Nem kellett sokáig várni arra, hogy a KTM vezetői is hitelesítsék aláírásukkal a szerződést, úgyhogy mostantól biztos: Talmácsi Gábor jövőre az osztrák gyár 250 köbcentis csapatában folytatja pályafutását.
Talmácsi nagyon boldog, hogy megvan az új szerzôdése, most már csak a versenyzésre koncentrálhat(Fotó: Meggyesi Bálint)
Talmácsi nagyon boldog, hogy megvan az új szerzôdése, most már csak a versenyzésre koncentrálhat(Fotó: Meggyesi Bálint)
Amint arról tegnap beszámoltunk, a 125 köbcentis kategória összetettjében jelenleg harmadik helyen álló pilóta a múlt hét végén eldöntötte: szakít az eddigi hagyományokkal, és jövőre nem vált csapatot. Sokan már hetekkel ezelőtt biztosra vették a magyar versenyző szerződtetését, ám egy megállapodás csak akkor hivatalos, ha mindkét fél aláírja a szükséges papírokat.
Talmácsi és menedzsmentje a múlt hét péntekjén kapta meg a szerződés legutolsó változatát, amely egy plusz egy évre szól (ez azt jelenti, hogy 2007-ben a pilótára opciós joga van a KTM-nek), és amelyet aláírt a magyar motorsport jelenlegi legkiemelkedőbb alakja.
Régóta érett a kategóriaváltás, csak Talmácsi a legjobb ajánlatra várt, amelyet úgy tűnik, meg is kapott. A pilóta néhány hónapja mondogatja, ha törik, ha szakad, ő a negyedliteresek között folytatja. Sokat nyom a latban, és ez itt most szó szerint értendő, hogy Talmácsi - bár tökéletes formában van - a testalkata miatt akkor is hét-nyolc kilóval nehezebb tinédzser vetélytársainál, ha fejre áll. És a motorsportban, pláne a legkisebb, a nyolcadliteres kategóriában ez bizony nagyon sokat számít.
No meg Talmácsi amióta az eszét tudja, 125 köbcentis motoron ül, és nagyon szeretett volna már kipróbálni valami újat. A januárban aláírt KTM-szerződésben az állt, ha ő lesz a gyár legjobb pilótája, akkor automatikusan a 250-es csapatba igazolják. Ő azonban nem akart az idény végéig várni, menedzserével előrehozták a tárgyalásokat és a szerződéskötést is. Persze, a KTM sem gondolkodott túl sokáig, mert bár az eredeti hírek szerint a gyár vezetői Malajziában vagy Katarban kötötték volna meg a végleges megállapodást, a pilótájuk lelkesedését látva ők sem haboztak. Harald Bartol a csütörtöki versenyzői eligazítás után aláírta a szükséges papírokat.
"Öt óra tizennégy perckor csöngött a telefonom, Gábor rögtön az eligazítás után hívott, hogy Bartol aláírta a szerződést - mondta Stefano Favaro, a pilóta menedzsere. - Életem egyik legkellemesebb korai ébresztője volt ez, nagyon örülök, hogy a tervezettnél hamarabb megállapodtunk. Ez számomra azt is jelenti, hogy a két fél elképzelései megegyeznek, és ez megnyugtató a jövőre nézve."
Mint ahogy az is, hogy a KTM idény közben bemutatott 250 köbcentis motorja, úgy tűnik, tartani tudja a lépést a többiekkel. Túlzás lenne azt állítani, hogy világbajnoki címet remélnek tőle jövőre (inkább néhány dobogós helyezést), de hát az osztrák csapat mindig hároméves terveket készít, és 2006 még csak a második idénye lesz ennek a motornak, Talmácsinak viszont csupán az első, úgyhogy mindenképp szokniuk kell majd egymást a géppel.
"Nagyon boldog vagyok, most már tényleg csak a versenyzésre kell koncentrálnom - vallotta be a pilóta. - A táskámban lévő szerződés plusz energiákat szabadított fel bennem, és lendületet adott, amelyet a hétvégi motegi futamon szeretnék felhasználni. A főmérnököm, Harald Bartol egyébként azt mondta, nagyon elégedett a munkámmal, és továbbra is bízik bennem. Kérte, hogy még több információt adjak neki a motorról, a beállításokról, és én mindent megígértem, ezentúl nem udvariaskodom, az összes apróságról beszámolok neki. A csapaton belül remek a hangulat, alig várjuk a hétvégi megméretést."
Harald Bartol egyébként már korábban is célzott rá, hogy Talmácsinak tovább kellene lépnie, lapunknak Brnóban adott interjújában elmondta: bár még sohasem látta a pilótát 250-es versenygépen, a vezetési stílusát és a kvalitásait figyelembe véve jónak kell lennie a negyedliteressel is. A szakember (akinek a keze alól jó néhány világbajnok került már ki) még azt is megkockáztatta: Talmácsi jobb lesz a 250-es motorral, mint a nyolcadliteressel. Márpedig a magyar versenyző 125-ös produkciójára sem lehet panasza senkinek.