Leclerc-rel hosszú távra terveznek – 2022-ig biztos marad a Ferrarinál (Fotó: AFP)

 

„VETTEL EGY VERSENYZŐ, NEM CSAPATFŐNÖK”

11. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 14., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:39.711
 2. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:38.699
SZEPTEMBER 15., SZOMBAT
12.00–13.00: 3. szabadedzés
15.00–16.00: időmérő edzés
SZEPTEMBER 16., VASÁRNAP
14.10: a verseny (61 kör, 308.706 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 30., 13.10: Orosz Nagydíj
Október 7., 07.10: Japán Nagydíj
Október 21., 20.10: Amerikai Nagydíj

 Maurizio Arrivabene többek között a pénteki sajtótájékoztatón is beszélt Kimi Räikkönen menesztésének okairól, illetve arról is, pontosan hány évre szól Charles Leclerc szerződése.

„Az egésznek nincs köze ahhoz, mennyire tisztelem Kimit. Remek ember és versenyző, azonban az ilyenfajta döntéseknél a csapat jövője az elsődleges, és úgy hiszem, a helyes döntés született a gárda és Kimi szempontjából is. Perspektívában kell gondolkozni, ami legalább 2-3 éves távlatot jelent, ez pedig alátámasztja, miért egy fiatal pilótát választottunk” – magyarázta az olasz, majd arra is kitért, hogy a Räikkönen mellett lobbizó Sebastian Vettelnek volt-e beleszólása, ki foglalja el mellette a másik ülést egészen 2022-ig.

„Nem, egyáltalán nem. Vettel egy versenyző, nem csapatfőnök” – vágta rá határozottan Arrivabene, aki azt is elmondta, ő közölte a hírt a finnel, aki nagyon profin kezelte a szituációt. A fiatalítást pedig annyira komolyan gondolja a maranellói gárda, hogy a vezető elmondta, Mick Schumacher előtt mindig nyitva áll a Ferrari ajtaja. 

„Egy ilyen névnek hogy mondhatnánk nemet Maranellóban?" – tette fel a kérdést Arrivabene.

„NEM AKARTAM KISZÚRNI OCONNAL”

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff eközben Szingapúrban felfedte, a Renault szóban már megállapodott Esteban Oconnal, aki Carlos Sainz Jr. helyét foglalhatta volna el a francia alakulatnál. Ám Daniel Ricciardo váratlan döntése nemcsak áthúzta a fiatal pilóta számításait, hanem kilátástalan helyzetbe is sodorta.

„Nem akartam kiszúrni Oconnal, viszont a döntésem miatt került ilyen helyzetbe” – vallotta be a Motorsport.com kérdésére Ricciardo, akit a Szingapúri Nagydíjat követően több megbeszélésről is kizár a csapata, hogy ne tudjon értékes információkat továbbvinni a Renault-hoz.

„Nem hiszem, hogy gond lenne a sportággal – mondta az ausztrál már arra a felvetésre, a francia példája azt mutatja-e meg, nem megfelelő a rendszer működése. – Minden eddiginél több fiatal versenyző van most a rajtrácson. 29 évesen már idősnek érzem magamat, hiszen a 20-as éveik előtt járó srácok versenyeznek. Persze nem lehet kizárni a politikai és anyagi dolgokat sem, azonban ezek mindig is a részesei voltak a kategóriának, és egyébként is úgy vélem, a rajtrács nagy része a tehetsége miatt van itt” – magyarázta.

„Ocon érdemelne egy ülést, de nem tudom, meg is kapja-e. Ha nem, akkor sem beszélhetünk egyedi esetről, hiszen már korábban is előfordult, hogy egy tehetséges pilótának nem maradt hely. Hogy a pályafutása végét jelentené-e, ha jövőre kiszorul a mezőnyből? Nem hiszem” – jelentette ki.

WEHRLEIN SZAKÍTOTT A MERCEDESSZEL

Bár Ocon a Renault mellett több gárdával is tárgyalt, a szóbeli megállapodásokat nem követte tett, jelenleg pedig úgy tűnik, hogy ha a Haasszal sem sikerül egyességet kötnie, ülés nélkül marad 2019-re. Wolff pénteken hangot adott a nemtetszésének, és keményen odaszólt a többi csapatfőnöknek.

„Néhányan még ahhoz sem elég tökösek, hogy tartsák magukat a szavukhoz” – szúrt oda néhány vezetőnek, akik közül Christian Horner és Zak Brown is kijelentette, Ocont a Mercedeshez fűződő kapcsolata hozza még nehezebb helyzetbe, hiszen egyik istállónak sem érdeke, hogy az ellenfele neveltjének adjon lehetőséget.

Pascal Wehrlein, aki hasonló okok miatt intett korábban búcsút a Formula–1-nek, pontosan ezért fontos lépésre szánta el magát: kilépett a Mercedes juniorprogramjából. A hírt a német gárda még a pénteki második szabadedzés elején közölte hivatalos honlapján, és a jelenleg DTM-ben versenyző pilóta később úgy nyilatkozott, már jövőre a mezőny részét képezné a „száguldó cirkuszban”.

„Sajnos nem tudtunk Pascalnak jó lehetőséget kínálni, ezért az ő érdekében közös megegyezéssel nem hosszabbítottuk meg a szerződésünket” – állt a hivatalos közleményben, míg a német pilóta elárulta, nem légből kapott a visszatérés gondolata, hiszen már most is több alakulattal folytat tárgyalásokat.

Az elsődleges célpont pedig a Toro Rosso lehet, ahol Pierre Gasly előléptetésével legalább egy hely biztosan kiadó, de Brendon Hartley jövője sem biztosított még a faenzaiaknál. Mivel a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko korábban elmondta, Ocon biztos a Toro Rosso jelöltje lenne, ha nem kötné szerződés a Mercedeshez, ezért a francia nagy valószínűséggel hamarosan Wehrlein útjára léphet.