A Ferrari minden tekintetben az élen a 2. tesztnapon

H. L., B. Ö. B.H. L., B. Ö. B.
Vágólapra másolva!
2022.02.24. 08:45
null
Charles Leclerc bizonyult a leggyorsabbnak a barcelonai második tesztnapon (Fotó: AFP)
Charles Leclerc volt a leggyorsabb az első kollektív téli teszt második napján Barcelonában. A Ferrari ráadásul 150 körig jutott a nap folyamán, amivel a legszorgalmasabbnak bizonyult a csapatok közül. A második Pierre Gasly (AlphaTauri) lett, míg harmadikként Daniel Ricciardo (McLaren) zárt a köridőket tekintve. A második tesztnapon kétszer került elő a piros zászló – először Sergio Pérez alatt állt le a Red Bull, aminek következtében sok időt veszített az osztrák istálló, majd Nyikita Mazepin és egy újabb technikai probléma miatt kellett félbeszakítani a körözést.

 

DÉLELŐTTI ÖSSZEFOGLALÓ

A Ferrari az első tesztnaphoz hasonlóan a második délelőttjén is remek tempót diktált, igaz, ezúttal végül nem sikerült az élen zárnia. Carlos Sainz Jr. ugyanis hiába javított nemegyszer a legjobbján, az utolsó negyedórában Daniel Ricciardo 1:20.355-ös kört repesztett, amivel átvette az első helyet, és már nem is engedte ki a kezei közül.

Az ausztrál mellett Pierre Gasly volt az, aki az utolsó órában folyamatosan közeledett még Sainzra, a franciának azonban nem sikerült előznie, és végül a harmadik hellyel kellett megelégednie.

A hármas ráadásul a pályán is igencsak aktív volt (Sainz volt a legszorgalmasabb 71 körrel, és Ricciardo, illetve Gasly is átlépte a 60-as határt ), mint ahogyan Mick Schumacher is, aki egymaga több kört tett meg az első négyórás etap során, mint csapata a teljes szerdai napon. Az amerikaiak tehát vissza tudtak hozni valamennyit az első napon elvesztett időből, nem úgy, mint az Alfa Romeo, amelyik megint több időt töltött a garázsban, mint az aszfaltcsíkon.

Valtteri Bottas autóját már korán reggel szerelni kellett, miután a hűtéssel adódott gond, és noha ezt követően ki tudott hajtani a garázsból, nem töltött el túl sok időt a pályán, amit jól mutat, hogy alig lépte át a 20 körös határt.

Helyszíni jelentések szerint az első teszten álcafestést használó gárda rejtegeti a leginkább a 2022-es gépet a fotósok elől, nagy kérdés, hogy vajon mit nem szeretnének annyira megmutatni a többieknek.

Nem a svájci-olasz csapat volt az egyetlen, amelyiknél felütötte valamilyen probléma a fejét: az Alpine a nyitható hátsó szárnyát nem tudta használni, a Williamsnél az üzemanyag-szivattyú szorult cserére, míg a Mercedesnél Lewis Hamilton szenvedett némileg az autó vezethetőségével, amit a több elfékezése jelzett.

Daniel Ricciardo volt a délelőtt leggyorsabbja (Fotó: AFP)
Daniel Ricciardo volt a délelőtt leggyorsabbja (Fotó: AFP)

 

A hétszeres világbajnok eleinte nem is volt túl aktív, azonban végül így is sikerült elérnie a 40-es határt.

A mercedeses mellett Schumacher is hibázott, a német 13-as kanyar kijáratánál forgott meg a Haasszal, az első piros zászlót azonban nem ő, hanem Sergio Pérez idézte elő. A mexikói alatt a 13-as kanyarban adta meg magát a Red Bull, az Auto Motor und Sport információi szerint váltógond okozta a leállást.

DÉLUTÁNI ÖSSZEFOGLALÓ

A tíz csapatból hat cserélt versenyzőt a tesztnap második felére. Pérez (Red Bull), Ricciardo (McLaren), Ocon (Alpine) és Gasly (AlphaTauri) maradt, George Russell (Mercedes), Sebastian Vettel (Aston Martin), Csou Kuan-jü (Alfa Romeo), Nicholas Latifi (Williams), Charles Leclerc (Ferrari) és Nyikita Mazepin pedig a tesztnap második négy órájában gyűjthette a köröket.

A folytatás első negyedórájában csendes volt a pálya, de aztán szépen lassan megkezdte a mezőny a délutáni gyakorlást. Az első órában Latifi volt a leggyorsabb a délután munkába állók közül, ám Ricciardo idejét sem ő, sem a többiek nem tudták megközelíteni. A mezőnyből egyébként Mazepint és Pérezt egyáltalán nem láthattuk a pályán az ebédszünet utáni első órában.

Kettejük közül aztán az előbbi kezdte meg hamarabb a munkát, míg az RB18-ason továbbra is nagyban dolgoztak a Red Bull szerelői. A Haasnál sem indult végül jól a délutáni gyakorlást, ugyanis mindössze kilenc megtett kör után szóltak Mazepinnek, hogy álljon félre az autóval, emiatt pedig a második alkalommal kellett lengetni a piros zászlót ezen a tesztnapon.

Később a Haasnál megerősítették, hogy az üzemanyagpumpával akadt probléma a VF-22-esben. A körözés egyébként nagyjából negyedórát állt, mielőtt a mezőny ismét birtokba vehette a pályát a tesztnap utolsó bő két órájára. Később először Ocon révén az Alpine, majd a Ferrari és az AlphaTauri, később pedig más csapatok is túllépték a 100 megtett kört.

Technikai hibával kezdte a délutánt a Haas (Fotó: Twitter)
Technikai hibával kezdte a délutánt a Haas (Fotó: Twitter)

 

Mazepin is csak nagyjából egy órát veszített a Haas leállásával – 90 perccel a tesztnap vége előtt az orosz versenyző ismét a pályára tudott hajtani. A Red Bullnál azonban ennél sokkal nagyobb volt a technikai probléma miatti időveszteség. Csupán szűk másfél óra volt hátra, amikor Pérez vissza tudott térni a pályára.

Nem sokkal később aztán változás történt az élen – Leclerc fél másodperccel szárnyalta túl Ricciardo addigi legjobb idejét. Bár a hátralévő időben többeknek is sikerült viszonylag sokat javítaniuk, csupán Gasly tudta megközelíteni Leclerc idejét, ami végül a második tesztnap legjobbja lett.

A versenyzők közül Gasly, a csapatokat tekintve pedig a Ferrari tette meg a legtöbb kört az első teszt második napján.

Folytatás pénteken 9 órától az első kollektív teszt harmadik napjával!

IDÉNY ELŐTTI ELSŐ TESZT, A MÁSODIK NAP VÉGEREDMÉNYE
1. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:19.689, C3, 79 kör
2. Pierre Gasly (francia, AlphaTauri-Honda) 1:19.918, C4, 147 kör
3. Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren-Mercedes) 1:20.288, C4, 126 kör
4. George Russell (brit, Mercedes) 1:20.537, C3, 66 kör
5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari)* 1:20.546, C3, 71 kör
6. Sebastian Vettel (német, Aston Martin-Mercedes) 1:20.784, C3, 74 kör
7. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull-Honda) 1:21.430, C3, 78 kör
8. Nyikita Mazepin (orosz, Haas-Ferrari) 1:21.512, C3, 42 kör
9. Alexander Albon (thaiföldi, Williams-Mercedes)* 1:21.531, C3, 47 kör
10. Csou Kuan-jü (kínai, Alpine) 1:21.885, C3, 71 kör
11. Nicholas Latifi (kanadai, Williams-Mercedes) 1:21.894, C3, 61 kör
12. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin-Mercedes)* 1:21.920, C3, 55 kör
13. Mick Schumacher (német, Haas-Ferrari)* 1:21.949, C3, 66 kör
14. Esteban Ocon (francia, Alpine) 1:22.164, C3, 125 kör
15. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo-Ferrari)* 1:22.288, C3, 21 kör
16. Lewis Hamilton (brit, Mercedes)* 1:22.562, C2, 40 kör

* csak délelőtt tesztelt

AZ ELSŐ IDÉNY ELŐTTI TESZT, BARCELONA
CSAPAT
FEBRUÁR 23.FEBRUÁR 24.FEBRUÁR 25.
MERCEDES George Russell, Lewis HamiltonLewis Hamilton, George Russell ??
RED BULL-HONDA
Max VerstappenSergio PérezMax Verstappen, Sergio Pérez
MCLAREN-MERCEDES Lando NorrisDaniel Ricciardo
Lando Norris, Daniel Ricciardo
ASTON MARTIN-MERCEDES
Sebastian Vettel, Lance Stroll
Lance Stroll, Sebastian Vettel
Sebastian Vettel, Lance Stroll
ALPINEFernando Alonso
Esteban OconFernando Alonso, Esteban Ocon
FERRARICharles Leclerc, Carlos Sainz Jr
Carlos Sainz Jr., Charles Leclerc
Charles Leclerc, Carlos Sainz Jr
ALPHATAURI-HONDA
Cunoda Juki
Pierre GaslyPierre Gasly, Cunoda Juki
ALFA ROMEO-FERRARI Robert Kubica, Valtteri BottasValtteri Bottas, Csou Kuan-jüCsou Kuan-jü, Valtteri Bottas
HAAS-FERRARINyikita Mazepin, Mick SchumacherMick Schumacher, Nyikita MazepinNyikita Mazepin, Mick Schumacher
WILLIAMS-MERCEDES
Nicholas Latifi, Alexander Albon
Alexander Albon, Nicholas Latifi
Nicholas Latifi, Alexander Albon
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik