A Dorna örül Némethnek

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2002.05.30. 22:05
Címkék
A tehetséges pilótát az különbözteti meg az átlagos versenyzőtől, hogy az elkövetett hibákból tud tanulni, és ami a legfontosabb: előnyt tud kovácsolni belőlük. Miután kielemezte a hibáit, egyből képes megváltoztatni a vezetési stílusát és a motorjának a beállításait, alkalmazkodva az adott pálya tulajdonságaihoz. Németh Kornél is egyik napról a másikra módosított a vezetési stílusán és a KTM-jén az Olasz GP-n, aminek köszönhetően hat vb-pontot szerzett egy nagyon halovány edzéseredmény után.
- Mi volt a titka a "feltámadásnak"? A huszonötödik helyről nem lehetett könnyű feljönni. - A szombati edzésen egyáltalán nem tudtam koncentrálni, így nem voltam képes megfelelően kontrollálni a
Olasz GP, a motokrossz-vb 5. futama, Castiglione del Lago

125 kcm (19 kör, 33.212 km): 1. Maschio (francia, Kawasaki) 39:11.995, 2. Townley (új-zélandi, KTM) 6.947 mp h, 3. Caps (belga, KTM) 10.260, 4. Guidetty (francia, Yamaha) 12.484, 5. Ramon (belga, KTM) 12.921, 6. Dobes (cseh, Yamaha) 14.342. 250 kcm (20 kör, 34.96 km): 1. Pichon (francia, Suzuki) 39:40.662, 2. Coppins (új-zélandi, Honda) 11.200, 3. Beirer (német, Honda) 19.619, 4. McFarlane (ausztrál, Kawasaki) 24.736, 5. Aubert (francia, Yamaha) 33.132, 6. Gundersen (norvég, Kawasaki) 39.494, ...15. Németh Kornél (magyar, KTM) 1:22.218 p h. 500 kcm (20 kör): 1. Demaria (francia, KTM) 40:02.623, 2. Bervoets (belga, Yamaha) 10.840, 3. Everts (belga, Yamaha) 16.698, 4. Garcia Vico (spanyol, KTM) 20.843, 5. Paget (svájci, Honda) 25.392, 6. Zanni (olasz, Honda) 30.115

Az állás. 125 kcm: 1. Maschio 110 pont, 2. Caps 94, 3. Ramon 79, 4. Dupasquier (svájci, KTM) 78, 5. Townley 76, 6. Puzar (olasz, Husqvarna) 73. 250 kcm: 1. Pichon 113, 2. Coppins 96, 3. Beirer 90, 4. Gundersen 82, 5. Bolley (francia, Yamaha) 69, 6. Dobb (brit, KTM) 66, ...21. Németh Kornél 13. 500 kcm: 1. Everts 112, 2. Bervoets 96, 3. Garcia Vico 86, 4. Smets (belga, KTM) 81, 5. Bartolini (olasz, Honda) 76, 6. Demaria 65

Következik (június 9.): Osztrák GP
Olasz GP, a motokrossz-vb 5. futama, Castiglione del Lago

125 kcm (19 kör, 33.212 km): 1. Maschio (francia, Kawasaki) 39:11.995, 2. Townley (új-zélandi, KTM) 6.947 mp h, 3. Caps (belga, KTM) 10.260, 4. Guidetty (francia, Yamaha) 12.484, 5. Ramon (belga, KTM) 12.921, 6. Dobes (cseh, Yamaha) 14.342. 250 kcm (20 kör, 34.96 km): 1. Pichon (francia, Suzuki) 39:40.662, 2. Coppins (új-zélandi, Honda) 11.200, 3. Beirer (német, Honda) 19.619, 4. McFarlane (ausztrál, Kawasaki) 24.736, 5. Aubert (francia, Yamaha) 33.132, 6. Gundersen (norvég, Kawasaki) 39.494, ...15. Németh Kornél (magyar, KTM) 1:22.218 p h. 500 kcm (20 kör): 1. Demaria (francia, KTM) 40:02.623, 2. Bervoets (belga, Yamaha) 10.840, 3. Everts (belga, Yamaha) 16.698, 4. Garcia Vico (spanyol, KTM) 20.843, 5. Paget (svájci, Honda) 25.392, 6. Zanni (olasz, Honda) 30.115

Az állás. 125 kcm: 1. Maschio 110 pont, 2. Caps 94, 3. Ramon 79, 4. Dupasquier (svájci, KTM) 78, 5. Townley 76, 6. Puzar (olasz, Husqvarna) 73. 250 kcm: 1. Pichon 113, 2. Coppins 96, 3. Beirer 90, 4. Gundersen 82, 5. Bolley (francia, Yamaha) 69, 6. Dobb (brit, KTM) 66, ...21. Németh Kornél 13. 500 kcm: 1. Everts 112, 2. Bervoets 96, 3. Garcia Vico 86, 4. Smets (belga, KTM) 81, 5. Bartolini (olasz, Honda) 76, 6. Demaria 65

Következik (június 9.): Osztrák GP
motort a szűk fordulókban és a csúszós talajon. Ráadásul nagyon nehezen választottam ki a legmegfelelőbb gumit. Szombaton szinte végig közepes keménységű gumival próbálkoztam, ám a tréning végén rájöttem, hogy csak keménnyel lehet eredményt elérni a gyors olasz arénában.

- A gumiválasztás még érthető, de hogyan tudott szinte egycsapásra megint összpontosítani?

- Az elrontott edzések után kielemeztem a hibáimat, fejben többször végigmentem a pályán annak érdekében, hogy megtaláljam a lehető legjobb íveket. Ennek ellenére azt kell mondanom, hogy elsősorban az állóképességemnek köszönhetem az újabb vb-pontjaimat. A viadal kritikus pillanataiban és a verseny vége felé ugyanis folyamatosan gyors köröket teljesítettem - sokkal gyorsabbakat, mint az edzéseken -, az ellenfeleim pedig eközben egyre jobban lelassultak.

- Nem véletlen tehát, hogy a vb-t szervező Dorna motokrosszért felelős első embere, Jordi Pons is azonnal gratulált önnek.

- Nagyon jólesett Pons úr elismerése, különösen azért, mert kifejezte a Dorna üdvözletét is. Együtt néztük végig az ötszázasok küzdelmét, és Pons úr elárulta nekem, hogy a Dorna nagyon büszke rám, mert a rivális amerikai motokrosszbajnoksághoz hasonlóan, végre a világbajnokságon is van egy olyan freestyle-menő, aki a motokrosszban is ütőképes.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik