A Red Bull újabb eredményes hétvégét tudhat maga mögött, hiszen amellett, hogy tovább folytatta a győzelmi sorozatát, idei harmadik kettős sikerét ünnepelhette. A „vörös bikáknak" négy nagydíj elteltével már több mint duplaannyi pontjuk van, mint a legközelebb lévő rivális Aston Martinnak, és minden esélyük megvan rá, hogy 2022 után újra elhódítsák a konstruktőri trófeát.
ÁPRILIS 28., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:42.315 | |||||
Időmérő: 1. Leclerc 1:40.203 | |||||
ÁPRILIS 29., SZOMBAT | |||||
Sprintidőmérő: 1. Leclerc 1:41.697 | |||||
Sprint: 1. Pérez, 2. Leclerc, 3. Verstappen | |||||
ÁPRILIS 30., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Pérez, 2. Verstappen, 3. Leclerc | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Május 7., 21.30 | Miami Nagydíj, Miami | ||||
Május 21., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | ||||
Május 28., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
Míg a csapatbajnoki küzdelemben egyértelmű a helyzet, a házon belüli harc egyelőre kiegyenlített, amit jól mutat, hogy a címvédő Max Verstappen és Sergio Pérez egyaránt két diadalt számlál, s mindössze hat pont választja el őket egymástól. A csapatfőnök, Christian Horner örömmel látja, hogy ilyen közel van egymáshoz a két pilótája, hiszen ez nemcsak még jobb teljesítményre ösztökéli őket, hanem a csapatot is előreviszi.
„Jelenleg úgy fest, hogy kettejük között fog eldőlni. Van egy kis előnyünk a mezőnnyel szemben, de még tizenkilenc verseny, valamint öt sprint van hátra. Szóval sok megméretés van még, eltérő pályák jönnek, hullámzó lesz közöttük. A megbízhatóságnak kulcsszereple lesz. Most arra összpontosítunk, hogy minél nagyobb előnyt építsünk ki, hiszen amikor visszatérünk Európába, komoly fejlesztési csomagok fognak érkezni, miközben nekünk csökkentett kapacitásunk van idén a fejlesztés terén."
„Négy futamot követően hat pont választja el őket egymásól. Mindketten nagy versengők, és mindketten nyerni akarnak, pontosan ezért alkalmazzuk őket. Az lesz a döntő, hogy mit csinálnak a pályán. Szabadon versenyezhetnek most, mint ahogyan eddig is tehették, és ez így is marad egészen addig, amíg a csapat érdeke úgy kívánja, hiszen ha másik alakulattal küzdünk, akkor a csapaté fontosabbá válik, mint a versenyzőké."
Noha Azerbajdzsánban is szabadon csatázhatott a páros, Horner elmondta, arra most is figyelmeztette a két versenyzőt, hogy nem szeretné, ha megismétlődne a 2018-as eset. Akkor ugyanis az akkori kettős, Verstappen és Daniel Ricciardo kiütötte egymást a futamból. „Kétezer-tizennyolc mindenki emlékezetébe beleégett a csapatnál. És beszéltünk is róla a verseny előtti megbeszélésen, hogy szabadon küzdhetnek egymás ellen, de nem szeretnénk, hogy megismétlődjön az akkori eset. Ők olyan keményen nyomták, amennyire csak tudták, és csak nagyon kicsi különbség volt közöttük."
A csapatfőnök ezt követően Pérez remek hétvégi teljesítményére is kitért: a mexikói a sprint után a versenyen is elsőként szelte át a célvonalat, és ő lett az első pilóta, akinek sikerült dupláznia Azerbajdzsánban. „Checo számára egyértelműen telitalálat a beceneve: Az utcák királya, vagy bármi is legyen a címe az ő új dokumentumfilm-sorozatának. Nyilván szerencséje volt a biztonsági autós szakasz időzítésével, de miután az élre állt, a verseny egy pontján négy másodperces előnyt is kiépített, és végig kontrollálta a futamot. Kihasználta a lehetőséget, és nagyszerű győzelmet aratott."
Az Autosport információi szerint a szakember megállapodott a Red Bull-lal az év végén lejáró szerződése meghosszabbításáról, aminek értelmében még hosszú évekig erősítheti az osztrák alakulatot. |
„Ha ott van mögötted Verstappen, meg fogja nehezíteni az életed, és ő így is képes volt 3.7 szekundumra növelni a különbséget. Minden elismerésem Checónak, nagyszerűen vezetett vasárnap. Keményen hajtották egymást, és mi ezt hagytuk is nekik. Végig ez volt a tervünk a versenyre."
Pérez a pályafutása során nagyrészt az utcai pályákon brillírozott, amit jól jelez, hogy az eddigi hat győzelméből mindössze egy született hagyományos aszfaltcsíkon, méghozzá az első, amit az akkor még Racing Point néven futó istállóval szerzett meg a 2020-as szahíri viadalon – a mexikói a Red Bull-os sikereit tehát kizárólag utcai nyomvonalon érte el.
Figyelembe véve, hogy a fennmaradó tizenkilenc Grand Prix-ből mindössze négyet rendeznek utcai pályán, Péreznek nyernie kell igazi versenypályákon is annak érdekében, hogy életben tudja tartani a bajnoki reményeit.
„Nyernie kell normális aszfaltcsíkokon is. Kiválóan teljesít az utcai versenyeken, az összes eddigi velünk szerzett sikere utcai pályán született. Másodszor nyert itt, győzött már Szingapúrban, Monacóban és Dzsiddában is, most már csak egy valódi versenypályán kellene."