A Ferrari legutóbb 2007-ben nyert egyéni bajnokságot, míg az újabb konstruktőri címre 2008 óta vár – egyelőre sikertelenül, és bár a mostani idény előtt úgy tűnt, minden eddiginél jobb esélye nyílhat, az első két versenyhétvége nem a várakozásai szerint alakult. A múlt hétvégi Kínai Nagydíj sprintidőmérőjén és sprintversenyén is elsőként záró, majd a másnapi futamról utólag kizárt Lewis Hamilton is érzi, nem kis fába vágta bele a fejszéjét, de nem titkolt célja továbbra is az, hogy sikerre vezesse a maranellóiakat, egyúttal megszerezze velük az első, míg összességében a rekordot jelentő nyolcadik bajnoki címét.
Az olasz istállónál 2015 és 2020 között versenyző, s ezen időszak alatt összesen tizennégy alkalommal a dobogó felső fokán ünneplő Sebastian Vettel is szorít a korábbi nagy riválisának, hogy elérje a célját – a négyszeres vb-első erről a BBC Sportsworld című podcastjében beszélt még az idénynyitó után.
„Nekem azért nem jött össze, mert Lewis ott volt – utalt arra, hogy az olaszokkal 2017-ben, majd 2018-ban is esélye volt a végső sikerre, ám a Mercedesszel sikert sikerre halmozó brit az útját állta. – Meglátjuk, ő most mire megy. De szurkolok neki. Sokáig versenyeztünk egymás ellen, és eléggé jól kijövünk. Jelenleg messze ő a legszókimondóbb versenyző a rajtrácson, a pályán mutatott képességeit nem szükséges külön említeni."
„Úgy gondolom, az elért eredményei és a statisztikái magukért beszélnek, és nagyszerű látni, hogy még mindig a mezőnyben van, és megvan a befolyása, amit pozitívan használ. Természetesen szorítok neki, hogy megnyerje a bajnokságot, de ott van Charles (Leclerc) is, akivel már versenyeztem. Erős párost alkotnak, ám sok mindennek kell összeállnia ahhoz, hogy az utolsó versenyeken még harcban legyenek a bajnoki címért. Meglátjuk, hogyan alakul, biztos szoros lesz, nem írok le senkit előre" – tette hozzá.
A Ferrari két versenyhétvége után mindössze 17 pontot szerzett, és a Williams mögött az ötödik helyet foglalja el a konstruktőri tabellán, miközben az éllovas McLaren neve mellett 78 pont áll. Igaz, a nagy lemaradáshoz jelentős mértékben hozzájárult, hogy a maranellóiak mindkét versenyzőjét diszkvalifikálták a vasárnapi futamról. A monacói, brit kettős eredetileg az ötödik és hatodik helyen szelte át a célvonalat.
18. KÍNAI NAGYDÍJ | |
MÁRCIUS 21., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Norris 1:31.504 |
Sprintidőmérő | 1. Hamilton 1:30.849 |
MÁRCIUS 22., SZOMBAT | |
Sprintverseny | 1. Hamilton, 2. Piastri, 3. Verstappen |
Időmérő | 1. Piastri 1:30.641 |
MÁRCIUS 23., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Piastri, 2. Norris, 3. Russell |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Japán Nagydíj, Szuzuka | április 6., 7.00 |
Bahreini Nagydíj, Szahír | április 13., 17.00 |
Szaúd-arábiai Nagydíj, Dzsidda | április 20., 19.00 |