Kimi Räikkönen a legtöbb körrel és a legjobb időeredménnyel is büszkélkedhet (Fotó: Reuters)

Kedden Jerezben elkezdődött a Formula–1-es csapatok 2014-es tesztje, amelyen alig-alig köröztek a versenyzők, a legtöbb kört, 31-et Kimi Räikkönen tette meg a Ferrarival, és a legjobb időeredményt is a Scuderiához visszatérő 2007-es világbajnok jegyezte a mercedeses Lewis Hamilton előtt.

A nap autóbemutatókkal kezdődött, a Mercedes, a Red Bull és a Force India a teszt előtt leleplezte versenygépét, amelyek közül Hamiltoné már a gyakorlás legelején működött, és néhány próbakör után az első mért k9ör is az angol nevéhez űződött. Úgy tűnt, Hamilton kiváltságos helyzetben van, histzen amíg a Red Bull, a Williams és a Mclaren az autójával kínlódott a boxban, a Ferrari pedig már Räikkönen első körében leállt, a 2008-as világbajnok gondtalanul rótta a köröket.

Csakhogy az autójáról az egyik kör elején levált az első légterelő, a Mercedes pedig arra ráfutva menthetetlenül csúszott a célegyenes végi bukótérbe és a gumifalba. Nem esett baja Hamiltonnak, de a Mercedes napja korán véget ért.

A Mercedes visszavonulása után a Ferrarié lett a főszerep, Räikkönen volt a viszonylag állandó köröző a pályán, és délután a leggyorsabb kört is elhappolta a finn.

A csapatok sok nehézséggel küszködtek, a Caterham és a Williams garázsajtaja csak délután nyílt ki, Sebastian Vettel pedig a Red Bull hátsó felfüggesztésének rossz illesztése miatt csak az utolsó percekben ment ki a pályára. Az elektronika meghibásodásával küszködő McLaren teljes egészében kihagyta a tesztnapot, akárcsak a Marussia, amelynek autójával csak délelőtt fél tízkor indult el a csapat kamionja a főhadiszállásról, és ha minden jól megy, a Ferrari-motoros autó a szerdai tesztnap hajrájában csatlakozhat a többiekhez – de valószínűbb a csütörtöki kezdés.

Az F1 szereplői nehéz kezdetre számítottak, és meg is kapták, ennél már csak jobb jöhet.

F1-ES TESZT, JEREZ, 1. NAP, AZ ÁLLÁS
1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:27.104 (31 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:27.820 (18)
3. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:30.072 (6)
4. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:33.161 (10)
5. Vergne (francia,Toro Rosso-Renault) 1:36.530 (15)
6. Gutiérrez (mexikói, Sauber-Ferrari) 1:42.257 (7)
Vettel (német, Red Bull-Renault, 3 kör) és Ericsson (svéd, Caterham-Renault, 1 kör) nem futott mért kört

A TESZTNAP ESEMÉNYEI PERCRŐL PERCRE

17.00 Leintették 2014 első tesztnapját, amelyen a ferraris Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb az autóját összetörő Lewis Hamilton előtt.

16.56 Az utolsó percekre Vettel visszatért a pályára, a Pérez követte.

16.55 Bottas nem teketóriázott, első mért körével mindjárt a harmadik helyre jött fel 1:30.072-vel. Biztató a finntől, első kísérletére gyorsabb volt, mint korábban Hamilton vagy Räikkönen.

16.52 Pérez a 4. helyezést érő mért köre után visszatért a boxba, Bottas indult el.

16.50 Pérez mért körre indult, Vettel befejezte próbakörét, és visszatért a boxba.

16.48 Gyorsan elállt az eső, Pérez a pályára hajtott, és itt jön Sebastian Vettel is, aki először próbálja ki az új Red Bullt.

16.39 A pilóták összesen 78 kört tettek meg, már nem várható újabb próbálkozó, nagyon esik. A Pirelli biztosan örülne, de a pénteki tesztnapot már vizes pályásnak hirdették meg, így ha kell, fel is locsolják az aszfaltot.

16.38 És a nehéz nap végére az eső is megérkezett.

16.37 Räikkönen újabb menetének végén üres lett a pálya. Fogy az idő a Red Bull és a McLaren számára.

Valtteri Bottas a sötétkék, nem végleges festésű Williamsben (Fotó: Twitter/WilliamsF1Team)

16.29 Räikkönen 1:28-as kört ment, a finn barátkozik új gépével.

16.23 Vettel hirtelen készülődni kezdett, úgy tűnik, a világbajnoknak a gyakorlás hajrájában lesz lehetősége arra, hogy a Red Bullba üljön.

16.22 Ismét Räikkönen a pályán.

16.18 A megtett körök: Räikkönen 24, Hamilton 18, Vergne 15, Gutiérrez 7, Pérez 4, Bottas, Ericsson 1-1. Buttont és Vettelt nem láthattuk még.

16.15 Pérez végül mért kör nélkül tért vissza a boxba. Vergne készen áll arra, hogy újra elinduljon.

16.14 A Williams orra krumpliszerű, de az oldalán rajta van a 20 évvel ezelőtt, 1994-ben egy Williams-volánjánál ülve elhunyt Ayrton Senna logója.

16.08 Räikkönen visszatért a boxba, Pérez indult el, talán mért köre is lesz, ami nem az eredmény miatt fontos, hanem mert már úgy érzi a csapat, feljebb léphet egy szinttel a felkészülésében.

16.07 „Megtettem az első körömet a Caterhammel. Nagyon büszke vagyok erre a pillanatra. Az első érzésem nagyon jó, de a kemény munka csak most kezdődik" – írta a Twitterre az újonc svéd Marcus Ericsson.

16.06 Bottasszal együtt Räkkönen is a boxba hajtott, de a ferraris szinte azonnal visszament a pályára.

16.05 Vettel továbbra is szurkol Michael Schumachernek, hogy meggyógyuljon.

16.04 Bottas megtette a Williams-Mercedes első próbakörét.

16.02 Videón a Caterham indulása.

16.00 Egy órával a teszt zárása előtt Bottas beült a Williamsbe, a garázs ajtaja pedig kinyílt. Nincs Martini-szponzoráció az azt, ami nem jelenti azt, hogy nem is lesz.

15.57 Räikkönen belelendült, egyre gyorsabb körről körre. A 20. körét is megtette, amivel már nemcsak a leggyorsabb, hanem a legtöbb kilométert is ő tette meg.

15.55 S Räikkönen tovább köröz, megdöntve a Mercedes legjobbját: 1:27.427!

15.54 A finn 1:29 alá került, 9 tizedre megközelítette Hamilton időeredményét.

15.50 Pérez újra a boxban, Räikkönen a pályán.

15.49 A korábbi motorzaj után ismét totális a csend a Williams garázsában.

15.46 Újraindult a gyakorlás, Pérez kiment a Force Indiával.

15.31 Vergne autója leállt a pályán, a Toro Rosso miatt meglengették a piros zászlót.

15.30 Hamilton a kicsúszása ellenére nagyon elégedetten nyilatkozott.

„Óriási érzés, hogy ennyire jól sikerült a tesztünk kezdete, a többiek előtt járunk, jó sok kört sikerült megtennünk. Persze kár azért, hogy így végződött, de a sok ember munkája megtérült, messze a mienk volt a legtöbb kör délelőtt – mondta a 2008-as világbajnok. – Az autót jó vezetni, főleg annak fényében, hogy a felkészülés ilyen korai szakaszában járunk. A teszt azért van, hogy itt történjenek a meghibásodások, itt jöjjünk rá a hibákra, ne Melbourne-ben."

15.25 Már csak a Williamsre, a McLarenre és a Red Bullra várunk. Ha egyáltalán kijönnek, bár a Williams már hallatta a motorjának a hangját.

15.20 Räikkönen megközelítette legjobbját, de nem javított, visszatért a boxba.


Tényleg úgy néz ki, mintha bekapott volna egy kisebb autót

15.14 És visszatért! Közben Räikkönen a Ferrarival kihajtott a pályára.

15.12 Végre elindult a zöld autó, és kihajtott a pályára – vajon visszatér-e?

A Caterham és a különleges orrkiképzés (Fotó: Twitter/tonyfernandes)

15.06 A Caterham harmadik kísérletre sem tudott elindulni – nehéz a kezdet.

15.03 Ám amint felhúzták volna a rolókat, hogy elinduljon Ericsson az autóval, lefulladt a Renault-motor.

15.02 Kobajasi megosztott egy képet az új Caterhamről, amely teljesen más orrú, mint a többi autó.

15.00 Hamilton kicsúszása.

14.58 A nagy várakozás közepette  Vergne ment ki a boxból.

14.51 A brit The F1 Times szakportál video-összefoglalója az eddig történtekről.

14.48 Sokáig túráztatják őket…

14.43 A Williamsnél is éppen most pöccintették be a motort.

14.41 Felbőgött a Caterham motorja.

14.38 A fotósok hada készen áll a Caterham első megpillantására a garázs előtt.

14.35 Vettel a Red Bull alkalmi motorhome-jában telefonálgat civilben, a mai gyakorlásból két és fél óra sincs hátra. A Red Bull hátsó felfüggesztésének egyik elemével van baj.

14.33 Még várjuk a Caterhamet…

14.30 Vergne egy kör után visszatért a boxba.

14.29 Gutiérrez utána akart menni, de az autója leállt a boxutcában, és vissza kellett tolni a garázsba.

14.27 Hosszú szünet után Vergne hajtott a pályára.

14.25 A Mercedes szerda reggelre új orrkúpot és első légterelőt szállít Jerezbe, így nincs veszélyben a heti teszt folytatása.

14.17 Az új Caterham fél három előtt a pályára gurulhat.

14.16 A McLaren lassan letesz arról, hogy kedden körözzön: valami nem stimmel az elektronikus és a hidraulikus rendszer összehangolásánál.

14.15 A Caterham közölte, hogy Ericsson átöltözött, kezeslábast viselve a garázsban egyeztet a versenymérnökével – lassan elindul a sötétzöld autó?

14.13 Az eddig megtett körök: Hamilton 18, Räikkönen 11, Vergne 11, Gutiérrez 5, Pérez 1.

14.11 Adrian Newey, akinek a Red Bull szerelése miatt van ideje a sajtó munkatársaira, elismerte, hogy a csapat túl sokáig figyelt a tavalyi RB9-es fejlesztésére, és a kelleténél kevesebb energiát fordított az idei autó előkészítésére, aminek most ihatja meg a levét.

14.04 A Ferrari hivatalos összefoglalót írt a nap eddigi eseményeiről „F1 csigatempóban” címmel. A  Scuderia felvázolta, hogy a csapatok összesen 40 kört tettek meg, és akik kimentek a pályára, azok is számos problémával találkoztak. 

13.53 A Ferrari közölte, hogy Räikkönen reggeli leállása elővigyázatosságból történt, a telemetria nem működött megfelelően. Mindkét pilóta visszatért a boxba.

13.52 A finn tovább gyorsult, Gutiérrez visszajött a pályára.

13.50 A következő körben láthatóan nagyobb elánnal ment be a kanyarokba, 1:30.674-es időeredménye mutatta, hogy nem hiába.

13.49 Räikkönen 1:32.917-re javított.

13.44 Gutiérrez mért kör nélkül a boxban, Räikkönen újra a pályán. A Caterham lassan elkészül az autójával.

13.40 Gutiérrez visszatért a pályára, még nincs időeredménye a Sauberrel.

13.39 Adrian Newey szerint az új autók orrszerkezete nem csak ronda, hanem veszélyes is. „Az új autók esetében súlyos probléma, hogy előidézi a tengeralattjáró effektet. Azaz az alacsony orrával az előtte haladó autó hátuljának ütközve befúródik a másik gép alá, és az első autó hátsó része veszélyt jelent a pilóta fejére" – mondta Newey.

13.33 Nem ment több mért kört, akárcsak Hamilton korábban, a következő  körben visszament a boxba.

13.31 A finn mért körbe is kezdett, és amikor befejezte, 1:33.131-nél állt meg az óra.

13.28 Räikkönen ismét a pályán.

13.26 A Lotus technikai igazgatója, Nick Chester megerősítette, hogy az FIA-val egyeztetve készítették el az autó orrát, amely minden előírásnak megfelel, és a törésteszteket is maradéktalanul teljesítette. „Felkészültünk rá, hogy támadni fogják a konstrukciónkat, de le kell szögeznem, hogy szabályos az autónk" – mondta Chester.

13.18 A Mercedes a Twitteren hivatalosan is megerősítette, hogy az első légterelő leesése okozta Hamilton kicsúszását. A pilóta jól van.

13.16 Nem futotta meg az új Ferrari első mért körét, visszament a boxba. Az esőfelhők, amelyekből pár csepp szemerkélt, eltűntek a pálya fölül.

13.14 Räikkönen ismét a pályára hajtott a Ferrarival.

13.09 Közben kiderült, hogy Pérez Force Indiája az elektronikus rendszer meghibásodása miatt állt le még korábban.

Hamiltont alighanem ma már nem látjuk, remélhetőleg a Mercedesben nem esett akkora kár, hogy az egész teszthét rámenjen (Fotó: Reuters)

13.01 Elszállították a roncsot, újra szabad a pálya.

13.00 Hamilton a tavalyi szezont első tesztnapján is kicsúszott a Mercedesszel. Ez most biztosan nem az ő hibája volt.

12.55 A célegyenes végén a kavicságy kezdetéig tartó két koromfekete féknyom a bizonyíték rá, hogy Hamilton hiába taposta a féket, esélye sem volt elkerülni a fallal történt ütközést.

12.52 Hamilton Mercedesének első légterelője az aszfalton maradt, ami arra utal, hogy annak leesése okozta a kicsúszást.

Hamilton a gumifalban, talán vége a Mercedes napjának (Fotó: Twitter/njuancof1)

12.45 Hamilton az első kanyarban sodródott ki, kiszállt az autójából, amely a korlátnak ütközött.

12.43 Hamilton 1:27.820-ra javította legjobbját, de a következő köre elején kicsúszott a Mercedesszel. Újabb piros zászló, de legalább nem kell messzire menniük a Mercedes szerelőinek.

12.39 Gutiérrez megtette második próbakörét a Sauberrel, miközben Hamilton újabb mért körre indult.

12.35 A McLarennél az autó hátuljával vannak gondok. Ez  bármi lehet a motortól a váltón át a felfüggesztésig.

12.30 Úgy tűnik, a csapatok önkéntes ebédszünetet tartanak. A Red Bull, a McLaren, a Williams és a Caterham még nem mutatta meg magát. A Marussia még nem érkezett meg, a Lotus nem is fog Jerezbe jönni.

12.28 Videó: Räikkönen a pályán.

12.22 A Mercedes pilótája a Pirelli speciális téli tesztgumiját használja a 16 fokos aszfalton. A levegő 12 fokos. Felhők gyülekeznek a pálya felett.

12.20 Hamilton újabb egy mért körös meneten volt, a célegyenesben 270 kilométer per órás sebességet ért el, a kanyarokban már keményebben bánt az autóval. Az első szektorban javított a legjobbján, de a kör végére lassabb lett.

Vergne ötkörös menete eddig a leghosszabb volt (Fotó: Twitter/CEPSA_Sports)

12.04 Vergne visszatért a boxba, újra csend van.

12.00 Vergne hosszabb menetbe kezdett (rövid videó a célegyenes végéről itt), körről körre jobban érzi az autót, másodperceket farag az idejéből. 1:36.5-nél jár. Hamilton a mért köre után visszament a boxba.

11.55 Hamilton új ideje 1:29.662.

11.54 Vergne és Hamilton ismét a pályára hajtott.

11.52 Vergne mért köre után újra csend van a pályán. Jerezben nincs hivatalos ebédszünet.

11.50 Az a hír járja a jerezi paddockban, hogy a Red Bull az első tesztnapon talán ki sem küldi a pályára az autóját. Súlyos butaság történhetett a beállítással…

11.45 A Red Bull versenyt futott az idővel, tíz napja még egyetlen FIA-törésteszten sem vett részt. Ám a jerezi teszt kihagyása az idén az új autóval nem jöhetett szóba, el kellett készülni.

11.43 A francia mért kört kezdett, és az óra 1:43.299 percnél állt meg. Ezek a köridők természetesen semmit sem jelentenek még.

11.39 Vergne kellemesen duruzsoló hangú Toro Rosso-Renault-ja visszatért a pályára.

Räikkönen a második próbakörén már végig tudott menni (Fotó: Twitter/glenn_dunbar)

11.32 A finn visszatért a boxba.

11.30 Räikkönen újra nekifut. A McLarent, a Red Bullt és a két kiscsapat autóját nem láttuk még – a Marussia még úton van Anglia felől.

11.26 A célegyenesben 260 kilométer per órával száguldó Hamilton nem ment több mért kört, Vergne pedig nem fejezte be a mért körét. Újra csend telepedett a jerezi völgyre.

11.23 Csak a teljesség kedvéért, tavaly az első nap legjobb időeredménye 1:18.861 volt (Button a McLarennel). Az első mért kör pedig 1:35.607 Felipe Massától a Ferrarival.

11.21 Gutiérrez és Vergne is kiment, hárman voltak a pályán.

11.20 Az első mért kör 1:33.305 Hamiltontól.

11.19 Hamilton ment ismét a pályára, immár ötödször – és az eddigiekkel ellentétben nem jött vissza azonnal, hanem újabb kört kezdett.

11.18 Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke örül annak, hogy ismét Ron Dennis irányítja a McLarent. „Jó, hogy visszatér, mindig nagyon szórakoztató volt a csapatvezetők gyűlésén" – mondta a sportvezető idősebb kollégájáról.

11.17 Újra zöld a lámpa

Bár erre még nem sok jel utalt, a McLaren is ott van Jerezben

11.10 A Sauber garázsában is felbőgött a motor, Esteban Gutiérrez készült kihajtani a pályára. Ám várnia kell honfitársa autójának elszállítására.

GALÉRIA AZ EDDIG BEMUTATOTT AUTÓKRÓL

11.03 A McLarentől átszerződő mexikói Räikkönent másolta, az első körében leállt az autója a pályán.

11.02 Sergio Pérezzel a kormányánál elindult a Force India a próbakörére.

11.02 Így hagyta el Räikkönen a boxutcát.

11.00 Vettel a német Sport Bildnek elmondta, az idén az fogja hajtani, hogy Michael Schumacher ferraris teljesítményét  másolva zsinórban ötödször is világbajnok legyen ugyanazzal a csapattal. A címvédőhöz hasonlóan Fernando Alonso is a jelenleg Franciaországban kómában fekvő Schumacher korábbi sikeréből merít erőt, ő ugyanúgy az ötödik ferraris idényében akar világbajnoki címet szerezni.

10.53 Jean-Éric Vergne a hétfőn bemutatott Toro Rossóval elhagyta a boxutcát, és ki hajtott a pályára. Közel két óra elteltével ő a harmadik próbálkozó. Nem meglepő, hogy ő is azonnal visszatér a boxba – de legalább végig tudott menni.

10.52 Hamilton tett még egy próbakört, amely végén ismét visszatért a boxba.

10.51 Adrian Newey azt mondta, a Red Bull azért nem kezdte el a körözést, mert „éjszaka valami buta hiba adódott az autóval."

10.45 Az Autosport előhalászta a teszt tavalyi adatsorát: a csapatok az első napon  637 kört tettek meg összesen. Persze tavaly nem voltak akkora változtatások, mint az idén.

10.37 Vettel aranyköpése: „Az új motorokat nagyon nehezen értik meg a mérnökeink. Mi pilóták, még nehezebben, mert sokkal kevesebbet jártunk iskolába."

10.34 A Caterham jelezte, hogy szerelői lázasan dolgoznak az autó előkészítésén. Nem tudják, mikorra sikerül menetkész állapotba hozni az autót, de szeretnének még ma lehetőséget adni Marcus Ericssonnak arra, hogy kipróbálja a gépet. Megjegyezték, megnyugtató számukra, hogy nincs nagy zaj a garázsukon kívül, azaz a többiek is lassan készülődnek.

10.30 Másfél óra telt el a tesztből, Hamilton három és Räikkönen fél köre az eddigi feljegyezhető esemény.

10.25 Megint egy kört ment, mielőtt a boxutca felé vette az irányt.

10.20 Hamilton indult vissza a pályára.

10.15 A hírek szerint a Marussia autóját szállító kamion elindult Angliából, a csapat csütörtökön tesztelhet először.

10.13 S ha már Webber előkerült, az F1-et elhagyó ausztrál szerint Vettel pályafutása nem lesz olyan hosszú, mint, mondjuk, Michael Schumacheré. „Seb mindent korán csinál. Korán került az F1-be, fiatalon lett világbajnok, fiatalon lett apa. Szerintem fiatalon is fog visszavonulni. Kipróbálja magát a Ferrariban, aztán szajonara" – mondta az ausztrál.

A Ferrari a boxban – másképp (Fotó: Twitter/NicolaBILD)

10.10 Visszaért a boxba a platós kocsin letakart Ferrari. Újra zöld a lámpa a boxutca végén.

10.08 Összehasonlítható a tavaly Brazíliában elbúcsúztatott V8-assal.

10.05 Hamilton Mercedesének hangja.

10.02 A csapatok az idén nem bízzák kizárólag a pályamunkásokra az autók mentését, a Ferrari szerelői felügyelik az F14T elszállítását – nem sietik el, nagyon vigyáznak a kocsira.

9.59 Adrian Newey nincs oda az új orrokért, amelyek a szabályok miatt néznek ki így, és amelyeket a  2015-ös szezonra minden bizonnyal át fognak terveztetni. 

„Valóban csúnyák, és még csak nem is azért, hogy gyorsabb legyen tőlük az autó.Számomra mindig is fontos volt az esztétika, ezeknek az autóknak jól kellene kinézniük. Nem sok pilótának tetszenek" – mondta a Red Bull technikai guruja.

A Force India orrkúpja (Fotó: Twitter/adamcooperf1)

9.53 Addig is itt egy (sokkoló…) kép a Force India orráról. A légterelőn magas elemek képeznek csatornát, hogy elvezessék a levegőt a kerekek elől.

9.52 Räikkönen személyautóban tért vissza a boxba, az autóját még nem rakták fel a platós kocsira.

9.50 Az olasz Autosprint úgy értesült a Ferraritól, hogy Räikkönen elővigyázatosságból állította le az F14T-t, valami nem működött rendesen.

9.42 Nem jutott messzire, a Ferrari megállt a pályán, piros zászlóval megszakították az edzést.

9.40 Räikkönen elhagyta a boxutcát a Ferrarival. A Jégember visszatért a Scuderiához.

9.37 Hamilton ismét egy kört tett meg, és egyenesen visszatért a boxba.

9.32 Újra felbőgött az egyik mély hangú V6-os, Hamilton ment ki ismét a pályára. Az előző köre után a motor leállítását követő 15 másodpercben még tisztán lehetett hallani a turbó forgólapátjainak hangját.

9.30 Senki sem számított  nagyüzemre a teszt első napján, az első fél órában egyetlen kör volt a csapatok össztermése.

9.28 Hamilton a második menetére készült, de amikor gázt adott, lefulladt a motor a garázsban.

9.24 Räikkönen megérkezett a Ferrari garázsába, hamarosan az új Ferrarit is láthatjuk.

Hamilton a pályán (Fotó: Twitter/glenn_dunbar)

9.22 Hamilton Mercedese kifejezetten szép látványt nyújt, az első légterelő elképesztően bonyolult,hatalmas munka van benne, kérdés, mennyire lesz hatékony.

A Mercedes menet közben – még Silverstone-ból

9.14 A Mercedes annyi előnyben volt több riválisával szemben, hogy a hét végén Silverstone-ban már kipróbálta az autót (lásd a fenti képet, amelyet ma hozott nyilvánosságra a csapat). A Force India is Silverstone-ban futotta próbaköreit, a Toro Rosso Misanóban tesztelt. A Red Bull, a McLaren, a Ferrari, a Sauber és ha elkészül, a Caterham ma fog először pályára gurulni.

9.13 A pályára csend telepedett, a Williamst még mindig nem láthattuk. Volt olyan szóbeszéd, hogy nem sötétkék, hanem a Martini szponzorációja miatt fehér alapú lesz a festés.

9.07 Hamilton nagyon lassú próbaköre végén visszatért a boxba a Mercedesszel.

9.05 Mielőtt megérkeznek az élő hangfelvételek Jerezből, megmutatjuk a brit Sky Sports stábjának játékáról készült összeállítást: ki tudja jobban utánozni a turbómotorok hangját?

9.03 A V6-os motor hangja is nagyon erős, aki azt hitte, az új turbómotorok miatt nem kell füldugót hoznia, pórul járt.

9.00 Elkezdődött a teszt, elsőként Hamilton hajtott ki a pályára a boxból.

8.58 Visszatérve a Red Bullhoz, a Renault elismerte, hogy az új motor gyártásánál teljesítmény terén a visszafogottság volt a fő irányelv, hiszen a megbízhatóság ebben az évben még fontosabb lehet – vajon ez azt jelenti, hogy Vettelék lóerőben elmaradnak a Ferrari és a Mercedes motorjait használó riválisoktól, vagy a Renault csak kimondja azt, amit egyébként a két rivális is alapelvnek tartott?

8.54 Sergio Pérez és Nico Hülkenberg új autója meghökkenést váltott ki – de ne feledjük, a külsőből nem következik egyenesen a sebesség.

A Force India oldalról sokkal biztatóbb volt külsőleg

8.50 A Force India is megmutatta az autóját, amelynek elképesztően hosszú nyúlvány van az orrán. 

Az Adrian Newey által tervezett autó teljes egészében (Fotó: Twitter/Autosprint)

8.46 Az autó első ránézésre nagyon hasonlít a tavalyihoz, Vettelék bíznak benne, hogy a teljesítménybeli fölénye is megmarad.

A világbajnok új autója, az RB10 (Fotó: Twitter/RedBullRacing)

8.40 A Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel által leleplezett Red Bull orra – minő meglepetés… – a Toro Rosséhoz hasonlít. A festéssel ellensúlyozzák a nyúlványt az orron.

8.37 Miközben az egyik garázsban felbőgött az egyik  új V6-os motor, a Red Bullt kitolták a garázs elé, rajta a lepellel.

8.33 Gyors fotózás után az újságírók hada átrohant a Red Bullhoz, 8.40-kor ugyanis a világbajnok is  leleplezi a kocsiját. Sebastian Vettel szerint az övék szebb lesz, mint amiket hétfő reggelig látott, de a Mercedes – legalábbis a szépségverseny terén – feladta a leckét.

8.30 Az eddig látott autók közül talán a Mercedes a legszebb, az orr a Ferrariéhoz hasonló, de elegánsabb. 

Stúdiófotó a Mercedesről

8.24 Lewis Hamilton és Nico Rosberg húzta le a leplet az autóról. A W05-ös orra nagyon hasonlít a Ferrariéra, nincs külön nyúlvány, csúzdaszerűen oldották meg az orrkúpot.

8.21 Kitolták a kocsit a garázsból, de fekete lepel van rajta.

8.18 A Mercedesnél az elmúlt hetekben elmondták, hogy a szabályváltozások hatalmas lehetőséget kínálnak nekik a Red Bull uralmának megtörésére, de Niki Lauda figyelmeztetett, hogy a teljesítmény nem minden, aki világbajnok akar lenni, annak nemcsak gyors, hanem megbízható autó is kell. Bizony, az elmúlt években elkényeztette a pilótákat a technika, sohasem voltak annyira megbízhatók az autók, mint az utóbbi három évben.

8.14 A Caterham jelezte, tovább kell várni az autójára – vajon mi baj lehet a kocsival?

8.12 A bemutatók sorát a Mercedes kezdi 8.20-kor, majd a Red Bull (8.40), a Caterham (8.45) és a Foerce India (8.50) következik. A Williams nem jelezte, hogy fotózást tartana.

A Ferrari üzent Schumachernek és a családjának (Fotó: Twitter/InsideFerrari)

8.09 A Mercedes orra hasonlít a Ferrariéhoz. Jerezben a Scuderia hétfőn összeállt egy tábla mögött, amelyen az állt: „Forza Michael!”, azaz „Hajrá, Michael!”

8.07 Az autóin Michael Schumachernek üzenő Mercedes sokatmondó, de még homályos képet közölt új autójáról, a W05-ösről. 

8.04 Az eddig bemutatott autók közül a Jerezből távol maradó Lotus orrkiképzése az egyetlen olyan pont, amely gyanús a riválisok számára. A villás megoldásban az orr jobb fele előrébb nyúlik, mint a bal – az asszimetria oka, hogy a szabályokban egy orr-részt írnak le, amelynek az adott hosszig előre kell nyúlnia, és a Lotus azzal, hogy a másikat rövidebbre készítette, nem szegett szabályt.

„Tisztázni kell ezt a megoldást. Nem mondanám illegálisnak, de ellenkezik a szabály szellemiségével. Mi is gondolkodtunk ezen, de végül más úton indultunk el" – mondta James Key, a Toro Rosso technikai igazgatója.

„Jelenleg alighanem az összes csapat a Lotus orrát vizsgálgatja. Ám Jerezben ez még nem kardinális kérdés, itt az a fontos, hogy egyáltalán elérjük, hogy elinduljon az autó" – tette hozzá Pat Symonds, a Williams főmérnöke.

7.55 A kilenc órakor induló teszt előtti 30 percben a Mercedes, a Red Bull, a Force India és a Caterham is leleplezi az autóját.

A Marussia nem teheti ezt meg, ugyanis meg sem érkezett a kocsija Dél-Spanyolországba. A tavalyi szezont a konstruktőr-vb 10. helyén záró csapatnál valami technikai probléma támadt, ami miatt nem tudták még összerakni az autót, így el sem küldték az angliai főhadiszállásról. A csapat vezetősége csak reménykedni tud abban, hogy még a héten megoldódik a probléma, és csatlakozhat Max Chilton és Jules Bianchi a többiekhez.

A JEREZI TESZT BEOSZTÁSA 
  kedd szerda csütörtök péntek
Red Bull Vettel Vettel
Ricciardo Ricciardo
Ferrari Räikkönen Räikkönen Alonso Alonso
Mercedes Hamilton Rosberg Hamilton Rosberg
McLaren Button Button Magnussen Magnussen
Force India Pérez Hülkenberg Juncadella ?
Sauber Gutiérrez Gutiérrez Sutil Sutil
Toro Rosso Vergne Kvjat Vergne Kvjat
Williams Bottas Bottas Massa Massa
Marussia     Chilton? Bianchi?
Caterham Ericsson Ericsson Frijns Kobajasi
A Lotus nem vesz részt a jerezi teszten.  
A CSAPATBEMUTATÓK – AZ ÖSSZES AUTÓ KÉPEKBEN ITT!
 RED BULL
RB10
 január 28.
Jerez
 
 MERCEDESF1 W05
 január 28.Jerez
 
 FERRARIF14 T
 január 25.internet
galéria
 LOTUSE22
 január 24.
internet
 
 McLARENMP4-29
 január 24.internet
galéria
 FORCE INDIA
VJM07
 január 28.Jerez
 
 SAUBERC33
 január 26.internet
 
 TORO ROSSO
STR9
 január 27.Jerez 
galéria
 WILLIAMSFW36
 január 28.Jerez 
 
 MARUSSIA?
 ?Jerez 
 
 CATERHAMMR03
 január 28.Jerez