Első monacói pole pozíciót második győzelmére váltotta Max Verstappen a hercegségben, de akárcsak szombaton, a futamon is az idén megszokottaknál kicsit nehezebb dolga volt a címvédőnek. Verstappen azonban kiállta a próbát az esőben, és a körülmények is úgy alakultak, hogy – beleértve csapattársa nullázását is – 39 pontosra növelte előnyét a világbajnoki összetett élén.
„Nehezen jött össze a győzelem, mert kezdetben közepes gumikon voltunk, míg Fernando a keményeken rajtolt – értékelt a holland. – Nem akartunk ennyire sokáig kinn maradni, de kénytelenek voltunk. Tisztában voltunk azzal, hogy érkezik az eső, de nem tudtuk, pontosan mire számítsunk. Először nehezen bírtuk működésre az abroncsokat, és bár néhány kör elteltével begyorsultak, így is nehéz volt ilyen körülmények között vezetni. Amikor egyre jobban esett az eső, átmeneti gumikra kellett váltanunk, de nagyon csúszós volt a pálya. Nagy volt az előnyöm, ezért nem akartam túl keményen nyomni, ugyanakkor sok időt sem szerettem volna veszíteni. Nagyon nehéz dolgunk volt, de Monacóban már csak így megy.”
A stratégiával próbálták elkapni Fernando Alonsóék a Red Bullt, de többek között az eső és egy rossznak bizonyuló döntés keresztülhúzta az Aston Martin számításait. Alonsónak sikerült így is ismét dobogóra állnia, ami azt jelenti, hogy az idei hat futamból ötöt a top három között zárt.
MÁJUS 26., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:13.372 | |||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:12.462 | |||||
MÁJUS 27., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:12.776 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:11.365 | |||||
MÁJUS 28., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Alonso, 3. Ocon | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Június 4., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | ||||
Június 18., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal | ||||
Július 2., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg |
„Nehéz verseny volt. Úgy döntöttünk, hogy a kemény gumikon rajtolunk, ezzel pedig szinte lemondtunk a támadási lehetőségről az egyes kanyarba menet – árulta el a kétszeres világbajnok. – Abban reménykedtünk, hogy így tovább elmehetünk a verseny elején, mint Max, de nagyon jól ment a közepes abroncsokon, és sikerült a vártnál később kiállnia. Ezután már nem volt esélyünk a győzelemre, ráadásul a végén tovább bonyolította a helyzetünket az eső, amiben elég nehéz volt vezetni. Alig mehettünk padlógázzal, rendkívül nehéz volt fékezni az ötös és a tízes kanyarba menet. Csodálom, hogy nem történt nagyobb incidens és nem kellett beküldeni a biztonsági autót. Mindenki remek munkát végzett az autók pályán tartását illetően.”
Legutóbb közel két évvel ezelőtt, a 2021-es Magyar Nagydíjon állhatott dobogóra Esteban Ocon, aki akkor első és eddigi egyetlen futamgyőzelmét szerezte a Hungaroringen. Ezúttal meg kellett elégednie a harmadik hellyel Monacóban, ám az Alpine francia versenyzője kicsit sem szomorkodik emiatt.
„Az első perctől minden nagyszerűen alakult ezen a hétvégén – emlékezett vissza Ocon. – Minden edzésen sikerült jobbá tennünk az autót, sosem lőttünk mellé, még akkor sem, amikor úgy döntöttünk, hogy mi is interekre váltunk. Rég állhattam legutóbb a dobogón, de remélem, hogy ez a kezdete a további sok ilyen helyezésnek. Tegnap elégszer koccoltam le a falat, most viszont sikerült elkerülnöm. Így legalább ma kevesebb szívroham közeli állapotot idéztem elő a csapat számára.”
Negyedikként ért célba Lewis Hamilton Monacóban, ráadásul a csapattársa ötödik helyével a Mercedes versenyzőinek sikerült legyőznie mindkét Ferrari-pilótát. A német istálló jelentős fejlesztési csomaggal érkezett az idény hatodik állomására, s Hamilton elégedett a fejlődéssel, amit az utóbbi időben elértek.
„Jónak mondható ez az eredmény, ráadásul sikerült előre lépnünk, és az, hogy egy ilyen nehéz versenyen jött ez az eredmény, elég pozitív – vélekedik a hétszeres világbajnok. – Amikor jött az eső, a gumik egyszerűen nem akartam működni, olyan volt, mintha jégen vezetnék. Azután, hogy a gumikat sikerült működésre bírni, már minden rendben volt, viszont nagyon közel voltam ahhoz, hogy ütközzek és kiessek. Őrület volt, de jókor váltottunk, és bár veszítettem némi időt a kiállásomkor, ami nehezebbé tette a dolgom, legalább nem hibáztam ezt követően, és a pályán tartottam az autót.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:48.51.980 |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 27.921 mp h. |
3. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 36.990 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 39.062 mp h. |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 56.284 mp h. |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:01.890 p h. |
7. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:02.362 p h. |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:03.391 p h. |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
10. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda RBPT | 1 kör h. |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 2 kör h. |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 2 kör h. |
17. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 2 kör h. |
18. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 2 kör h. |
19. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 8 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 53 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 4 | 6 | 6 | 2 | 144 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 4 | 5 | 1 | 105 |
3. | Fernando Alonso | - | 5 | 6 | - | 93 |
4. | Lewis Hamilton | - | 1 | 6 | 1 | 69 |
5. | George Russell | - | - | 5 | - | 50 |
6. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 5 | - | 48 |
7. | Charles Leclerc | - | 1 | 4 | - | 42 |
8. | Lance Stroll | - | - | 3 | - | 27 |
9. | Esteban Ocon | - | 1 | 3 | - | 21 |
10. | Pierre Gasly | - | - | 4 | - | 14 |
11. | Lando Norris | - | - | 3 | - | 12 |
12. | Nico Hülkenberg | - | - | 1 | - | 6 |
13. | Oscar Piastri | - | - | 2 | - | 5 |
14. | Valtteri Bottas | - | - | 1 | - | 4 |
15. | Csou Kuan-jü | - | - | 1 | - | 2 |
16. | Cunoda Juki | - | - | 2 | - | 2 |
17. | Kevin Magnussen | - | - | 2 | - | 2 |
18. | Alexander Albon | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Red Bull-Honda RBPT | 249 |
2. | Aston Martin-Mercedes | 120 |
3. | Mercedes | 119 |
4. | Ferrari | 90 |
5. | Alpine-Renault | 35 |
6. | McLaren-Mercedes | 17 |
7. | Haas-Ferrari | 8 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 6 |
9. | AlphaTauri-Honda RBPT | 2 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |