Vagyis a Benik Balázs, Somogyi Pál kettős idei első győzelmét aratta, amely nemcsak húsz pontot jelentett számára, hanem azt is, hogy az összetettben öt ponttal átvette a vezetést a viadaltól navigátora gerincproblémái miatt távol maradó ifjabb Tóth János előtt. Benik győzelme azonban nemcsak a bajnok távollétének köszönhető. A fiatal pilóta egész hét végén briliáns teljesítményt nyújtott: minden kétséget kizáróan ő volt ennek a viadalnak a legjobbja. Csak egy adat ennek alátámasztására: a szombati hat gyorsasági szakaszból mind a hatot megnyerte a Focus WRC-t irányító sofőr. Apró szépséghiba, hogy Benik a vasárnapi gyorsaságin "csak" a negyedik helyet szerezte meg - Turi Tamás nevéhez fűződött a legjobb eredmény -, de az vesse rá az első követ, aki a helyében
4. Fehérvár-rali a Mapei-Albastone-kupáért, az ob 3. futama
Abszolút sorrend (nem hivatalos): 1. Benik Balázs, Somogyi Pál (OMV Best Racing, Ford Focus WRC) 1:16:46.1, 2. Érdi, Varga (Castrol-Érdi Rallye Team, Subaru Impreza WRC) 32.2 mp h., 3. Turi, Papp (TP+2K Rallye Team, Toyota Corolla WRC) 1:05.2 p h., 4. Aschenbrenner, Koronczai (V-Max Laky Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:31.4 p h., 5. ifj. Angyalfi, Kazár (SzerpenTeam, Subaru Impreza WRC) 4:53.9 p h., 6. Oroszlán L., Oroszlán T. (Rawex SC, Mitsubishi Lancer Evo7) 5:32.6 p h., 7. Bútor, Tóth V. (Citroen-Total Rallye Team, Citroen Saxo Kit-car) 6:55.1 p h., 8. Módos, Kolesza (Rich Rallye Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 6:57.8 p h., 9. Tobak, Vinoczai (SzerpenTeam, Mitsubishi Lancer Evo5) 7:04.3 p h., 10. Tyavoda, Bajusz (Huberth Motorsport, Subaru Impreza) 9:54.0 p h.
Az ob állása 3 futam után: 1. Benik Balázs, Somogyi Pál 45 pont, 2. ifj. Tóth J., Tóth I. (Bomba Rallye Team, Peugeot 206 WRC) 40, 3. Turi, Papp 37, 4. Érdi, Varga 27, 5. Aschenbrenner, Koronczai 16, 6. Bútor, Tóth V. 14
Következik (június 14-16.): 2. Savaria-rali, az ob 4. futama, Szombathely
4. Fehérvár-rali a Mapei-Albastone-kupáért, az ob 3. futama
Abszolút sorrend (nem hivatalos): 1. Benik Balázs, Somogyi Pál (OMV Best Racing, Ford Focus WRC) 1:16:46.1, 2. Érdi, Varga (Castrol-Érdi Rallye Team, Subaru Impreza WRC) 32.2 mp h., 3. Turi, Papp (TP+2K Rallye Team, Toyota Corolla WRC) 1:05.2 p h., 4. Aschenbrenner, Koronczai (V-Max Laky Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:31.4 p h., 5. ifj. Angyalfi, Kazár (SzerpenTeam, Subaru Impreza WRC) 4:53.9 p h., 6. Oroszlán L., Oroszlán T. (Rawex SC, Mitsubishi Lancer Evo7) 5:32.6 p h., 7. Bútor, Tóth V. (Citroen-Total Rallye Team, Citroen Saxo Kit-car) 6:55.1 p h., 8. Módos, Kolesza (Rich Rallye Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 6:57.8 p h., 9. Tobak, Vinoczai (SzerpenTeam, Mitsubishi Lancer Evo5) 7:04.3 p h., 10. Tyavoda, Bajusz (Huberth Motorsport, Subaru Impreza) 9:54.0 p h.
Az ob állása 3 futam után: 1. Benik Balázs, Somogyi Pál 45 pont, 2. ifj. Tóth J., Tóth I. (Bomba Rallye Team, Peugeot 206 WRC) 40, 3. Turi, Papp 37, 4. Érdi, Varga 27, 5. Aschenbrenner, Koronczai 16, 6. Bútor, Tóth V. 14
Következik (június 14-16.): 2. Savaria-rali, az ob 4. futama, Szombathely
nem ugyanígy cselekedett volna. Az előnye több mint egy perc volt, ami azt jelentette, hogy ha nem követ el valami óriási baklövést, akkor a riválisoknak nincs esélyük ellene. Helyesebben elég volt azt elérnie, hogy a második helyen álló Érdi Tibor ne érje utol a Bakonykúti-Iszkaszentgyörgy szakaszon, és ez sikerült is.
A viadal nehézségét jellemzi azonban, hogy Benik, habár a verseny során kezdettől fogva az élen állt, csak a célban tudott úgy-ahogy megnyugodni. "Nagyon féltem attól, hogy a szombat esti eső miatt kialakult pocsolyákban beázik a kocsi, úgyhogy rendkívül óvatosan vezettem - mondta Benik. - Ezzel a győzelemmel átvettük a vezetést az összetettben, így nyílttá vált a küzdelem, ami szerintem jót tesz a sportágnak. Hogy fogunk-e még nyerni a továbbiakban? Nem tudom. Most az első dolgunk az ünneplés lesz. Nagy bulit csapunk!"
A második helyen érkező Érdi Tibor és a harmadik Turi Tamás is csalódott volt - mindketten más-más okból. Érdi azért, mert az utóbbi években már nagyon elege volt a másodhegedűs szerepéből, amelybe most is kényszerült, Turi pedig az autója miatt, melynek motorjában egyszerűen nem volt elég erő az egyenlő küzdelemhez.
A WRC-t irányító sofőrök közül ifjabb Angyalfi Károlynak meg kellett elégednie az ötödik helyezéssel - elé, a negyedik pozícióba az N-csoport első helyezettje, Aschenbrenner György furakodott be -, ám egy szép élménnyel gazdagabb lett. A viadal záró szakaszán ugyanis elromlott Angyalfi Subarujának az ablaktörlője, és amikor a sár már teljesen beterítette a szélvédőt és félreálltak, hogy letakarítsák, a nézők a saját ruhájukat törlőként használva próbáltak a segítségére sietni.
Az N-csoportban a már említett Aschenbrenner győzelméhez kétség sem férhetett: a két nap alatt sok minden hátráltatta a sofőrt (az egyik szakaszon utolérte Angyalfit, máskor meg defektet kapott), mégis végig őrizni tudta a vezető pozícióját. A második helyen Oroszlán László és Oroszlán Tibor érkezett. A testvérpár tudta, hogy ez a szakasz már nem oszt, nem szoroz, de teljesíteni kellett, méghozzá lehetőleg hiba nélkül. Ez sikerült is, úgyhogy övék maradt a kategória második helye, a dobogó harmadik fokára pedig Módos Zoltán állhatott.
Az F2-es kategóriában sem változott a sorrend: Bútor Róbert és Tóth Vilmos nemcsak a kategória első helyét tudta megtartani, hanem az abszolút hetediket is, ami nagyon nagy szó, tekintve hogy a kétkerék-hajtású Citroen Saxo Kit-car mögött összkerékhajtású autók sorakoznak, amelyeknek elvileg jobban fekszik a murvás talaj. Bútort azonban ez láthatóan csöppet sem izgatta: szinte repült a kis Saxóval, egészen az újabb győzelemig. A további dobogós pozíciókban sem változott a sorrend: a második helyen záró Szilágyi Jánost Balogh János követte a kétkerék-hajtásúak versengésében.