Hálásan bosszankodjunk! – Zsoldos Barna jegyzete

ZSOLDOS BARNAZSOLDOS BARNA
Vágólapra másolva!
2021.12.07. 00:00

Miközben a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) képviselői a Formula–1-es idényhajrában felváltva kapják a verbális pofonokat a dühös Verstappen- és Hamilton-rajongóktól, azért halkan jegyezzük meg: éppen ez a szervezet volt az, amely a 2021-es technikai szabályváltozásokkal lehetővé tette, hogy idén megvalósuljon minden idők egyik legizgalmasabb, legfordulatosabb, legfeszültebb bajnoki küzdelme. A világjárvány pusztító gazdasági hatásai miatt a sorozat szereplői már tavaly megegyeztek, az új idényre befagyasztják a fejlesztések többségét, és gyakorlatilag a 2020-as autókkal vágnak neki az évadnak, néhány apró, kötelező érvényű technikai módosítás mégis elég volt, hogy az erősorrend kiegyenlítődjön az élen, és megszűnjön a Mercedes nyomasztó dominanciája.

Az FIA hivatalosan a biztonsági tényezőket szem előtt tartva kötelezte a csapatokat, hogy módosítsanak az autók padlólemezén, fékcsatornáin és diffúzorán, ám a trükkös DAS-rendszer betiltásával együtt mindez éppen elegendőnek bizonyult, hogy kellemetlen helyzetbe hozza a bajnokcsapatot. Bár az elsőre jelentéktelennek tűnő módosítások hatásaitól sokan nem vártak csodát, a folyamatosan fejlődő Red Bull-Hondának ez nyitotta meg a lehetőséget, hogy felnőjön a Mercedes szintjére, és Max Verstappennel a volánnál olyan bajnoki csatára késztesse Lewis Hamiltont, amelyet még évtizedek múlva is emlegetni fogunk.

Az ütközésekkel és ellentmondásos jelenetekkel tarkított vasárnapi Szaúdi Nagydíj után érthetően heves, érzelmes vélemények uralták a közösségi médiát, ám legyenek bármilyen bosszantóak olykor az FIA sportfelügyelőinek vagy versenyigazgatójának döntései, a tavalyi évadhoz képest már az is a csoda kategóriájába tartozik, hogy – szimpátiától függően – egyáltalán van min dühöngeni a vb hajrájában. Papíron a nullához közelít annak a matematikai valószínűsége, hogy a jelenlegi pontrendszerben 21 nagydíj után a két bajnoki rivális pontegyenlőséggel várja az idényzárót, most mégis ez a helyzet, vagyis szorosabb, izgalmasabb, drámaibb befejezést aligha lehetett volna megálmodni.

A bosszankodás mellett tehát az F1-es rajongók azért fordítsanak némi energiát a hálára is, mert semmi sem garantálja, hogy belátható időn belül hasonló évadot élvezhetnek a csúcskategóriában.

A Nemzeti Sport munkatársainak további véleménycikkeit itt olvashatja!

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik