A Red Bull már korábban is gyanúba keveredett, a Pirelli most ellehetetlenítené a trükközést (Fotó: AFP)

 

Mint ismert, előbb Lance Stroll, majd a futamot vezető Max Verstappen bal hátsó gumija kapott defektet nagy sebességnél a célegyenesben az Azeri Nagydíjon. A Pirelli először arra gyanakodott, hogy a hibát külső behatás, esetleg törmelék okozhatta, s feltételezését tovább erősítette, hogy Lewis Hamilton bal hátsó gumiján is talált egy nagyobb vágást.

61. FRANCIA NAGYDÍJ
JÚNIUS 18., PÉNTEK
1. szabadedzés: 11.3012.30
2. szabadedzés: 15.00–16.00
JÚNIUS 19., SZOMBAT
3. szabadedzés: 12.00–13.00
Időmérő: 15.00–16.00
JÚNIUS 20., VASÁRNAP
A verseny (53 kör, 309.069 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 27. 15.00
Stájer Nagydíj, Spielberg
Július 4., 15.00 Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18., 16.00Brit Nagydíj, Silverstone

Nem sokkal később azonban olyan hírek láttak napvilágot, hogy egyes alakulatok trükközhettek, s az olasz gumibeszállító milánói központjában elvégzett vizsgálatok is hasonló eredményre vezethettek, hiszen a Pirelli már a soron következő Francia Nagydíjra szigorítja a gumikkal kapcsolatos előírásokat, valamint az ellenőrzési folyamatokat, amivel az értesülések szerint többek között a Red Bull trükközésének is elejét veheti.

Hamilton még a Spanyol Nagydíjon vádolta meg azzal a riválist, hogy Verstappen autójáról az időmérő harmadik szakaszában jóval korábban vette le a gumimelegítő paplanokat, mint az megengedett lett volna. A Red Bull ennek köszönhetően csökkenthette a guminyomást, és nagyobb tapadást érhetett el.

A RaceFans információ szerint az új technikai direktívák értelmében az osztrák alakulat Franciaországban már nem használhatja ezt a taktikát, hiszen azok kimondják, hogy a gumimelegítő paplanok legfeljebb harminc másodperccel a kocsi pályára gurulása előtt kerülhetnek le a gumikról, s ha ezt az időkorlátot valamely gárda átlépi, akkor alapos indokkal kell előállnia, különben célzott gumihűtésként értékeli.

Emellett sűrűbbé teszik az ellenőrzéseket is, és ezentúl az időmérőn valamennyi gumit megnéznek, amivel adott versenyző a leggyorsabb körét jegyezte abban a szakaszban, amelyikbe még továbbjutott, valamint a sprintkvalifikáción az összes használt gumit is megvizsgálnák a véletlenszerűen kiválasztottak mellett. Ráadásul minden gumi hőmérsékletét is ellenőrizni fogják a kvalifikáción és a versenyen az adott szett feltétele előtt, mindvégig ügyelve arra, hogy ezzel ne hátráltassák az istállókat.

A csapatoknak ezen kívül megtiltották, hogy különböző gázokkal fújják fel a gumikat, illetve minden olyan esetet jelentenek a sportfelügyelőknek, amikor adott gárda úgy melegített fel egy garnitúra gumit, hogy azt nem használta az adott eseményen. Ennél is szigorúbb eljárás lép életbe abban az esetben, ha adott autó guminyomása nem megfelelő a rajt előtti utolsó három percben, ugyanis akkor bokszutcai rajtra kötelezik.