Tizenkét hónappal ezelőtt alaposan felkavarta az állóvizet az F1-ben, hogy Fernando Alonso bejelentette, az Alpine-t elhagyva 2023-tól az Aston Martinnál versenyez tovább, mert ennek hatásaként egészen az ősz végéig sorra dőltek az újabb dominók. Bár idén egyelőre nem indult be a pilótakeringő, ez korántsem jelenti azt, hogy mindenki nyugodtan várja a jövőjét, sőt, a mezőny több mint negyedének biztosan nincs érvényes szerződése 2024-re.
Egyes sajtóértesülések szerint Carlos Sainz Jr. nem feltétlenül bízik benne, hogy szerződése 2024-es lejárta után is sikerül megegyeznie a folytatásról a Ferrarival, és előszerződést kötött az Audival. A német gyártó 2026-ban csatlakozik az F1-hez a (jelenleg Alfa Romeo néven szereplő) Sauberhez csatlakozva, és erőforrásai, valamint pénzügyi lehetőségei alapján minden versenyzőnek vonzó célpontot jelenthet. Sainz esetleges leigazolása persze jelenleg nem több mint pletyka, és egyelőre a spanyol pilóta is cáfolja az értesülést, ám azt ő is elismerte, hogy a nyáron elgondolkozik a jövőjén, télen pedig minden lehetőséget mérlegelve szeretné kijelölni a következő évek állomáshelyét. A kapcsolati tőke mindenesetre adva van, hiszen ralilegenda édesapja az előző két Dakart az Audi színeiben teljesítette, és az ifjabbik Sainz tapasztalata amúgy is aranyat érhet az F1 csúcsára vágyó német gyári csapatnak. |
A legnagyobb név közülük kétségkívül Lewis Hamiltoné, és bár mind a versenyző, mind a Mercedes hetek óta ismételgeti, hogy csupán formalitás az újabb egyezség megkötése, a tényállás az, hogy a szerződést valamiért még nem írták alá, így nincs kizárva, hogy megint az utolsó pillanatig elhúzódik a tárgyalás, mint a 2021-es évad előtt. Persze ezzel együtt 99 százalék, hogy a felek jövőre is együtt folytatják, hiszen a szándék egyértelműen megvan, és elvileg már csak az ügyvédeknek kell elvégezniük az utolsó simításokat.
Sokkal bizonytalanabb az AlphaTauri párosának helyzete, hiszen eredményességétől függően Cunoda Juki és Daniel Ricciardo éppen egymást pöckölheti ki az F1-es körforgásból. A jövő biztossá tételéhez mindkettőnek kötelező lenne felülkerekedni a csapaton belüli harcban. A japánnak ez már a harmadik F1-es idénye, amelyben bizonyítania kell a Red Bullnak, hogy számolhat vele hosszú távon, a Magyar Nagydíjon visszatérő ausztrál pedig újra akarja építeni karrierjét, amihez elengedhetetlen Cunoda legyőzése. Adott esetben egyébként még az is előfordulhat, hogy az energiaitalcég B-csapata mindkettejüktől megválik, hiszen új főszponzor (esetleg résztulajdonos) érkezik jövőre, amely beleszólhat a pilótaválasztásba.
Egyelőre a Haas duója is izgulhat, mert bár jelenleg legkevésbé Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg a csapat gyenge pontja, megtartásukat hivatalosan nem jelentette be az istálló. A dán 2022 elején „többéves” szerződést írt alá, ami csupán két évet is jelenthet, német csapattársa pedig 2023-ra szerződött. A stabilitás jegyében a józan logika azt diktálná, hogy mindkettejükkel hosszabbít az istálló, az üzleti érdekek azonban nagyon gyakran többet nyomnak a latban, mint a teljesítmény, vagyis egyelőre nem lehet készpénznek venni Magnussen és Hülkenberg megtartását.
Csou Kuan-jü jövőre is az Alfa Romeóból Sauberré visszaváltozó csapatban szeretne maradni, egyelőre azonban nem egyeztek meg a felek a folytatásról. A kínai versenyző úgy érzi, másfél év alatt beilleszkedett a svájci székhelyű istállóban, és azt reméli, minél előbb új szerződést írhat alá. „Még a nyár vége előtt tisztán akarok látni – mondta korábban Csou Kuan-jü. – Meg kell vizsgálnunk, mit kell tennünk ahhoz, hogy aláírhassuk a papírokat. A menedzserem tárgyal az istállóval, szóval, meglátjuk. Tavaly ugyanilyenkor jobban aggódtam a folytatás miatt, most viszont úgy érzem, a csapat elégedett a munkámmal. Nekem az a prioritás, hogy itt maradjak.” Az istálló ügyvezető igazgatója, Alessandro Alunni Bravi még a nyári szünet előtt úgy nyilatkozott, Valtteri Bottast és Csou Kuan-jüt is szeretné megtartani 2024-re, és olyan egyezséget kötni, amely optimális a feleknek. |
Az idén még Alfa Romeo néven versenyző Saubernél is képlékeny a 2024-es helyzet, mert a tavalyelőtt érkező Valtteri Bottas többéves kontraktusának hossza nem ismert (bár állítólag jövőre még érvényes), Csou Kuan-jü aktuális megbízatása pedig az idény végén lejár. A kínai versenyző másfél év alatt bizonyította rátermettségét, többször is legyőzte jóval tapasztaltabb és többre értékelt társát, de esetében rengeteget számít az is, mennyire tudja kiaknázni csapata a benne rejlő pénzügyi lehetőséget. A kínai piac mesés esélyt rejt, ám nem magától értetődő, hogy egyetlen pilóta szerepvállalása miatt sorra jelentkeznek a dúsgazdag szponzorok – máskülönben Csou Kuan-jü jövőjét sem övezné bizonytalanság.
Rajta kívül a Williamsnél versenyző Logan Sargeant szerződése is lejár idén, és mivel az amerikai pilóta egyelőre semmi különöset sem mutatott, valószínűleg csak akkor tarthatja meg ülését, ha a csapat nem talál helyette olyan pilótát, aki nagyobb pénzügyi támogatással érkezne. Hivatalosan egyébként George Russell megállapodásának hossza sem ismert, de a Mercedes aligha válik meg saját nevelésű brit tehetségétől – pláne a tavalyi teljesítménye után. Így is sok azonban a kérdőjel a 2024-es helyeket illetően, és már nem lehet sok idő hátra, míg eldől az első dominó, és beindul a pilótakeringő.