Juan Manuel Fangio nyomában

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2002.07.18. 20:30
Címkék
Franciaországban az 1955-ös idény kivételével minden évben rendeztek Formula1-es futamot, a hét végén már az 52. Francia Nagydíjra kerül sor Magny-Cours-ban. A hosszú évek során ez lehet az első alkalom, amikor ebben az országban dől el a világbajnoki cím sorsa, Michael Schumacher pályafutása során ötödször kerülhet fel a csúcsra.
Ferrari
Michael Schumacher 1996-ban a felvezető körben feladta a Francia Nagydíjat, pontosabban nem indulhatott el Magny-Cours-ban az első ferraris évében. Most, hat évvel később a német Neversben megnyerheti pályafutása ötödik, a Ferrari színeiben sorozatbeli 3. világbajnoki címét. Ahhoz, hogy Juan Manuel Fangiót beérve, ötszörös vb-elsőként utazzon Hockenheimbe, győznie kell úgy, hogy közben Rubens Barrichello és Juan Pablo Montoya is lemarad a második helyről. Még soha senki nem lett világbajnok a pontvadászat ilyen korai szakaszán, a Ferrari erejét ismerve Schuminak összejöhet a bravúr.

Jacques Villeneuve úgy véli, nincs oka arra, hogy elhagyja a BAR-istállót
Jacques Villeneuve úgy véli, nincs oka arra, hogy elhagyja a BAR-istállót
Jacques Villeneuve úgy véli, nincs oka arra, hogy elhagyja a BAR-istállót
Williams
Michael Schumachert öccse, Ralf segítheti ötödik vb-címéhez Magny-Cours-ban, ehhez a williamsesnek meg kell ismételnie tavalyi produkcióját, azaz a báty mögött meg kell szereznie az ezüstérmet. A kis Schumi győzelem esetén versenyben maradhat a világbajnoki címért, talán a Michelin gumigyár hazai környezetben fel tudja venni a versenyt a Bridgestone Silverstone-ban verhetetlennek tűnő abroncsaival. Ralf abban is bízik, hogy végre megoldják az üzemanyagtömlőjének problémáját is, és elfelejtheti a legutóbbi két nagydíjon fellépő gondokat. "Szárazon fel tudjuk venni a versenyt a Ferrarival, lépésről lépésre fejlődünk, remélhetőleg Magny-Cours-ban versenyképesek leszünk a maranellóiakkal. Ôszintén szólva nem szeretnék gratulálni a testvéremnek a vébé-címhez a futam után, a lehető legtovább szeretném halasztani a pillanatot” – nyilatkozta Ralf Schumi. Montoya is hasonló terveket szövöget, a legutóbbi négy viadalon rajtelső kolumbiai az idei első győzelmére tör.

McLaren
A 2000-es Francia Nagydíjon David Coulthard és Mika Häkkinen kettős győzelmet ünnepelt Magny-Cours-ban, ahol DC tavaly a verseny leggyorsabb körét futotta. A West-McLaren autói a versenyeken egyre erősebbek, igaz, két hete Silverstone-ban igen rosszul sikerült a Brit Nagydíj Coulthard és Kimi Räikkönen számára. A csapat a múlt héten a Paul Ricard-versenypályán tesztelt, a team vezetői szerint a dél-franciaországi pálya nagyon hasonlít a közép-francia Magny-Cours-hoz, ezért hasznos volt a felkészülés.

Renault
A gyár a hazai versenyére készül, Jarno Trulli és Jenson Button dobogós helyezéssel szeretné megörvendeztetni a szurkolóit. Amíg a versenyzők a futam helyszínére igyekeztek, Flavio Briatore kijelentette, Fernando Alonso biztosan versenyezni fog 2003-ban, ha nem a Renault-nál, akkor másik istállónál. A legvalószínűbb az, hogy Alonso a héten a Sauber központjába látogató Buttont helyettesíti a csapatnál.

Sauber
A Credit Suisse bevallotta, évi 17 millió euróval támogatja a svájci csapatot, és elégedett azzal, amit a Formula–1-es istálló nyújt a számára. A pilóták közül Nick Heidfeld szereti a pályát, tavaly a hatodik lett a Francia GP-n. Felipe Massa még sohasem volt Magny-Cours-ban, de nagy várakozással tekint a futam elé.

A Francia Nagydíj története
Az utóbbi tíz év gyôztesei. 1992: Mansell (brit, Williams-Renault), 1993: Prost (francia, Williams-Renault), 1994: M. Schumacher (német, Benetton-Ford), 1995: M. Schumacher (Benetton-Renault), 1996: Hill (brit, Williams-Renault), 1997: M. Schumacher (Ferrari), 1998: M. Schumacher, 1999: Frentzen (német, Jordan-Mugen-Honda), 2000: Coulthard (brit, McLaren-Mercedes), 2001: M. Schumacher
A tavalyi futam élcsoportja: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:33:35.636 (átlag: 196.093 km/óra), 2. R. Schumacher (német, Williams-BMW, Michelin) 10.399 másodperc hátrány, 3. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 16.381 mp h., 4. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, B) 17.106 mp h., 5. Trulli (olasz, Jordan-Honda, B) 1:08.285 mp h., 6. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1 kör h.
Leggyorsabb kör: Coulthard (53. kör) 1:16.088 (átlag: 201.130 km/óra)
Az elsô rajtsor: R. Schumacher 1:12.989 (átlag: 209.670 km/óra), M. Schumacher 1:12.999
Jordan
Az ír csapat eddigi három futamgyőzelméből az egyik Magny-Cours-ban született 1999-ben Heinz-Harald Frentzen révén, ezúttal a pontszerzésnek is örülne Eddie Jordan. A tapasztalt Giancarlo Fisichellával ellentétben Szato Takuma számára teljesen új a pálya, igaz, a télen már járt ott, bár nem F1-es autóval.

BAR
Jacques Villeneuve, a Formula–1 1997-es világbajnoka a következő szezonban is a BAR-csapatban szerepel. Ezt maga a kanadai pilóta jelentette be a vasárnapi futam helyszínén. "Nincs okom rá, hogy váltsak, nagyon furcsa fordulatnak kell történnie ahhoz, hogy elmenjek” – nyilatkozott a 31 éves versenyző, aki két héttel ezelőtt még azt mondta, ha nem javulnak az istálló eredményei, távozik. A Brit GP-n negyedik helyen végző kanadai szerződése 2003 végén jár le a BAR-nál. Olivier Panis még tárgyal a csapattal, amely a Brit Nagydíj után roppant boldogan készül a folytatásra.

Jaguar
A brit csapat Monzában tesztelt a múlt héten, igyekezett kihasználni a nyári teszttilalom előtti utolsó lehetőséget. Eddie Irvine 1997-ben és 1998-ban dobogós volt Magny-Cours-ban, ám Pedro De La Rosa nem szereti a pályát.

Minardi
Paul Stoddart a múlt hét végén öreg Tyrrell és Lotus példányok elárverezésével igyekezett emelni a csapata tőkéjét, a Francia GP előtt Mark Webber célja a tisztes helytállás, Alex Yoongé pedig a rajtolás kiharcolása lesz.

Arrows
Tom Walkinshaw hősiesen küzd azért, hogy csapatát indítani tudja a Francia Nagydíjon. Az üzletember kifizette a tartozását a Cosworthnak, de képtelen megegyezni a Morgan Grenfell nevű társtulajdonosával. Frentzen és Enrique Bernoldi eközben semmit sem tehet, csak vár arra, hogy kiderüljön, versenyezhet-e a hét végén, vagy sem.

Toyota
Az újonc csapat az egyik autóját Goowoodból, a híres fesztivál helyszínéről szállította Magny-Cours-ba, Nagy-Britanniában Allan McNish nem hivatalos csúcsot állított fel a TF102-essel. A skót pilóta nem versenyzett még a francia pályán, de örömmel utazott a ringre, amelyről csapattársa, Mika Salo csupa jót mesélt.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik