A Formula–1 ügyvezető igazgatója, Stefano Domenicali még az Ausztrál Nagydíj előtt hintette el, nem sok értelmét látja a szabadedzéseknek. A szakember kijelentése nagy port kavart, és a királykategória résztvevői azon kezdtek agyalni, miként lehetne átformálni a versenyhétvégéket. A csapatvezetők már Melbourne-ben megegyeztek a 2021-ben debütáló sprintformátum módosításán, és arra jutottak, egy második időmérővel válthatnák ki a korábbi menetrend és szabályozás miatt az alakulatok és a versenyzők számára sem túl produktív szombati szabadedzést.
ÁPRILIS 28., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 11.30–12.30 | |||||
Időmérő: 15–16.00 | |||||
ÁPRILIS 29., SZOMBAT | |||||
2. időmérő: 11.30–12.15 | |||||
Sprint: 15.30–16.30 | |||||
ÁPRILIS 30., VASÁRNAP | |||||
A verseny (51 kör, 306.049 km) rajtja: 13.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Május 7., 21.30 | Miami Nagydíj, Miami | ||||
Május 21., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | ||||
Május 28., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
Az eddigi lebonyolítás alapján a pénteki hagyományos kvalifikáció határozta meg a szombati 100 kilométeres verseny rajtsorát, míg a sprint végeredménye a vasárnapi hagyományos futam rajtfelállását volt hivatott eldönteni. A kedden egyhangúlag elfogadott szabályváltoztatás értelmében azonban a sprint teljesen különválna a hétvége többi részétől, hiszen az esetleges balesetek utóhatásain kívül nem lenne semmilyen hatása a vasárnapi versenyre.
A pénteki első és egyetlen egyórás gyakorlást követő időmérő ugyanis a vasárnapi verseny rajtsorát dönti el, míg a második tréning helyét átvevő kvalifikáció a szombati 100 kilométeres verseny rajtsorrendjét határozza meg.
A szombati időmérő – amit az F1 vezetősége „szétlövésként" emleget – a hagyományoshoz hasonlóan három részből fog állni, azonban annak szakaszai valamivel rövidebbek lesznek. A Q1 18 helyett 12, a Q2 15 helyett 10, míg a Q3 12 helyett 8 percig tart. A versenyzők emellett fejenként 12 helyett 13 szett gumiból gazdálkodhatnak, és a sprintet megelőző kvalifikáció első két szakaszában a közepes, míg az utolsóban a lágy keverék használata lesz a kötelező.
Emellett arról is határozat született, hogy ha valamely pilóta olyan büntetést kap a sprinten, amit nem tud letölteni, akkor azt a vasárnapi versenyen fogják alkalmazni. A motor- és a váltócseréért kapott szankciókat a továbbiakban is a hagyományos futamon kell letölteniük a versenyzőknek.
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) ezen felül azt is tisztázta, hogy az első edzésen, a pénteki időmérőn vagy a sprinten kapott rajtbüntetés a vasárnapi futamon, míg a szombati kvalifikáción kiosztott szankció a sprinten fog életbe lépni. A parc fermé szabályok megszegése bokszutcai rajtot van maga után a sprinten és a hagyományos futamon is.
A sprint pontozási rendszere változatlan, az első nyolc helyezett 8-7-6-5-4-3-2-1 leosztásban kap pontot.
A 2023-as idényben Azerbajdzsán mellett további öt helyszínen, Ausztriában, Katarban, az Egyesült Államokban és Brazíliában lesz sprint.
A fentiek mellett a keddi ülésen megállapodás született arról is, hogy az idény során felhasználható belső égésű motor, a turbófeltöltő, az MGU-H, valamint az MGU-K számát háromról négyre emeljék.