilótákat nem zavarta annyira, Coulthard délelőtt a második lett Rubens Barrichello mögött, délután pedig az első helyre ugrott. "Jól sikerült a napunk, úgy tűnik, minden rendben, a kocsi egyensúlyával nincsenek gondok, igaz, még talán egy kicsit túlkormányozott. A pálya utolsó szakasza a szűk kanyarjaival nagyon fekszik a kocsinak, talán itt vagyunk a legerősebbek. A forró időben a Michelin-gumik nagyon erősek, remélem, jó eredményhez segítenek minket a hét végén. Azonban kétlem, hogy megállíthatjuk a Ferrarit” – mondta Coulthard. DC az edzésen bő egy másodpercre megközelítette Ralf Schumacher tavalyi pole pozíciós idejét. A két mclarenes mögött Michael Schumacher és Barrichello végzett, a két Ferrarin kívül egyetlen bridgestone-os sem tudott beférni az első 11 közé. A világbajnoki címvédő Schumi reálisnak tartja az edzések végeredményét, bár tudja, pénteken nagy különbségek lehetnek a különböző autók által szállított üzemanyagmennyiségek között is. "Minél melegebb van, annál csúszósabb az aszfalt, ez Magny-Cours furcsasága. A Michelin nagyon erősnek tűnik itt, de volt már olyan, hogy pénteken legyőztek minket, a versenyen mégis minden megváltozott, és mi voltunk a legjobbak. A hivatalos időmérő nagyon szorosnak ígérkezik, kemény csatát vívunk majd a legfőbb vetélytársainkkal a pole pozícióért” – nyilatkozta Schumacher, aki vasárnap világbajnok lehet, ha megnyeri a futamot, és Barrichello vagy Juan Pablo Montoya nem lesz második.
Pénteki szabadedzések Az összesített végeredmény: 1. David Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, Michelin) 1:14.025 (átlag: 206.736 km/óra) (37 kör), 2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:14.097 (39), 3. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:14.240 (50), 4. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:14.750 (40), 5. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:14.970 (37), 6. Irvine (ír, Jaguar-Cosworth, M) 1:14.983 (39), 7. Salo (finn, Toyota, M) 1:15.161 (28), 8. De La Rosa (spanyol, Jaguar-Cosworth, M) 1:15.179 (46), 9. Button (brit, Renault, M) 1:15.218 (42), 10. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:15.271 (36), 11. McNish (brit, Toyota, M) 1:15.411 (44), 12. Fisichella (olasz, Jordan-Honda, B) 1:15.422 (38), 13. Massa (brazil, Sauber-Petronas, B) 1:16.030 (50), 14. Panis (francia, BAR-Honda, B) 1:16.163 (43), 15. Szato (japán, Jordan-Honda, B) 1:16.167 (47), 16. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:16.209 (45), 17. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:16.457 (35), 18. Webber (ausztrál, Minardi-Asiatech, M) 1:16.496 (38), 19. Trulli (olasz, Renault, M) 1:16.763 (18), 20. Yoong (malajziai, Minardi-Asiatech, M) 1:19.015 (43). Idô nélkül: Frentzen (német, Arrows-Cosworth, B) és Bernoldi (brazil, Arrows-Cosworth, B)
A két Ferraris mögött Ralf Schumacher lett az ötödik, a német csapattársa, Montoya csak a 10. legjobb időt produkálta. Remekelt a Jaguar, Eddie Irvine a 6., Pedro De La Rosa a 8. helyet szerezte meg. A tréningen alig-alig történt kicsúszás, a leginkább Jarno Trulli járt pórul, az olasz a második egy óra elején állt le a pálya mellett, 18 teljesített körrel csak a 19. lett. Az Arrows-csapat vezetői folytatták a tárgyalásokat a befektetőikkel, Heinz-Harald Frentzen és Enrique Bernoldi csak bízni tud abban, hogy megoldódnak a gondok szombatra, és elindulhatnak az edzésen, majd a versenyen. A német szerint csak akkor ülhetnek autóba, ha megegyezik Walkinshaw a Morgan Grenfell-lel, ugyanakkor a verseny elmulasztása félmillió fontjába kerülne a narancs-fekete alakulatnak.