Noha a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) egyelőre nem tiltotta meg, hogy az égisze alá tartozó versenyeken semleges sportolóként részt vegyenek az orosz, illetve a fehérorosz versenyzők, a Formula–1 meglehetősen határozottan határolódott el az oroszoktól, és azután, hogy lefújta az idei Orosz Nagydíjat, felbontotta a szervezőkkel az eredetileg a következő három évre szóló szerződését Oroszország ukrajnai inváziója miatt, és a Haas is jelezte, hogy felülvizsgálja meglévő kontraktusát orosz versenyzőjével, Nyikita Mazepinnel.
Az amerikai csapat már az invázió másnapjára eltüntette az orosz színeket és szponzormatricákat az autójáról, s most szombaton hivatalos közleményben tudatta, hogy azonnali hatállyal felbontotta a szerződését orosz névadó szponzorával, az Uralkalival, valamint megvált orosz versenyzőjétől, Mazepintől is.
„A Haas úgy határozott, hogy azonnali hatállyal felbontja a szerződését névadó támogatójával, az Uralkalival, valamint a versenyző Nyikita Mazepinnel. Mint ahogyan a teljes Formula–1-es közösséget, a Haast is ledöbbentette és elszomorítja Ukrajna inváziója, és a konfliktus gyors és békés lezárását kívánja” – áll a csapat által kiadott közleményben.
Az orosz vegyipari cég tavaly kezdett együttműködésbe a Haasszal, vezetője Dmitrij Mazepin, aki a csapattal a Formula–1-ben 2021-ben bemutatkozó Nyikita Mazepin édesapja.
Az orosz pilóta összesen huszonegy futamon (az idényzárót ki kellett hagynia pozitív koronavírustesztje miatt) állt rajthoz, s amellett, hogy eredményei jócskán elmaradtak a 2020-as Formula–2-es bajnokétól, Mick Schumacherétől, többször is konfliktusba került az istálló vezetőségével.
Az istálló azt egyelőre nem erősítette meg, ki váltja az orosz versenyzőt, de sajtóhírek szerint a tesztpilótának, Pietro Fittipaldinak vannak a legjobb esélyei arra, hogy elfoglalhassa az ülést.
A 2022-es idényt megelőző második teszt március 10-én veszi kezdetét Bahreinben, ahol aztán március 20-án az idénynyitót rendezik meg.