Mesterhármasra készülnek

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2002.05.31. 01:06
Címkék
Rossi hazai pályán is győzni akar
Rossi hazai pályán is győzni akar
Rossi hazai pályán is győzni akar
Rossi hazai pályán is győzni akar
Rossi hazai pályán is győzni akar
Rossi hazai pályán is győzni akar
Az angol nyelv vitathatatlanul az első számú kommunikációs eszköz lett a sportban, mégis vannak olyan kivételes helyek, ahol hátrányban vannak azok, akik csak William Shakespeare nyelvét ismerik. Ilyen például a gyorsasági motorkerékpáros vb, amelyben a beszélgetések zöme olaszul folyik. A három kategóriában a pilóták többsége olasz, szinte mindegyik csapatban van legalább egy olasz szerelő, egy olasz menedzser és egy olasz csapatfőnök. Az olasz uralmat egy másik fontos dolog is jelzi: a csapatok legtöbbjének olasz a szakácsa, ami egyáltalán nem a véletlen műve.
"A viadalok alatt egy jó olasz spagetti a legmegfelelőbb a versenyzők számára, hiszen a tészta az egyik legtáplálóbb és a legemészthetőbb étel. A spagettit pedig csak egy olasz szakács tudja tökéletesen elkészíteni”– nyilatkozta az olasz Claudio Costa, a vb első számú orvosa. A vb résztvevőinek a többsége tehát hazatér a hét végi futamra, és Mugellóban mindenki ünneplésre készül. Elsősorban azért, mert akár mindhárom kategóriában felhangozhat az olasz himnusz.
Az olasz győzelem esélye a MotoGP-ben a legnagyobb, méghozzá három többszörös világbajnoknak köszönhetően, akik közül csak Loris Capirossi tudott a királykategóriában győzni Mugellóban. Capirex 2000. május 28-án nyerte meg az Olasz GP-t, amely egyben a hondás legutóbbi győzelme is volt. "Nagyon nehéz verseny lesz, hiszen a négyüteműek sokkal jobbak végsebességben az én kétütemű motoromnál. Mégis bizakodó vagyok, mert hibát bárki elkövethet”–mondta a vb összetettjének a jelenlegi harmadikja, akinek a mondataiban van igazság. A másik két olasz sztár, Valentino Rossi és Max Biaggi ugyanis már érmes helyekért csatázva bukott az 5245 méteres pályán.
"Bár már kétszer is nyertem a toszkánai arénában, nincsenek jó emlékeim a pályával kapcsolatban. A királykategóriában ugyanis mind 2000-ben, mind tavaly elestem. A győzelem pedig az idén sem lesz könnyű: egyfelől még sohasem teszteltem itt az RC211V-t, másrészt nagyon nehéz beállítani a motort a mugellói pályára, amely tele van gyors és lassú fordulókkal, valamint hirtelen irányváltoztatásokra kényszerítő S-kanyarokkal”– panaszkodott a vb-éllovas Rossi, aki ha vasárnap aranyérmet szerez, újabb rekordot állít fel: ő lenne az első, aki három kategóriában is nyert Mugellóban. A két héttel ezelőtti Francia GP-n feltámadt Biaggi szereplését előzi meg a legnagyobb a várakozás, hiszen mindenki kíváncsi arra, hogy vajon Mad Max Yamahája Mugellóban is versenyképes lesz-e Rossi Hondája ellenében. "Motorikusan sokat fejlődött a Yamahám, és remélem, most már a futóművem is meg fogja közelíteni a Honda szintjét. Mugellóban ugyanis teljesen új vázzal fogok versenyezni, remélhetőleg képes leszek megismételni a franciaországi teljesítményemet”– bizakodik Biaggi.

A vb élcsoportja

125 kcm: 1. Vincent (francia, Aprilia) 78 pont, 2. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 61, 3. Cecchinello (olasz, Aprilia) 57
250 kcm: 1. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 69, 2. Rolfo (olasz, Honda) 52, 3. Alzamora (spanyol, Honda) 47
MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 95, 2. Ukava (japán, Honda) 61, 3. Capirossi (olasz, Honda) 45
A 250-ben a listavezető spanyol Fonsi Nietónak elsősorban az olasz Marco Melandritól kell tartania. A tavalyi vb-harmadik már négyszer volt dobogós Mugellóban, de ami a legfontosabb: Le Mans után az Apriliával folytatott durva vitában elérte, hogy a gyár most már tényleg gyári versenyzőként kezelje őt. A 125-ös mezőnyben a tavalyi világelső Manuel Poggialinak meggyógyult a válla, ám a pályafutása legjobb formájában lévő olasz Lucio Cecchinello ellenében – a veterán pilóta karrierje során az idén nyert először két versenyt ugyanabban a szezonban – nem lesz könnyű dolga.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik