Benyó továbbra is remekel

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2002.06.22. 20:10
Címkék
Jó néhány hazai sofőr készül a Dakar-ralira. Nos, az országos bajnokság harmadik futama jó tréning volt a sivatagi viadalra – a hőmérséklet szempontjából legalábbis biztosan. Rekkenő hőségben rajtolt el Üllőről a mezőny, hogy azután egy gyors ritmusú prológon döntse el, ki indulhat elsőként a szombatra előírt két gyorsasági szakaszon.
K-Sped Nissan-kupa, az ob 3. futama, Üllô
Abszolút sorrend 2 szelektív szakasz után: 1. Benyó Miklós, Maurer Péter (Premier Motorsport, Hyundai Galoper) 35:00, 2. Bártfai, Hujber (Premier Motorsport, Renault Buggy) 2:54 perc hátrány, 3. Tóth L., Hudy (Cross Country Club, Audi-Range Rover) 2:55 p h., 4. Varga, Pocseg (Cross Country Club, Audi-Range Rover) 3:47 p h., 5. Liszi, Rack (4x4 Off Road Club, Mitsubishi Pajero) 3:52 p h., 6. Horváth B., Kenessey (Premier Motorsport, Mercedes GE) 4:34 p h.
K-Sped Nissan-kupa, az ob 3. futama, Üllô
Abszolút sorrend 2 szelektív szakasz után: 1. Benyó Miklós, Maurer Péter (Premier Motorsport, Hyundai Galoper) 35:00, 2. Bártfai, Hujber (Premier Motorsport, Renault Buggy) 2:54 perc hátrány, 3. Tóth L., Hudy (Cross Country Club, Audi-Range Rover) 2:55 p h., 4. Varga, Pocseg (Cross Country Club, Audi-Range Rover) 3:47 p h., 5. Liszi, Rack (4x4 Off Road Club, Mitsubishi Pajero) 3:52 p h., 6. Horváth B., Kenessey (Premier Motorsport, Mercedes GE) 4:34 p h.
Nos, a körverseny Bártfai Istvánnak sikerült a legjobban, úgyhogy ő startolt a legkedvezőbb pozícióból: az ő orra előtt legalább csak a második körben poroltak a riválisok. A saját maga által teremtett előnyt ki is használta Bártfai: a második helyen zárta a versenynapot – csak a bajnokságot maximális pontszámmal vezető Benyó Miklós előzte meg. Ô viszont csaknem három perccel. Benyó, Maurer és a Hyundai Galoper, úgy tűnik, legyőzhetetlen triót alkot az idén, főleg úgy, hogy az elmúlt években uralkodó Gál Istvánnak megint gondja volt a saját építésű Protóval.
Ezúttal a generátormeghajtó ékszíjtárcsája törött el, és nem volt töltés, ami pedig elengedhetetlen a közlekedéshez. Az ötszörös bajnoknak tehát fel kellett adnia a küzdelmet, ám előfutóként vasárnap is ott lesz a rajtnál, mert ez is egy jó lehetőség számára az autó tesztelésére. A harmadik helyen Tóth Levente érkezett, akinek szintén nem volt könnyű napja: az Audi-Range Roverből ugyanis ijesztően csöpögött az olaj.
A Világkupa állandó résztvevői közül Kis Sándor Nissanjának megártott a meleg: forrt benne a víz, de annyira, hogy egyszer a szelektív szakaszon is meg kellett állnia emiatt, úgyhogy jelentős hátrányba került. A hatszoros abszolút ralibajnok navigátorral, Büki Ernővel harcba szálló Palik Lászlót is érte egy kis meglepetés, amelyet csapattársa, Jakab Tamás szolgáltatott. A vadonatúj és gyönyörű Chevroletet irányító Jakab a körpályán megérkezett Palik mögé egy szűk kanyarban, szinte semmit sem látott a portól, és hátulról nekiment a Toyotának. A Chevy bal eleje összetört, ráadásul ki is gyulladt, úgyhogy elő kellett keríteni a poroltót. Jakabék feladták a versenyt, az autója jobb hátulját elvesztő Palik azonban folytatni tudta a küzdelmet.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik