Lewis Hamilton a vb-címre hajt, Fernando Alonso pedig azon töri a fejét, hol versenyezzen jövőre (Fotó: Reuters)

A hét végén Japánban folytatódik az F1-es világbajnokság. Miközben Lewis Hamilton és az őt hárompontos hátrányból üldöző Nico Rosberg a pályán csatázik a pontokért, a színfalak mögött Fernando Alonso esetleges csapatváltásának folyamata zajlik – bár a legújabb hírek szerint mégsem történik meg a Honda korábban felvázolt nagy csábító akciója.

A 30. JAPÁN NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
3.00–4.30: 1. szabadedzés
7.00–8.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
4.00–5.00: 3. szabadedzés
7.00–8.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
8.00: a verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja
Magyar idő szerint. Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

A jövőre a McLarennek erőforrást szállító Hondánál ugyanis a motor fejlesztése viszi el az energiát, s a pilóták hajkurászása helyett a szakemberi gárda erősítése a fő cél a vállalat sportrészlegének vezetőségénél.

„Japánban lehetőségünk nyílik arra, hogy a McLaren vezetőségével tárgyaljunk, rengeteg megbeszélni valónk lesz. A pilótakérdés ugyanakkor minden bizonnyal nem kerül elő, hiszen még semmiről sem született döntés” – mondta Arai Jaszuhisza, a Honda sportrészlegének vezetője, de hozzátette, vannak elképzelései arról, kiket látna szívesen a csapatban.

A McLaren jelenleg Jenson Buttont és Kevin Magnussent alkalmazza. Az angol Szingapúrban nagyon magabiztosan beszélt arról, hogy jövőre is a csapatnál marad, és elmondta, a McLaren következő szezonjában kulcsfontosságú lesz, hogy két rutinos pilóta üljön az autókban, hiszen az istálló és a motorszállító összecsiszolódását is segítheti, ha a versenyző megfelelő információkat oszt meg a mérnökökkel. Ezzel némiképp Magnussen ellen beszélt, a dán újonc viszont elmondta, hogy ha nem sikerül a McLarennél maradnia, akár az egész F1-es pályafutása véget érhet, mert ha a wokingi teljesítménye nem bizonyíték arra, hogy kész F1-es pilóta, akkor semmi sem az.

30. JAPÁN NAGYDÍJ
A helyszín: Szuzuka
A pálya hossza: 5807 méter
Kanyarok száma: 18 (9 bal és 9 jobb)
A verseny hossza: 53 kör (307.471 km)
Gumitípusok: kemény, közepesen kemény
Körrekord: 1:28.954 (Michael Schumacher, Ferrari, 2006)
Tavalyi pole pozíció: 1:30.915 (Mark Webber, Red Bull)
Tavalyi leggyorsabb kör: 1:34.587 (Mark Webber, Red Bull)
Tavalyi dobogó: 1. Sebastian Vettel (Red Bull), 2. Mark Webber (Red Bull), 3. Romain Grosjean (Lotus)
A Japán GP helyszínei: Szuzuka (25), Fudzsi (4)
Győzelmek a pole-ból Szuzukában: 12
Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Kimi Räikkönen (2005) 17.
Győztesek a mostani mezőnyből: Vettel 4, Alonso, Räikkönen, Button (ezen felül Alonso és Hamilton nyert egyszer-egyszer Fudzsiban)
IDŐJÁRÁS. Pénteken és szombaton kellemes, vasárnap viszont esős idő lesz Szuzukában. Az első edzésnapon délelőtt még süthet a nap, a délutáni edzésre megérkezhet a csapadék. Szombaton napos idő lesz, marad a 25-27 fok, de vasárnap délelőttre beborul, és délután csapadékzóna érkezik, amely a következő hét időjárását is meghatározza – azaz szinte biztosan esni fog, csak az a kérdés, hogy a verseny alatt valóban megérkezik-e a csapadék.

Az olasz Autosprint szerint már nem is elsősorban Alonso érdeke, hogy távozzon a spanyol, hanem a Ferrarié. A szaklap több érvet is felhozott amellett, hogy a Scuderia elengedje a kétszeres világbajnokot. Egyrészt Maranellóban az új vezetőség új korszakot akar nyitni, és ehhez el kell varrni az előző éra megmaradt szálait, amelyek közül Alonso a legerősebb. Másfelől Alonso túl magas fizetést kap, ami nincs ínyükre a csapat vezetőinek, akik úgy gondolják, könnyen találnak olcsóbb és hasonlóan jó versenyzőt a spanyol helyére.

A folyamatosságot Kimi Räikkönen garantálhatja, aki Szingapúrban hirtelen jól érezte magát az F14T-ben, és abban bízik, hogy két hete az autót – az idén először – sikerült úgy, olyan jól kezelhetővé beállítani, hogy bármelyik pályán feküdni fog a stílusának, és nem pályaspecifikus volt az összhang. A finn az idén még nem állt dobogón, de ha jól megy neki is a vezetés, a Ferrari méltán bízhat benne, hogy visszaveheti a konstruktőr-vb harmadik helyét a Williamstől.

Vagy mégsem? A brit csapat átfogó fejlesztési csomaggal érkezett Szuzukába, s azt várja tőle, hogy ismét a második legerősebb istálló legyen a Mercedes mögött, mint a nyár nagy részén volt. Az ugyanis a szingapúri szoros időmérő ellenére biztosnak tűnik, hogy továbbra is a Mercedes uralkodik a mezőnyön.

Ami a mezőny másik végét illeti, a Caterhamnél bejelentették, hogy Kobajasi Kamui a hazai versenyén is autóba ülhet, így nem változik a mezőny összetétele.

A Sauber viszont bejelentette, hogy Simona De Silvestro az előzetes tervekkel ellentétben nem ül autóba az Amerikai Nagydíj első szabadedzésén, sőt, a svájci hölgy teljes F1-es projektje befuccsolt, így szakít a csapat a 25 éves versenyzővel.

 

A VB ÁLLÁSA
  GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
  1. Lewis Hamilton 7 11 11 241
  2. Nico Rosberg 4 11 12 238
  3. Daniel Ricciardo 3   7 12 181
  4. Fernando Alonso   2 13 133
  5. Sebastian Vettel   3 11 124
  6. Valtteri Bottas   4 12 122
  7. Jenson Button   1   9   72
  8. Nico Hülkenberg   – 12   72
  9. Felipe Massa   1   7   65
10. Sergio Pérez   1   9   45
11. Kimi Räikkönen   – 10   45
12. Kevin Magnussen   1   9   39
13. Jean-Éric Vergne   –   5   19
14. Romain Grosjean   –   2     8
15. Danyiil Kvjat   –   5     8
16. Jules Bianchi   –   1     2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 479
2. Red Bull-Renault 305
3. Williams-Mercedes 187
4. Ferrari 178
5. Force India-Mercedes 117
6. McLaren-Mercedes 111
7. Toro Rosso-Renault   27
8. Lotus-Renault     8
9. Marussia-Ferrari     2