Rossi: sorozatban ötödször

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2002.06.01. 18:50
Címkék
A MotoGP első számú sztárja, Valentino Rossi már a pénteki edzésen is középpontban volt. A szabadedzésen a célegyenes végén nagyobb sebességre volt képes, mint a ferraris világbajnok Michael Schumacher  Rossi 319.6 km/órára volt képes, azaz 14.6 km/órával többre, mint Schumi ; ezen kívül pénteken mutatta meg először a nagyvilágnak a menyasszonyát, a 17 éves színésznő Martina Stellát, aki az olasz film legújabb üdvöskéjének számít. A szombati időmérőn azonban már a pályán nyújtott teljesítménye miatt került a középpontba Rossi.
Rossi szombaton a versenyzésre koncentrált
Rossi szombaton a versenyzésre koncentrált
Rossi szombaton a versenyzésre koncentrált
Rossi szombaton a versenyzésre koncentrált
Rossi szombaton a versenyzésre koncentrált
Rossi szombaton a versenyzésre koncentrált
A világbajnokságba 1976-ban bebocsátást nyert mugellói pályát szinte mindegyik pilóta imádja, hiszen a vonalvezetésének köszönhetően az egyik legjobban motorozható pályának számít a vb-sorozatban. A versenyzők szerelői azonban már nem annyira szeretik a Ferrari tulajdonában lévő aszfaltcsíkot, mivel nagyon nehéz megtalálni a motorok tökéletes beállítását. Az ok: Mugello az eklektikus pályaépítés első számú képviselője, azaz a pálya tulajdonságai méterről méterre váltakoznak.
Mugellóban van a vb-széria leghosszabb egyenese – az 1141 méteres célegyenesben az összes pálya közül a legnagyobb végsebességet érik el a bukósisakosok –, ezen felül az olasz aréna legnagyobb részében, miközben emelkedők és lejtők követik egymást, lassú és gyors kanyarok váltakoznak. A rendkívüli változatosság miatt tehát csak precíziós munkával lehet megtalálni a motorerő és az ideális futóműbeállítás legmegfelelőbb egyensúlyát. Valentino Rossinak, Manuel Poggialinak és Franco Battaininek azonban nem voltak gondjai a beállításokkal, hiszen fölényesen szerezték meg a pole pozíciót kategóriájukban.
Azok a fránya egyenesek

Mindkét magyar versenyzô javított az eredményén a szombati idômérô edzésre: Talmácsi Gábor a 20., Tóth Imre pedig a 35. rajtkockából várhatja a lámpa szabad jelzését szombaton, a 125 köbcentis kategória viadalán. Pontosabban elôbbi eggyel, utóbbi kettôvel elôrébbrôl, mivel sérülés miatt a japán Ueda és az olasz Sabbatani nem vállalta a versenyen való részvételt.
„Mindent beleadtam, és közel két másodperccel gyorsabb voltam, mint pénteken – mondta Talmácsi. – Pechemre azonban a többiek is nagyon gyorsak voltak, teljesen más dimenzió, ahogyan például az Apriliák közlekednek. Persze, a mi motorunk is javult – a DEA-kitnek köszönhetôen nagyon is sokat, csakhát még mindig nem anynyit, mint a riválisoké. Vasárnap egy jó start után pontszerzô helyben reménykedem, bár a hosszú egyenesekben nem lesz könnyû tartani az ellenfeleket.”
A 16 éves Tóth Imre, aki az idén elsô vb-szezonját tölti, nyolc tizedet javult az egy nappal korábbi teljesítményéhez képest. „Az edzés elején rossz gumit választottunk – vallotta be a hondás magyar. –Amikor kijöttem, feltettük a délelôtti szabadedzésen használt abroncsokat, és azokkal már sokkal gyorsabb voltam. A legfôbb probléma azonban nem ez, hanem az, hogy ha jön egy kis emelkedô, akkor elfogy a motorból az erô, és mindenki elhúz mellettem. Remélem, vasárnap tudom tartani az utolsó bollyal a lépést, de ezúttal is a célba érést és a tapasztalatszerzést tartom a legfontosabbnak.”
A MotoGP első számú sztárja, Valentino Rossi már a pénteki edzésen is középpontban volt. A szabadedzésen a célegyenes végén nagyobb sebességre volt képes, mint a ferraris világbajnok Michael Schumacher – Rossi 319.6 km/órára volt képes, azaz 14.6 km/órával többre, mint Schumi –; ezen kívül pénteken mutatta meg először a nagyvilágnak a menyasszonyát, a 17 éves színésznő Martina Stellát, aki az olasz film legújabb üdvöskéjének számít. És ez még mindig nem volt elég. Rossi egy sajtóértekezleten letámadta az Olasz GP szervezőit, mondván: túl drágán adják a jegyeket, ami miatt rengetegen nem tudtak bejutni a mugellói pályára.
A második időmérőn azonban már a pályán nyújtott teljesítménye miatt került a középpontba Rossi, aki csattanós választ adott a pénteken bríllirozó gyári yamahásoknak, Max Biagginak és Carlos Checának.
"Pénteken futóműproblémákkal küszködtem, amit szombatra sikerült százszázalékosan megoldani” – örvendezett Rossi, aki az egymást követő ötödik vb-futamon az ötödik rajtelsőségét gyűjtötte be. Rossi és Biaggi mellett – Mad Max az idei legjobb startpozícióját kaparintotta meg hazájában – az Aprilia volt még nagyon boldog: a francia Regis Laconi 1.3 másodpercet javított a pénteki idején és feljött az 5. helyre. Azaz a háromhengeres RS3-as a Yamaha YZR-M1-eshez hasonlóan kezd feltámadni.
A 125-ös Manuel Poggiali is előrébb lépett az egy nappal korábbi önmagához képest és a Francia GP után újabb pole-t könyvelhetett el. A tavalyi világbajnok pénteken igencsak megjárta a hadak útját, mivel elég zűrzavaros úton lett második: az első szabadedzésen felrobbant az új alkatrészekkel ellátott erőforrása – a Gilera mérnökei főleg plusz lóerőket tettek bele az egyhengeres blokkba –, míg az első időmérőn is csak az utolsó pillanatokban tudták rendesen összerakni Poggiali gépét. San Marino első világbajnokának szombaton azonban már semmiféle gondja sem volt, aminek köszönhetően bizakodóan várja a vasárnapi viadalt, amelyen megszerezheti a Gilera első mugellói diadalát.
A vasárnapi futam rajtsorrendje

125 kcm: 1. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 1:59.369, 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:59.409, 3. De Angelis (olasz, Aprilia) 1:59.536, 4. Jenkner (német, Aprilia) 1:59.636, 5. Vincent (francia, Aprilia) 1:59.714, 6. Borsoi (olasz, Aprilia) 1:59.738, ...20. Talmácsi Gábor (magyar, Italjet) 2:00.993, ...35. Tóth Imre (magyar, Honda) 2:03.323.
250 kcm: 1. Battaini (olasz, Aprilia) 1:54.344, 2. Porto (argentin, Yamaha) 1:54.818, 3. Elias (spanyol, Aprilia) 1:54.838, 4. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:54.975, 5. Melandri (olasz, Aprilia) 1:55.080, 6. Locatelli (olasz, Aprilia) 1:55.095
MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 1:51.258, 2. Biaggi (olasz, Yamaha) 1:51.837, 3. Checa (spanyol, Yamaha) 1:52.086, 4. Capirossi (olasz, Honda) 1:52.107, 5. Laconi (francia, Aprilia) 1:52.237, 6. Jacque (francia, Yamaha) 1:52.345
Tv: Eurosport, 10.00–15.15 (élô)
>A 250 köbcentis privát Apriliával versenyző Battaini javított pénteki helyezésén, hiszen a negyedik helyről előreugorva szomaton kiharcolta az idei harmadik pole-ját. Mégsem az ő eredménye okozta a legnagyobb meglepetést, hanem a korábban gyengécskének tartott Yamahával versenyző Sebastian Porto. A Yamaha két éve szinte semmit sem fejlesztett a kétezres motorján, ennek ellenére a dél-amerikai megszerezte pályafutása legjobb rajtpozícióját. A tavalyi 125-ös világbajnokság harmadik helyezettje, Toni Elias annyiban hasonlít Portóhoz, hogy ő sem volt még ilyen előkelő helyen ebben a kategóriában.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik