Az A1 Auto Gyôr-kupa programja
Szombat. 9.00–10.20: 1. szabadedzések; 10.30–11.50: 2. szabadedzések; 12.00– 13.20: 1. idômérô edzések; 13.30–14.50: 2. idômérô edzések; 15.00–16.20: 1. versenyfutamok; 16.30–17.50: 2. versenyfutamok
Vasárnap. 9.00–10.20: szabadedzések; 10.30–11.50: 1. idômérô edzések; 12.00– 13.20: 2. idômérô edzések; 13.30–14.50: 1. versenyfutamok; 15.00–16.20: 2. versenyfutamok
Az A1 Auto Gyôr-kupa programja
Szombat. 9.00–10.20: 1. szabadedzések; 10.30–11.50: 2. szabadedzések; 12.00– 13.20: 1. idômérô edzések; 13.30–14.50: 2. idômérô edzések; 15.00–16.20: 1. versenyfutamok; 16.30–17.50: 2. versenyfutamok
Vasárnap. 9.00–10.20: szabadedzések; 10.30–11.50: 1. idômérô edzések; 12.00– 13.20: 2. idômérô edzések; 13.30–14.50: 1. versenyfutamok; 15.00–16.20: 2. versenyfutamok
Ismét új helyszínen vendégeskedik a gyorsasági autós országos bajnokság mezőnye: a ralisok és a szurkolók által a tesztversenyekről már jól ismert Győr melletti Rábaringen. A szakágvezetőségnek már tavaly is fontos célkitűzése volt, hogy új helyszínekkel bővítse és színesítse a bajnokságot. A Rábaring több szempontból is megfelelő pálya a gyorsasági viadalokhoz: előnye, hogy jól belátható, ezért a közönség egyszerre több autót is figyelemmel kísérhet a pályán. Ezenkívül a depóterületen kényelmesen elférnek a versenyzők és a nézők is.
A verseny a 3800 méteres, rendkívül gyors aszfaltcsíkon a hegyiversenyek lebonyolítási rendje szerint, egyenkénti indítással zajlik majd. Igazi különlegesség az Indy és Nascar versenyek pályáihoz hasonló döntött kanyar, amelyben igen nagy sebesség érhető el, miközben a döntött pálya és az emiatt létrejövő fizikai hatások miatt az autó mégis nagyon stabil marad a kanyarban.
A végeredményre botorság lenne akár csak tippelni is, hiszen a szakág szinte valamennyi versenyzőjének új ez a pálya, talán csak a raliban is szereplő pilótáknak jelent némi előnyt a helyismeret, bár a versenyvonal teljesen más lesz. Annyi biztos, hogy a nagy végsebességű, erős autóknak kedvez majd igazán ez a pálya. Természetesen az új helyszín miatt több edzéslehetőséget kapnak a versenyzők, sőt, pénteken be is járhatják a pályát, igaz, egy személyautóval.
A legutóbbi, pécsi futamhoz hasonlóan itt is lesznek "vendégművészek” elsősorban a rali szakágból. Rajthoz áll Faltusz Péter a Peugeot 306 Kit-carral, Aschenbrenner György az Evo5-ös Mitsubishivel, és ha minden igaz, egy nagyon örömteli visszatérésnek is tanúi lehetnek a nézők a hét végén. Igaz, egyelőre versenyen kívül, bemutató jellegel, de tavalyi súlyos balesete óta először áll rajthoz Hideg Krisztián a Mitsubishi Evo5-ösével. A kaposvári versenyző lába még mindig be van gipszelve, így "csak” ezért nem vehet részt az éles küzdelemben, de ez nyilván nem kisebbíti a szurkolók afölötti örömét, hogy újra versenyautóban láthatják őt.