
A verseny leintése előtt 5 körrel Russell csapattársa, Nicolas Latifi összetörte az autóját, és sok törmelék, valamint a versenyvonalat eltorlaszoló Williams miatt pályára küldték a biztonsági autót, amely mögött összerázódott a mezőny. Az élen haladó Lewis Hamilton mögött lekörözött autók haladtak a második helyen álló Max Verstappen előtt, vagyis ekkor még a hétszeres bajnoknak állt a zászló.
| DECEMBER 10., PÉNTEK | ||
| 1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:25.009 | ||
| 2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.691 | ||
| DECEMBER 11., SZOMBAT | ||
| 3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.274 | ||
| Időmérő: 1. Verstappen 1:22.109 | ||
| DECEMBER 12., VASÁRNAP | ||
| A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Sainz |
A versenyigazgatóság először azt közölte, hogy a szabályokkal és szokásokkal ellentétben a lekörözött autók nem vehetik vissza a körüket, majd fél kör múlva kiderült, mégis megtehetik ezt, vagyis Verstappen és Hamilton közül hirtelen eltűnt mindenki, és az utolsó körre elengedték a mezőnyt. A holland végül megelőzte a britet, és elsőként őt intette le a kockás zászló.
A futam után egy órával aztán a Mercedes jelezte: két eset miatt is óvást nyújt be a futam végeredményével kapcsolatban. Először is az istálló véleménye szerint Max Verstappen a biztonsági autó mögött „megelőzte” Lewis Hamiltont – a németek megítélése alapján a holland első tengelye előrébb volt a brit első tengelyénél rövid ideig, vagyis megelőzte, ami nemhogy biztonsági autó mögött, de még sárga zászlós időszak alatt sem szabályos.
EMIATT (IS) ÓVOTT A MERCEDES
Másrészt azt vitatja a Mercedes, hogy a biztonsági autós fázis során miért csak a Hamilton és Verstappen közé szoruló lekörözött versenyzők vehették vissza a körüket, a többiek miért nem. Ráadásul a biztonsági autós fázisra vonatkozó szabályok szerint, ha engedélyezik a lekörözött versenyzők számára a körük visszavételét, akkor az minden lekörözött versenyzőre vonatkozik. S ami talán a legfontosabb és legnyomósabb érv lehet a Mercedes óvásában: a szabály szerint ha az utolsó lekörözött autó is megelőzte az első helyen haladót, akkor a biztonsági autó az ezt a kört követő kör végén jöhet ki legkorábban a bokszba.
Ehhez képest, Abu-dzabiban az utolsó előtti körben öten elmehettek Hamilton mellett, hárman, akik Verstappen mögött voltak, nem, ráadásul a biztonsági autó rögtön a kör végén ki is ment a bokszba.
Az FIA az óvások befogadását követően közölte, mindkét ügyben berendelte a két csapat egy-egy képviselőjét, s még ma este meg is tárgyalják azokat.
Az Abu-dzabi Nagydíjról bővebben ide kattintva olvashatnak!
| 1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:30.17.345 |
| 2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 2.256 mp h. |
| 3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 5.173 mp h. |
| 4. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 5.692 mp h. |
| 5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 6.531 mp h. |
| 6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 7.463 mp h. |
| 7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 59.200 mp h. |
| 8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:01.708 p h. |
| 9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:04.026 p h. |
| 10. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:06.057 p h. |
| 11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:07.527 p h. |
| 12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
| 13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
| 14. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
| 15. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 3 kör h. |
| KIESETT | MEGTETT KÖRÖK | |||
| Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 50 | |
| Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 33 | |
| George Russell | brit | Williams-Mercedes | 26 | |
| Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 25 |
| PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
| 1. | Max Verstappen | 10 | 18 | 21 | 6 | 395.5 |
| 2. | Lewis Hamilton | 8 | 17 | 20 | 5 | 387.5 |
| 3. | Valtteri Bottas | 1 | 11 | 15 | 4 | 226 |
| 4. | Sergio Pérez | 1 | 5 | 16 | 1 | 190 |
| 5. | Carlos Sainz Jr. | - | 4 | 20 | 1 | 164.5 |
| 6. | Lando Norris | - | 4 | 20 | 1 | 160 |
| 7. | Charles Leclerc | - | 1 | 18 | - | 159 |
| 8. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 14 | - | 115 |
| 9. | Pierre Gasly | - | 1 | 15 | 1 | 110 |
| 10. | Fernando Alonso | - | 1 | 14 | - | 81 |
| 11. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 13 | 1 | 74 |
| 12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 7 | 1 | 43 |
| 13. | Lance Stroll | - | - | 9 | - | 34 |
| 14. | Cunoda Juki | - | - | 6 | - | 32 |
| 15. | George Russell | - | 1 | 4 | 1 | 16 |
| 16. | Kimi Räikkönen | - | - | 4 | - | 10 |
| 17. | Nicholas Latifi | - | - | 2 | - | 7 |
| 18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 2 | - | 3 |
| 1. | Mercedes | 613.5 |
| 2. | Red Bull-Honda | 585.5 |
| 3. | Ferrari | 323.5 |
| 4. | McLaren-Mercedes | 275 |
| 5. | Alpine-Renault | 155 |
| 6. | AlphaTauri-Honda | 142 |
| 7. | Aston Martin-Mercedes | 77 |
| 8. | Williams-Mercedes | 23 |
| 9. | Alfa Romeo-Ferrari | 13 |
| 10. | Haas-Ferrari | 0 |







