F1: elhunyt a Ferrari legendás mérnöke

S. B.S. B.
Vágólapra másolva!
2022.11.02. 17:38
Nyolcvanhét esztendős korában elhunyt a Ferrari Formula–1-es csapatánál 1960-tól 1987-ig főmérnökként és műszaki igazgatóként dolgozó Mauro Forghieri.

Mauro Forghieri mindössze 27 évesen kulcspozícióba került a cégnél, miután 1961-ben rajta kívül a csapat összes mérnöke elhagyta az istállót. Ettől fogva a Ferrari sikert sikerre halmozott: 1963 és 1987 között Forgheri 7 konstruktőri és 4 versenyzői világbajnoki címhez segítette hozzá a csapatot. Ebben az időszakban olyan ikonikus pilóták versenyeztek az általa tervezett autókban, mint Niki Lauda, Jody Scheckter és Gilles Villeneuve.Mauro Forghieri mindössze 27 évesen kulcspozícióba került a cégnél, miután 1961-ben rajta kívül a csapat összes mérnöke elhagyta az istállót. Ettől fogva a Ferrari sikert sikerre halmozott: 1963 és 1987 között Forgheri 7 konstruktőri és 4 versenyzői világbajnoki címhez segítette hozzá a csapatot. Ebben az időszakban olyan ikonikus pilóták versenyeztek az általa tervezett autókban, mint Niki Lauda, Jody Scheckter és Gilles Villeneuve.

Forghieri nevéhez fűződik még a Ferrari első turbófeltöltésű motorja és az első autó, amelyet aerodinamikus hátsó szárnnyal szereltek fel. Ezeknek a változtatásoknak köszönhetően a Ferrari több mint négy másodperces előnyre tett szert a mezőny többi autójával szemben.

A Scuderia Ferrari hivatalos Instagram-oldalán így búcsúzott a világhírű mérnöktől: „A legendák örökké élnek. Megtiszteltetés volt veled történelmet írni. A Ferrari és a motorsport világa sosem felejt el.”

Legfrissebb hírek

Már csak a Puskás hibátlan; Madaras Norbert: Csapataink kihozták magukból a maximumot

E-újság
2 órája

Russell szerint a Ferrari a szabályosság határát súrolta a hungaroringi versenyen

F1
2 órája

Hamilton: Sok dolog zajlik a háttérben, ami nem jó

F1
5 órája

„Megvolt a tempónk, hogy nyerjünk” – Leclerc frusztrált a hungaroringi verseny után

F1
8 órája

Jövőre a Hungaroringen már a Mansell-kanyarban száguldanak a pilóták

F1
9 órája

Piastri: A végén egy jó esélyem volt az előzésre, de nem jött össze

F1
9 órája

Szijjártó Péter: A Hungaroring csúcstechnológiás, és magyar maradt

F1
9 órája

Maga mögött tartotta Piastrit, így Norris nyerte meg a 40. Magyar Nagydíjat

F1
9 órája
Ezek is érdekelhetik