A vasárnapi rajtig Mäkinen és Kankkunen szállt ki, míg az utolsó négy etapon Burns (a második helyről!), Alister McRae, Loix és Panizzi intett fájdalmas búcsút a hatalmas
Akropolisz-rali, a 14 futamos vb 7 versenye
Az élcsoport: 1. C. McRae, Grist (brit, Ford Focus WRC) 4:27:43.8 (átlag: 83.9 km/óra), 2. Grönholm, Rautiäinen (finn, Peugeot 206 WRC) 24.5 másodperc hátrány, 3. Sainz, Moya (spanyol, Ford Focus WRC) 1:45.6 perc h., 4. Rovanperä, Pietilainen (finn, Peugeot 206 WRC) 1:57.6 p h., 5. Solberg, Mills (norvég, Subaru Impreza WRC) 1:58.6 p h., 6. Märtin, Park (észt, Ford Focus WRC) 2:40.1 p h.
A vb állása 7 futam után.
Pilóták: 1. Grönholm 37 pont, 2. Sainz 23, 3. G. Panizzi 20 (francia, Peugeot 206 WRC), 4. C. McRae 20, 5. Burns (brit, Peugeot 206 WRC) 19, 6. Solberg 15.
Gyártók: 1. Peugeot 77, 2. Ford 55, 3. Subaru 35, 4. Mitsubishi 6, 5. Skoda 5, 6. Hyundai 4
Következik (július 11–14.): Szafari-rali (Kenya), a vb 8. futama
Akropolisz-rali, a 14 futamos vb 7 versenye
Az élcsoport: 1. C. McRae, Grist (brit, Ford Focus WRC) 4:27:43.8 (átlag: 83.9 km/óra), 2. Grönholm, Rautiäinen (finn, Peugeot 206 WRC) 24.5 másodperc hátrány, 3. Sainz, Moya (spanyol, Ford Focus WRC) 1:45.6 perc h., 4. Rovanperä, Pietilainen (finn, Peugeot 206 WRC) 1:57.6 p h., 5. Solberg, Mills (norvég, Subaru Impreza WRC) 1:58.6 p h., 6. Märtin, Park (észt, Ford Focus WRC) 2:40.1 p h.
A vb állása 7 futam után.
Pilóták: 1. Grönholm 37 pont, 2. Sainz 23, 3. G. Panizzi 20 (francia, Peugeot 206 WRC), 4. C. McRae 20, 5. Burns (brit, Peugeot 206 WRC) 19, 6. Solberg 15.
Gyártók: 1. Peugeot 77, 2. Ford 55, 3. Subaru 35, 4. Mitsubishi 6, 5. Skoda 5, 6. Hyundai 4
Következik (július 11–14.): Szafari-rali (Kenya), a vb 8. futama
melegben megrendezett viadalnak. A nap első etapján az összetettben harmadik helyen álló Grönholm bizonyult a leggyorsabbnak, megelőzve a verseny nagy vesztesét, Märtint – az észt sokáig hatalmas fölénnyel vezette a mezőnyt, amikor a 9. gyorsaságin egy defekt miatt visszacsúszott a kilencedik helyre – és Solberget. Az összetettben vezető Colin McRae az ötödik lett, viszont a tőle valamivel több mint fél perccel lemaradó Burns csak 14 perces késéssel futott be, mint kiderült, egy eltört felfüggesztés miatt, amely végül a vesztét is okozta. Alister McRae ugyanezen a szakaszon a kormányrúdját zúzta szét. Ezek után a tavaly itt első helyen végző McRae-nek csak arra kellett ügyelnie, hogy Grönholm a hátralévő három szakaszon ne faragja le a 34.1 másodperces hátrányát (a harmadik Sainz már másfél percen is túl volt), és bár a finn rendre megelőzte a britet, sőt kétszer is a leggyorsabb tudott lenni, a végső elszámolásnál így is kényelmes McRae-sikert lehetett elkönyvelni. Említést érdemel még Loix balszerencséje, hiszen a hyundaios végig remekül repesztett, de a 14. gyorsasági után, amikor összetettben a negyedik volt, Accentje egyszerűen nem akart elindulni. Panizzi váltó-meghibásodás miatt a 13. helyét volt kénytelen lemondani.