Trollfoci. Egy olyan oldal, amelyet talán már egy magyar futballszurkolónak sem kell bemutatni. Hogyan is kéne, mikor több mint 138 ezer rajongóval bír, akik mind-mind epekedve várják (néha maguk készítik) a napi humorbetevőt. Alapanyag márpedig van bőven, a magyar fociban ha más szempontból nem is, ebben a tekintetben mindenképp megfigyelhető az előrelépés.Trollfoci. Egy olyan oldal, amelyet talán már egy magyar futballszurkolónak sem kell bemutatni. Hogyan is kéne, mikor több mint 138 ezer rajongóval bír, akik mind-mind epekedve várják (néha maguk készítik) a napi humorbetevőt. Alapanyag márpedig van bőven, a magyar fociban ha más szempontból nem is, ebben a tekintetben mindenképp megfigyelhető az előrelépés.
Lássunk először néhány mozaikszót, amelyet a nyelvújító közösség az idők során kitermelt és nem is fél használni adott szituációkban: GYAKA, FAF, SZLAMB, MKO, NÁB, AKIF... Egy laikus nem is gondolná miféle válogatott káromkodások ezek, de nem ez a lényeg. Hanem a magyar labdarúgás trollfoci szinten "klasszikus" alakjai, akik a kifejezések mögött állnak. Mészöly Kálmán, Böde Dániel, Rósa Dénes... A sort nem is folytatom, mert már így is túl sok legenda van egy helyen.
Inkább térjünk rá arra, hogy mitől ez a hirtelen jött őrület, hogyan is robbanhattak be a köztudatba, méghozzá annyira, hogy már maguk a futballisták is rangnak tekintik, ha így vagy úgy, de foglalkoznak velük? Meggyőződésem, hogy az egészet valahol mélyen a jó magyar foci iránti vágy táplálja. 138 ezer embert nem lehet ilyen rövid idő alatt csupán poénokkal elérni és folyamatos aktivitásra késztetni. Kell egy plusz, egy érzelmi kötődés. Jelen esetben a magyar labdarúgás, ami legyen bármilyen alacsony színvonalú, még mindig érdekli az embereket. Mi az, hogy érdekli! A Trollfocinak köszönhetően kezd divatba jönni a futballmeccsre járás (legyen az bármilyen alacsony osztályú) a külföldi bajnokik bambulása helyett. Hiszen kinek kell Cristiano Ronaldo (aki tulajdonképpen egy...) és Messi (aki nem...), mikor élőben is láthatjuk a sosem forduló Liptákot, az esti kakaóját váró Kiskokót, az egygólos Rudolfot vagy a levegő urát, AIR Sándort.
"Say no to biszem-baszom" - fejezi ki az alábbi szlogen is, amelyből az MLSZ helyében molinót varratnék és meccsenként befedném vele a stadionok üres lelátórészeit. A marketing ugyanis nem vitás, a Trollfocinak megy jobban.