Újabb ötnapos viadallal folytatódnak a tereprali Világkupa küzdelmei. A portugál sprintverseny után ezúttal ismét a sivatag lesz az ellenfele az indulóknak, akik között most már a Dakarra való felkészülés jegyében ott lesz a világ komplett élmezőnye az autósoknál és a motorosoknál egyaránt.
A Palik, Szellem duó a szerdán kezdôdô marokkói viadalon is a Dakar-ralira készül
A Palik, Szellem duó a szerdán kezdôdô marokkói viadalon is a Dakar-ralira készül
Nem hiányzik majd a legutóbbi Dakar győztese, Maszuoka Tosihiro sem, sőt, a nagy vetélytársak közül ott lesz a Vk-pontversenyben jelenleg élen álló újdonsült mitsubishis Stéphane Peterhansel, az egykori sztársíelő Luc Alphand és nem hiányozhat az autóépítő-fenomén Jean-Louis Schlesser sem. A legnagyobb feltűnést azonban a Dakaron fel-felvillanó belga sofőr, Gregoire De Mevius keltette a keddi gépátvételen, aki a BMW X5-ös terepjáróját állítja csatasorba. A motorosok viadalában ezúttal is KTM-fölényre számíthatunk: Meoni, Roma, Sainct, De Gavardo vagy Despres neve garancia a sikerre. S hogy közülük ki lesz a befutó? Erre a kérdésre talán csak az égiek tudják a választ. Mint ahogy arra is, hogy milyen eredménnyel szerepel majd a viadalon a két magyar induló páros, a Kis Sándor, Czeglédi Péter és a Palik László, Szellem Zoltán duó. A legutóbbi sivatagi megmérettetést, a
A tereprali Világkupa állása Autósok: 1. Peterhansel (francia, Mitsubishi Pajero) 45, 2. Schlesser (francia, Schlesser Buggy) és C. Sousa (portugál, Mitsubishi L200) 30-30 Motorosok: 1. De Gavardo (chilei, KTM) 25, 2. Sainct (francia, KTM) 20, 3. Cox (dél-afrikai, KTM) 16
Tunézia-ralit egyikük sem tudta befejezni (Kis az első speciálszakaszon, Palik az utolsó előtti napon volt kénytelen feladni a küzdelmet), Kis azonban azóta már részt vett a Portugál Baján, amelyen a 19. helyet szerezte meg. Egyikük sem titkolja, hogy a Világkupa negyedik viadalán – amely azon a környéken zajlik, amelyen januárban a Dakar mezőnye is áthaladt – az elsődleges cél a célba érkezés és a tapasztalatszerzés. Ezen belül pedig természetesen a saját kategóriájukban minél jobb eredményt szeretnének elérni. Az autójukat a tunéziai tapasztalatok alapján megerősítő Palikéknak egyébként érdekes ellenfeleik lesznek, köztük lesz például a korábban a Formula–1-ben és a GT-bajnokságban is szereplő Paul Belmondo, aki pont ugyanolyan dízel Toyotát kormányoz majd, mint Palik. A viadal adminisztratív és technikai gépátvételét kedden tartották Erfoudban, a mezőny pedig szerdán reggel kel útra, hogy napi 300-400 gyorsasági kilométert megtéve eljusson a vasárnapi marrakesi célig. A Marokkóból érkező hírek szerint nemcsak a homokdűnék okoznak majd fejtörést a mezőnynek, hanem az ötven fok körüli hőség is, amelyet az autóban, tűzálló ruhában még nehezebb lesz elviselni, mint normálisan. Ráadásul Palik László elmondása szerint kedden délután homokvihar készülődött Erfoudban...