Tusványos 2025: A sportszponzoráció hosszú távon értéket teremt – Brenkus Krisztián

BODNÁR ZALÁNBODNÁR ZALÁN
• Tusnádfürdő
Vágólapra másolva!
2025.07.24. 16:05
null
Balról jobbra: Ballai Attila, a Nemzeti Sportrádió főszerkesztője, Sántha Gergely, a DVTK elnöke, Pantl Péter, a Mol-csoport kommunikációs igazgatója és Brenkus Krisztián, a Szerencsejáték Zrt. megbízott kereskedelmi igazgatója (Fotó: Kovács Péter)
Sportszponzorációs körkép: lokális márkák és határon átívelő projektek címmel folyt panelbeszélgetés a 34. Tusványos pénteki napján a Buzánszky Sportteraszon, a Szerencsejáték Zrt. és a Nemzeti Sport közös sátrában. Ballai Attila, a Nemzeti Sportrádió főszerkesztője Brenkus Krisztiánt, az Szerencsejáték Zrt. megbízott kereskedelmi igazgatóját, Pantl Pétert, a Mol-csoport kommunikációs igazgatóját és Sántha Gergelyt, a DVTK elnökét, az FC Kassa felügyelőbizottságának elnökét kérdezte.

Miután a résztvevők visszatekintettek a sportszponzoráció történeti kezdeteire, egészen Klebensberg Kunóig, az 1920-as évek legendás kultuszminiszteréig visszamenően, Pantl Péter arról beszélt: „Ma egy vállalat már mindent mér, és pontosan ki lehet számolni, milyen szponzorációs befektetés mennyit hoz vissza.” Ehhez Brenkus Krisztián azt tette hozzá: „Mindig mérlegeljük, mit tudunk adni, a másik fél mit tud kapni, és mi mit tudunk ebből visszakapni. De van, amit rövid, van, amit hosszú távon lehet csak mérni. Az értékteremtés pedig hosszú távú folyamat. A sport közösségi jelenség, és fontos minden cégnek, hogyan tud hidakat építeni. Ma a sport képviseli leginkább az értékeket.”

Sántha Gergely arról beszélt: „Sportmárkaként, sportszervezetként előbb fel kell építeni egy transzparensen működő céget, és utána lehet csak várni a nagy cégek szponzorációját. A sportszponzoráció »adok« oldala könnyen számszerűsíthető, de a »kapok« rész már nem annyira. Ha egy sportszervezet eléri azt, hogy olyan cégek, mint a Mol vagy az Szerencsejáték Zrt. támogatja, az már szponzormágnesként is működik, ha az ő logójuk ott van a mezen, az már a kisebb szponzorokat is bevonzza.” 

Pantl Péter példaként kiemelte, milyen kiváló együttműködés alakult ki az MLSZ-szel azáltal, hogy 2020 óta a Mol névadó szponzorként kötődik a Magyar Kupához.

Pantl Péter arról is beszélt, miért lett a Mol-csoport az Újpest FC többségi tulajdonosa: „Inkább az volt a furcsa, hogy addig nem volt futballklubunk. Egy évvel korábban járt le a szerződésünk a Fehérvárral, és a legnépszerűbb csapatok közül az Újpest volt akkor eladó. Egészen más volt aztán úgy nézni egy Eb-meccset, hogy Csoboth Kevin Újpest-játékosként szerez győztes gólt Skócia ellen a századik percben.”

 

Legfrissebb hírek

Több mint tízezer néző előtt, kétgólos újpesti győzelemmel rajtolt a Fizz Liga

Labdarúgó NB I
6 perce

Tusványos 2025: a Sportteraszon vette át a BL-döntős labdát a licit győztese

Bajnokok Ligája
2 órája

Tusványos 2025: Mindenki az első hívó szóra jön a rádióba – Ballai Attila, a Nemzeti Sportrádió főszerkesztője

Egyéb egyéni
3 órája

Tusványos 2025: „Mondtam Darnyinak: ez nem úszás!” – Szabó Bence

Egyéb egyéni
5 órája

Kooperációs szerződést kötött a DVTK a Mezőkövesddel – hivatalos

Labdarúgó NB I
6 órája

Tusványos 2025: Boldog voltam, hogy a Paks nyerte a Magyar Kupát – Boros Csaba, a Republic frontembere

Egyéb egyéni
6 órája

Tusványos 2025: emlékbélyeget mutatott be a Magyar Posta a 100 éve született Buzánszky Jenőről

Magyar válogatott
7 órája

Futballtörténeti meccsekkel indul a Fizz Liga

Labdarúgó NB I
7 órája
Ezek is érdekelhetik