Egy német magazin szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) világtanácsa június 26-án megváltoztatja a május 12-ei Formula–1-es Osztrák Nagydíj végeredményét, és Rubens Barrichellót hirdeti ki győztesnek – adta hírül az MTI. – Az Auto, Motor und Sport az FIA-hoz közeli forrásra hivatkozva azt írta, hogy a 23 tagú testület az utolsó előtti kör sorrendjét hitelesíti, így a Ferrari brazil pilótája megelőzi márkatársát, a német Michael Schumachert.A Motorsport Világtanács a következő, június 26-i párizsi ülésén vizsgálja ki a spielbergi befutó körülményeit. A meghallgatáson Barrichellónak, Schumachernek, valamint a Ferrari több vezetőjének kell részt vennie. A nemzetközi testület az utolsó kör eseményeinek vizsgálata mellett az eredményhirdetésen történtekre is magyarázatot vár. Amint arról korábban beszámoltunk, az ausztriai versenyen szinte végig Barrichello vezetett, de az utolsó körökben látványosan lassított, s végül közvetlenül a cél előtt – a csapatvezetés utasítására – átengedte az 1. helyet a négyszeres világbajnok Michael Schumachernek. A német pilóta az eredményhirdetésnél nem állt a dobogó legfelső fokára, hanem a brazilt küldte oda, s a kezébe nyomta a győztesnek járó trófeát is.
Formula–1-es tesztek (kedd)
Jerez: 1. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, Michelin) 1:22.330 (66 kör), 2. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:23.184 (64), 3. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:23.540 (61), 4. Turner (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:26.027 (53)
Mugello: Badoer (olasz, Ferrari, Bridgestone) 1:23.980 (81)
Formula–1-es tesztek (kedd)
Jerez: 1. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, Michelin) 1:22.330 (66 kör), 2. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:23.184 (64), 3. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:23.540 (61), 4. Turner (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:26.027 (53)
Mugello: Badoer (olasz, Ferrari, Bridgestone) 1:23.980 (81)
A verseny utáni nemzetközi sajtótájékoztatón is eltértek a hagyományoktól: Barrichello szólalt meg először, s csak őt követte az idősebbik Schumacher fivér. Ha beigazolódik a magazin állítása, akkor Schumacher jelenlegi 43 pontos előnye 39-re csökken üldözőivel, Ralf Schumacherrel és Juan Pablo Montoyával szemben. A konstruktőrök versenyében semmi sem változna.