Fernando Alonso újra meg újra lenyűgözi a világot, mert annak ellenére, hogy pénteken betöltötte 41. életévét, még mindig a legjobbak szintjén teljesít. Az Alpine versenyzőjének tempója és eredményei magukért beszélnek, csupán peches nagydíjai, valamint technikai hibái miatt áll csapattársa, Esteban Ocon mögött a bajnoki tabellán. Mivel ez már a tizedik olyan születésnap, amelyet a verseny miatt biztosan hazánkban tölt, arra kértük, idézze fel a legemlékezetesebbet.
„A Magyar Nagydíj mindig nagyon különleges számomra, és ahogy ön is mondta, általában itt töltöm a születésnapom, ráadásul az első győzelmemet is itt arattam 2003-ban – mondta Alonso csütörtökön a Hungaroringen a Nemzeti Sport kérdésére. – Mindig is speciális érzések fűznek majd az országhoz, imádom Budapestet, a Hungaroringet, tulajdonképpen mindent itt.”
„Sok születésnapot ünnepeltem itt, de a legélénkebben a tavalyi maradt meg bennem, talán azért is, mert az van időben a legközelebb. Akkoriban a járvány miatt még nehezebb volt az utazás, mint manapság, de a csapat óriási meglepetést szerzett nekem azzal, hogy titokban idehívta az egész családomat Spanyolországból. Aznap reggel még videochaten beszéltem a szeretteimmel, és végig azt hittem, hogy otthon vannak, de a csapat megszervezte az ideutazásukat, és néhány órával később már személyesen köszöntöttek fel. Nagyon különleges pillanatok voltak.”
Sebastian Vettel év végi visszavonulása kapcsán szóba került a spanyol klasszis jövője is, aki egyszer már „kiszeretett” a Formula–1-ből, és 2018 után két évig más kategóriákban ért el sikereket. Most azonban minden idegszálával arra koncentrál, hogy a következő időszakban is a világbajnoki sorozatban maradjon. Bár aktuális szerződése az év végén lejár az Alpine-nal, lát esélyt a hosszabbításra, de más istállónál is helyet találhat magának. Vettel távozásával az egyik lehetőség az Aston Martin, Alonso viszont szeretne jelenlegi munkaadójával megegyezni – ha már a három topcsapat versenyzőfelállása fix.
„Azért távoztam 2018-ban, mert nagyobb kihívásokra vágytam: Le Mans, IndyCar, tereprali. Ebben az időszakban nem volt vonzó számomra az F1, mert csak egy csapat tudott versenyeket nyerni. Nem voltam boldog ebben a közegben, most viszont az a célom, hogy maradjak. A prioritásom az Alpine, mert ezt a projektet két éve együtt építgetjük, és egyre versenyképesebbek vagyunk.”
„Jelenleg a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes képes a győzelemre, az ember nyilván ezekhez a csapatokhoz vágyna, de mivel náluk nincs lehetőség, más projektekben kell bíznom. A célom az, hogy nyerjek, de ez nem könnyű, mert nem az imént említett három csapatnál versenyzek. Más kihívások viszont nincsenek a fejemben az F1-en kívül, egyelőre családot sem alapítottam, a többi kategória pedig nem vonz. A szabadság alatt is meg lehet egyezni, akár tíz perc alatt is, ha van közös akarat.”
Alonso úgy véli, ha 25 éves lenne, szóba sem kerülne, hogy esetlegesen kiszorul a rajtrácsról, csak sokakat félrevezet, hogy már a 41-et is betöltötte. A spanyol szerint viszont kizárólag a teljesítményt, valamint a fizikai és mentális felkészültséget kellene nézni, amelyben nem érez visszaesést.
„Szeretnék maradni, de ez két félen múlik, hamarosan elkezdjük a tárgyalásokat. Frissnek, motiváltnak érzem magam, és nagyon várom a következő évet, hogy mit hoz az új éra második idénye. Megyünk Las Vegasba, lehet, hogy Dél-Afrikába is, szóval ez nagyon vonzó. Nagyon gyorsnak, százszázalékos állapotban érzem magam, és most teljesen máshol járnak a gondolataim, mint mondjuk az IndyCar vagy a sportautók. Arra koncentrálok, hogy az F1-ben maradjak.”
„A reakcióm épp olyan jó, mint eddig mindig, fizikailag tökéletesen rendben vagyok, a legutóbbi futam után készen álltam rá, hogy még három-négy nagydíjat lehúzzak. Én lennék az első, aki bevallaná, ha úgy érzi, túl van terhelve, de egyáltalán nem ez a helyzet. 2018-ban például a rengeteg marketingtevékenység és utazás miatt mentálisan fáradtnak éreztem magam, most egyáltalán nem. Friss vagyok, szívesen utazom és akklimatizálódom a helyszíneken.”
Alonso jövőjével kapcsolatban tehát néhány hétig még lehetnek kérdőjelek, mindenesetre nagy kár lenne, ha a veteránként is a legjobbak szintén teljesítő világbajnokot 2023-ban már nem láthatnánk a rajtrácson.