Luca di Montezemolo megelégelte Stefano Domenicali ténykedését (Fotó: Reuters)

A hírt elsőként Leo Turrini, a firenzei La Nazione szakírója tette közzé hétfő délelőtt, a csapat kora délután közleményben erősítette meg.

„Mindannyiunk életében vannak különleges pillanatok – idézte a közlemény Domenicalit. – Ezekben a pillanatokban kellő bátorság kell a nehéz, fájdalmas döntések meghozatalára. Most eljött az idő a változásra. Ahogy mindig is tettem, vállalom a felelősséget a kialakult helyzetért. Azért távozom, mert talán ezzel a váltással új lendületet kap a Ferrari. Minden férfi és nő munkatársamnak köszönöm az eddigi együttműködést, akárcsak a pilótáinknak és a partnereinknek.”

„Remélem, a Ferrari hamarosan visszatér arra a szintre, ahová való. Végül köszönöm az elnöknek a folyamatos támogatást, és üdvözletem küldöm a szurkolóknak, akik nem azt kapták az elmúlt években, amit érdemeltek” – zárta sorait Domenicali.

Jót tesz-e a Ferrarinak Stefano Domenicali távozása?

Igen, már rég el kellett volna mennie.   (1347)
Nem rajta múlt, hogy Alonso kétszer is az utolsó akadálynál bukott el, és az autót sem ő tervezi, tulajdonképpen mindegy, ki a főnök, Montezemolo irányít.   (976)
Ez az idény már elúszott, de a következő éveknek nélküle legalább jobb eséllyel vág neki a Ferrari.   (685)
Nagy hiba a távozása, az új vezetővel évekig esélytelen marad a Ferrari.   (398)
Összes szavazat: 3406
Szavazás kezdete: 2014. 04. 14
 

Domenicali 1991 óta dolgozott a Ferrarinál, amelynél Jean Todt távozását követően, a 2008-as idény előtt lett csapatfőnök. A Scuderia 2007-ben nyerte meg eddigi utolsó egyéni világbajnoki címét, s bár 2008-ban még begyűjtötte a konstruktőri elsőséget, azóta adós a jó eredménnyel.

Domenicali nagy húzása Fernando Alonso szerződtetése volt a 2010-es idény előtt, de a spanyol az első négy idényében nem nyert világbajnokságot, s az idén is esélytelennek tűnik rá a vártnál gyengébben szereplő F14 T-vel. Pedig Domenicali újabb nagy húzásának köszönhetően már Kimi Räikkönen is a csapatban szerepel.

Az utolsó csepp a pohárban a Bahreini Nagydíjon elért 9. és 10. helyezés volt, Luca di Montezemolo elnök a két autó szereplését látva meg sem várta a futam végét, a leintés előtt elviharzott Szahírból, majd a Ferrari Múzeumban pénteken megtartott beszédében azt mondta, „Éjjel-nappal dolgozunk, és meghozzuk azokat a nehéz és fontos döntéseket, amelyeket meg kell hoznunk.”

Montezemolo ugyanakkor tavaly még azt mondta, nem Domenicali a felelős azért, hogy Alonso az elmúlt négy szezonból kétszer is az utolsó versenyen maradt le a világbajnoki címről.

Ezzel a tavalyi csapat-vb 2., 3., 4. és 5. helyezettjénél is váltás történt a csapatfőnöki poszton: a Mercedesnél Ross Brawn lemondott, a Lotustól Éric Boullier a McLarenhez szerződött a tavalyi gyengélkedés miatt menesztett Martin Whitmarsh helyére.

A 42 éves Mattiacci 1999-ben került a Ferrarihoz a Jaguartól, a vállalat kereskedelmi osztályán dolgozott már a dél-amerikai, a közel-keleti, az orosz, a finn és a délkelet-ázsiai csoportban is, mielőtt az észak-amerikai részleg vezetője lett. 

A versenysportban ez lesz az első állása, sokak szerint átmeneti lehet a kinevezése Ross Brawn vagy Flavio Briatore esetleges érkezése előtt.

A VB ÁLLÁSA 
  GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Nico Rosberg 1 3 3 61
2. Lewis Hamilton 2 2 2 50
3. Nico Hülkenberg 3 28
4. Fernando Alonso 3 26
5. Sebastian Vettel 1 2 23
5. Jenson Button 1 2 23
7. Kevin Magnussen 1 2 20
8. Valtteri Bottas 3 18
9. Sergio Pérez 1 2 16
10. Daniel Ricciardo 1 12
11. Felipe Massa 2 12
12. Kimi Räikkönen 2 7
13. Jean-Éric Vergne 1 4
14. Danyiil Kvjat 2 3

KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 111
2. Force India-Mercedes 44
3. McLaren-Mercedes 43
4. Red Bull-Renault 35
5. Ferrari 33
6. Williams-Mercedes 30
7. Toro Rosso-Renault 7