A harminc éves titok

233203 233203233203 233203
Vágólapra másolva!
2015.10.11. 07:10
Címkék
A harminc éves titok A rendszerváltást és a gyerekem születését leszámítva olyan sok történelmi pillanatot nem volt „szerencsém” átélni...

A harminc éves titok
A rendszerváltást és a gyerekem születését leszámítva olyan sok történelmi pillanatot nem volt
„szerencsém” átélni az elmúlt ötven éve alatt. Az a tény hogy végre megfejtette valaki a magyar
futball tönkretételének az okát, mindenért kárpótol. Most fellebbentem a fátylat, lesöpröm a
harminc éves titokról a port, és mindenkit a megvilágosodás útjára terelek.
Csigázhatnám tovább az idegeket, de nézzük miért olyan a futballunk amilyen?
Újságírói kérdés:
„Kik tették tönkre?”(mármint a magyar futballt)
Válasz:
„Testnevelő tanárokat neveztek ki utánpótláscsapatok élére, akik futtatták meg
gimnasztikáztatták a gyerekeket, és ha volt közöttük kreatív, igazi tehetség, abból is kiölték
a virtuozitást. Megértem a szülőket, akik már nem focistát akarnak nevelni csemetéjükből,
ha elromlik a karórám, én sem a henteshez viszem megjavíttatni.”
Na, mit tetszenek ehhez szólni?
Itt volt előttünk a megoldás éveken keresztül, és nem ismerte fel senki.
És jött Kovács László, aki sitty­sutty, megfejtette a megfejthetetlent, amire nem volt képes
mostanáig senki. Az a Kovács László, aki ugyan ült még világbajnokságon a válogatott
kispadján, mint cserejátékos, többek között védett a Verebes­féle győri csapatban, amelyeik
csapat nem a védekezéséről „híresült” el, hanem a támadójátéka maradt meg az emberek
emlékezetében. Aztán többször beugróként a Pápát igyekezett a virtuóz futballra tanítani. Hogy
ez mennyire sikerült, azt csak a megyei bajnokságban szereplő Pápán tudják megmondani az
emberek.
De megkérdezem, mit szól ehhez többek között Garami Mester, Tamási Zsolt, Sisa Tibor, Tornyi
Barnabás, Prukner László, hogy csak néhány testnevelő tanári diplomával rendelkező edzőt
említsek, de hogy egy extrém külföldi példát is kiragadjak, Mourinho szintén angol­testnevelő
tanárként kezdte az edzői karrierjét. Ő bizonyára élen járt a portugál futball „tönkretételében”.
Ezek szerint azok a testnevelő tanárok a bűnbakok, akik a Testnevelési Egyetemen, Tanárképző
Főiskolán szerezték a diplomájukat, az edzői oklevelüket. És csak úgy elmentünk e mellett az
ostoba fejtegetés mellett! Nem volt senki, aki kikérte volna a testnevelők nevében ezt az épületes
butaságot. Hol is szerezhették volna a diplomájukat, edzői oklevelüket a rendszerváltás előtt?
Az UEFA képzést megelőzően a sarki fűszeresnél nem lehetett diplomát kapni, így hát
beiratkoztak egy egyetemre, vagy főiskolára. Ott aztán úgy lebutították őket, hogy még azok is
ugatták a futballt, akik valaha futballoztak. Közben a többi testnevelő diplomával rendelkező
edzők más sportágakat pedig a világ élvonalába repítették. (vízilabda, kézilabda, kajak­kenu,
torna, úszás stb.), Úgy tűnik, hogy ezekben a sportágakban elég volt futtatni és gimnasztikáztatni
a gyerekeket és verték is a világot rendesen.
A mai virtuozitásukról híres talentumokat már a Double Pass által felügyelt, S2S rendszer szerint
megtervezett edzésekkel, az UEFA edző képzésen pallérozódó edzők képezik.
Látjuk, tapasztaljuk, hogy milyen eredménnyel.
Még mindig él a köztudatban az a dogma, hogy a testnevelő tanárok futballanalfabéták. A
futballcsukát szögre akasztó, aktív futballpályafutásukat edzőségre cserélő játékosok lenézték,
lenézik a tanult kollégáit. Nem szép dolog, ugyanis amit ők is űznek az egy szakma,
mesterség, pedagógiai érzéket, rátermettséget megkövetelő oktató­nevelői tevékenység.
Nem is értem, hogy ma, hogyan engedhetnek gyerekek közelébe pedagógiai végzettség nélkül
bárkit.
A karóra és a hentes példája pedig arról a gondolkodásmódról árulkodik, azt a szellemiséget
tükrözi, ami a sportágat egyenesen a Bajkál – tó fenekére süllyesztette. Ez a hasonlat nemcsak
erős és kisarkított, de enyhén szólva megalázó.
Jut eszembe, magam is harminc éve hentesként javítom az elromlott órákat. Szóval vastagon
benne vagyok a futballunk tönkretételében.
Irultam ­ pirultam is, amikor a cikk kapcsán szembesültem ebbéli tevékenységemmel.
Ezek után megállapíthatjuk a következőket:
­ nem kell diplomás az utánpótlás nevelésbe,
­ elég, ha valaki hamisít egy érettségi bizonyítványt és irány az UEFA képzés,
­ mindenki alkalmas a gyerekek nevelésére csak a testnevelők nem,
­ órások, hentesek előnyben,
­ csak futballista tud futballistát nevelni,
­ száműzni kell az intelligenciát a futballból,
­ a nevelés csak hátráltatja a képzést.
A harminc éves titok
A rendszerváltást és a gyerekem születését leszámítva olyan sok történelmi pillanatot nem volt
„szerencsém” átélni az elmúlt ötven éve alatt. Az a tény hogy végre megfejtette valaki a magyar
futball tönkretételének az okát, mindenért kárpótol. Most fellebbentem a fátylat, lesöpröm a
harminc éves titokról a port, és mindenkit a megvilágosodás útjára terelek.
Csigázhatnám tovább az idegeket, de nézzük miért olyan a futballunk amilyen?
Újságírói kérdés:
„Kik tették tönkre?”(mármint a magyar futballt)
Válasz:
„Testnevelő tanárokat neveztek ki utánpótláscsapatok élére, akik futtatták meg
gimnasztikáztatták a gyerekeket, és ha volt közöttük kreatív, igazi tehetség, abból is kiölték
a virtuozitást. Megértem a szülőket, akik már nem focistát akarnak nevelni csemetéjükből,
ha elromlik a karórám, én sem a henteshez viszem megjavíttatni.”
Na, mit tetszenek ehhez szólni?
Itt volt előttünk a megoldás éveken keresztül, és nem ismerte fel senki.
És jött Kovács László, aki sitty­sutty, megfejtette a megfejthetetlent, amire nem volt képes
mostanáig senki. Az a Kovács László, aki ugyan ült még világbajnokságon a válogatott
kispadján, mint cserejátékos, többek között védett a Verebes­féle győri csapatban, amelyeik
csapat nem a védekezéséről „híresült” el, hanem a támadójátéka maradt meg az emberek
emlékezetében. Aztán többször beugróként a Pápát igyekezett a virtuóz futballra tanítani. Hogy
ez mennyire sikerült, azt csak a megyei bajnokságban szereplő Pápán tudják megmondani az
emberek.
De megkérdezem, mit szól ehhez többek között Garami Mester, Tamási Zsolt, Sisa Tibor, Tornyi
Barnabás, Prukner László, hogy csak néhány testnevelő tanári diplomával rendelkező edzőt
említsek, de hogy egy extrém külföldi példát is kiragadjak, Mourinho szintén angol­testnevelő
tanárként kezdte az edzői karrierjét. Ő bizonyára élen járt a portugál futball „tönkretételében”.
Ezek szerint azok a testnevelő tanárok a bűnbakok, akik a Testnevelési Egyetemen, Tanárképző
Főiskolán szerezték a diplomájukat, az edzői oklevelüket. És csak úgy elmentünk e mellett az
ostoba fejtegetés mellett! Nem volt senki, aki kikérte volna a testnevelők nevében ezt az épületes
butaságot. Hol is szerezhették volna a diplomájukat, edzői oklevelüket a rendszerváltás előtt?
Az UEFA képzést megelőzően a sarki fűszeresnél nem lehetett diplomát kapni, így hát
beiratkoztak egy egyetemre, vagy főiskolára. Ott aztán úgy lebutították őket, hogy még azok is
ugatták a futballt, akik valaha futballoztak. Közben a többi testnevelő diplomával rendelkező
edzők más sportágakat pedig a világ élvonalába repítették. (vízilabda, kézilabda, kajak­kenu,
torna, úszás stb.), Úgy tűnik, hogy ezekben a sportágakban elég volt futtatni és gimnasztikáztatni
a gyerekeket és verték is a világot rendesen.
A mai virtuozitásukról híres talentumokat már a Double Pass által felügyelt, S2S rendszer szerint
megtervezett edzésekkel, az UEFA edző képzésen pallérozódó edzők képezik.
Látjuk, tapasztaljuk, hogy milyen eredménnyel.
Még mindig él a köztudatban az a dogma, hogy a testnevelő tanárok futballanalfabéták. A
futballcsukát szögre akasztó, aktív futballpályafutásukat edzőségre cserélő játékosok lenézték,
lenézik a tanult kollégáit. Nem szép dolog, ugyanis amit ők is űznek az egy szakma,
mesterség, pedagógiai érzéket, rátermettséget megkövetelő oktató­nevelői tevékenység.
Nem is értem, hogy ma, hogyan engedhetnek gyerekek közelébe pedagógiai végzettség nélkül
bárkit.
A karóra és a hentes példája pedig arról a gondolkodásmódról árulkodik, azt a szellemiséget
tükrözi, ami a sportágat egyenesen a Bajkál – tó fenekére süllyesztette. Ez a hasonlat nemcsak
erős és kisarkított, de enyhén szólva megalázó.
Jut eszembe, magam is harminc éve hentesként javítom az elromlott órákat. Szóval vastagon
benne vagyok a futballunk tönkretételében.
Irultam ­ pirultam is, amikor a cikk kapcsán szembesültem ebbéli tevékenységemmel.
Ezek után megállapíthatjuk a következőket:
­ nem kell diplomás az utánpótlás nevelésbe,
­ elég, ha valaki hamisít egy érettségi bizonyítványt és irány az UEFA képzés,
­ mindenki alkalmas a gyerekek nevelésére csak a testnevelők nem,
­ órások, hentesek előnyben,
­ csak futballista tud futballistát nevelni,
­ száműzni kell az intelligenciát a futballból,
­ a nevelés csak hátráltatja a képzést.

Írta: bary
A rendszerváltást és a gyerekem születését leszámítva olyan sok történelmi pillanatot nem volt„szerencsém” átélni az elmúlt ötven éve alatt. Az a tény hogy végre megfejtette valaki a magyarfutball tönkretételének az okát, mindenért kárpótol. Most fellebbentem a fátylat, lesöpröm aharminc éves titokról a port, és mindenkit a megvilágosodás útjára terelek.
Csigázhatnám tovább az idegeket, de nézzük miért olyan a futballunk amilyen?
Újságírói kérdés:
„Kik tették tönkre?”(mármint a magyar futballt)
Válasz:
„Testnevelő tanárokat neveztek ki utánpótláscsapatok élére, akik futtatták meg
gimnasztikáztatták a gyerekeket, és ha volt közöttük kreatív, igazi tehetség, abból is kiöltéka virtuozitást. Megértem a szülőket, akik már nem focistát akarnak nevelni csemetéjükből,ha elromlik a karórám, én sem a henteshez viszem megjavíttatni.”

Na, mit tetszenek ehhez szólni?
Itt volt előttünk a megoldás éveken keresztül, és nem ismerte fel senki.
És jött Kovács László, aki sitty­sutty, megfejtette a megfejthetetlent, amire nem volt képes
mostanáig senki. Az a Kovács László, aki ugyan ült még világbajnokságon a válogatott
kispadján, mint cserejátékos, többek között védett a Verebes­féle győri csapatban, amelyikcsapat nem a védekezéséről „híresült” el, hanem a támadójátéka maradt meg az emberekemlékezetében. Aztán többször beugróként a Pápát igyekezett a virtuóz futballra tanítani. Hogyez mennyire sikerült, azt csak a megyei bajnokságban szereplő Pápán tudják megmondani azemberek.
De megkérdezem, mit szól ehhez többek között Garami Mester, Tamási Zsolt, Sisa Tibor, TornyiBarnabás, Prukner László, hogy csak néhány testnevelő tanári diplomával rendelkező edzőtemlítsek, de hogy egy extrém külföldi példát is kiragadjak, Mourinho szintén angol­ testnevelőtanárként kezdte az edzői karrierjét. Ő bizonyára élen járt a portugál futball „tönkretételében”.
Ezek szerint azok a testnevelő tanárok a bűnbakok, akik a Testnevelési Egyetemen, TanárképzőFőiskolán szerezték a diplomájukat, az edzői oklevelüket. És csak úgy elmentünk e mellett azostoba fejtegetés mellett! Nem volt senki, aki kikérte volna a testnevelők nevében ezt az épületesbutaságot.

Hol is szerezhették volna a diplomájukat, edzői oklevelüket a rendszerváltás előtt?
Az UEFA képzést megelőzően a sarki fűszeresnél nem lehetett diplomát kapni, így hát
beiratkoztak egy egyetemre, vagy főiskolára. Ott aztán úgy lebutították őket, hogy még azok isugatták a futballt, akik valaha futballoztak. Közben a többi testnevelő diplomával rendelkezőedzők más sportágakat pedig a világ élvonalába repítették. (vízilabda, kézilabda, kajak-­kenu,torna, úszás stb.), Úgy tűnik, hogy ezekben a sportágakban elég volt futtatni és gimnasztikáztatnia gyerekeket és verték is a világot rendesen.
A mai virtuozitásukról híres talentumokat már a Double Pass által felügyelt, S2S rendszer szerintmegtervezett edzésekkel, az UEFA edző képzésen pallérozódó edzők képezik.
Látjuk, tapasztaljuk, hogy milyen eredménnyel.
Még mindig él a köztudatban az a dogma, hogy a testnevelő tanárok futballanalfabéták. A
futballcsukát szögre akasztó, aktív futballpályafutásukat edzőségre cserélő játékosok lenézték,lenézik a tanult kollégáit. Nem szép dolog, ugyanis amit ők is űznek az egy szakma,mesterség, pedagógiai érzéket, rátermettséget megkövetelő oktató-­nevelői tevékenység.
Nem is értem, hogy ma, hogyan engedhetnek gyerekek közelébe pedagógiai végzettség nélkülbárkit.
A karóra és a hentes példája pedig arról a gondolkodásmódról árulkodik, azt a szellemiségettükrözi, ami a sportágat egyenesen a Bajkál – tó fenekére süllyesztette. Ez a hasonlat nemcsakerős és kisarkított, de enyhén szólva megalázó.
Jut eszembe, magam is harminc éve hentesként javítom az elromlott órákat. Szóval vastagonbenne vagyok a futballunk tönkretételében.
Irultam ­ pirultam is, amikor a cikk kapcsán szembesültem ebbéli tevékenységemmel.
Ezek után megállapíthatjuk a következőket:
- - - nem kell diplomás az utánpótlás nevelésbe,
- - - elég, ha valaki hamisít egy érettségi bizonyítványt és irány az UEFA képzés,
- - - mindenki alkalmas a gyerekek nevelésére csak a testnevelők nem,órások, hentesek előnyben,
- - - csak futballista tud futballistát nevelni,
- - - száműzni kell az intelligenciát a futballból,
- - - a nevelés csak hátráltatja a képzést.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik