Ifjabb Tóth János gond nélkül tudta teljesíteni a verseny „aszfaltos” napját
Ifjabb Tóth János gond nélkül tudta teljesíteni a verseny „aszfaltos” napját
Igaza volt annak, aki a pénteken prológ gyanánt megrendezett üldözős versenyt követően nem kezdte el temetni ifjabb Tóth Jánost és navigátorát, Tóth Imrét a megszerzett kilencedik helyük miatt. Janikáék ugyanis a Veszprém-rali első "igazi” versenynapján taroltak, és szinte lemásolva az országos bajnokság előző állomásának, a szombathelyi viadalnak a szombati napját, a nyolc megrendezett gyorsaságiból hatot megnyertek és ezzel biztosan vezetnek az összetettben. Csak a teljesség kedvéért: a júniusi megméretésen a Peugeot 206-os a nyolc szombati etapból hétszer végzett az első helyen. Akkor az egy szem, más által jegyzett győzelem Szabó Gergő nevéhez fűződött, de az idén elsősorban a pechsorozatával kitűnő pilóta (egyszer sem tudott átgördülni a céldobogón) a Balaton környéki viadalon nem indult, lévén öt futamra szóló szerződése miatt inkább a másfélszeres szorzójú Budapest-ralit részesíti előnyben.
Veszprém-rali, az ob 5. futama Abszolút sorrend 8 gyorsasági után: 1. ifj. Tóth János, Tóth Imre (Bomba Rallye Team, Peugeot 206 WRC) 35:23.2, 2. Érdi, Varga (Castrol-Érdi Rallye Team, Subaru Impreza WRC) 13.5 másodperc hátrány, 3. Benik, Somogyi (OMV Best Racing, Toyota Corolla WRC) 45.1 mp h., 4. Turi, Papp (TP+2K AMSE, Toyota Corolla WRC) 57.8 mp h., 5. ifj. Angyalfi, Kazár (SzerpenTeam, Subaru Impreza WRC) 1:03.9 perc h., 6. Aschenbrenner, Koronczai (V-Max Laky Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:13.5 p h. Következik: 3. nap, 6 gyorsasági
De nézzük sorjában! Először is érdemes megjegyezni, hogy a Veszprém-rali az ob egyetlen olyan futama, ahol előbb (azaz szombaton) aszfalton, majd (vasárnap) murván repesztenek a versenyautók. Nos Janikáék már az első, a Királyszentistvánnál megtartott gyorsaságin jelezték: a kemény talaj kiválóan fekszik nekik, és ha nem is hatalmas előnnyel, de a leggyorsabb időt produkálták a 4.4 kilométeres szakaszon – mindössze 8 tizedmásodpercet vertek Turiék Corollájára, de az ötödikként beérkező Érdi Tibor is két szekundumon belül volt. Nem egészen egy óra múlva kezdték el rajtoltatni a nap leghosszabb szakaszán a versenyzőket – az Olaszfalu és Tés között kijelölt 13.2 kilométeres etapot egyébként a nap során háromszor teljesítette a mezőny –, és újfent roppant szoros (7 tizedmásodperces különbség) ifjabb Tóth, Turi befutót lehetett elkönyvelni, miközben Érdi alig tudott 2 másodpercen belül maradni, viszont a többiek jócskán lemaradtak. A harmadik szakaszon Janika több mint 6 másodpercet vert Turira, viszont a kölcsönből a következő etapon azonnal visszakapott hármat. Szintén a harmadik szakaszon történtekhez tartozik, hogy Tagai Tamás egy kanyarban olyan szerencsétlenül került ki egy követ, hogy egy sokkal nagyobbhoz hozzáverte a jobb első kerekét, aminek következtében a futómű, és vele együtt az imprezás versenyző minden reménye odalett. A továbbiakban sem változott sokat a kép: Janika megnyerte az ötödik és a hatodik gyorsaságit is, miközben a többiek egyre jobban lemaradtak (az akkor már második Érdi hátránya több mint 17 másodperc volt). Üdítő változást csak a hetedik szakasz hozott, ahol a kölcsönautóval, egy egyébként nem is olyan régen totálkárosra tört Toyota Corollával hasító Benik Balázs végzett az élen, de a befejezés ismét csak ifjabb Tóthék sikerét hozta. "Igazából nem olyan jelentős az előnyöm, a murvás szakaszokon könnyen elveszíthetem” – fogalmazott szerényen a peugeot-s menő. Tény, hogy amíg Janikának gondmentes volt a napja, addig a többiek rendre bosszankodhattak: Érdiéknek az utolsó szakaszon mindkét első féktárcsájuk eltört, így az akkori 6 másodperces hátrányuk több mint a duplájára nőtt az éllovassal szemben; Benikék autójában a rosszul összerakott üzemanyag-adagoló miatt a benzin a kasztnin belülre(!) is beszivárgott, nem csoda, hogy a pilóta és navigátora, Somogyi Pál émelygésre panaszkodott; Turiék az utolsó etapon defektet kaptak, több mint fél percet veszítettek. Az F2-es kategóriában is akadtak pechesek, mint például Bútor Róbert, aki a nyolcadik gyorsaságin defektet kapott, és bár beérkezett a célba, mintegy másfél perces fórt ajándékozott legnagyobb vetélytársának, Herczig Norbertnek. Az N-eseknél Aschenbrenner György vezet, akinek Evo6-osát, csakúgy, mint kategóriatársai autóit, felügyelők figyelik árgus szemekkel a szervizparkban.