
A spanyol ugyanis azt találta mondani, hogy szerinte a Mercedesnél rendkívül könnyedén kijátsszák az egyes erőforráselemek cseréjéért járó büntetésekre vonatkozó szabályokat, és a mezőny végéről kéne rajtolnia Hamiltonnak.
| DECEMBER 3., PÉNTEK | ||||
| 1. szabadedzés: 14.30–15.30 | ||||
| 2. szabadedzés: 18.00–19.00 | ||||
| DECEMBER 4., SZOMBAT | ||||
| 3. szabadedzés: 15.00–16.00 | ||||
| időmérő: 18.00–19.00 | ||||
| DECEMBER 5., VASÁRNAP | ||||
| A verseny (50 kör, 308.45 km) rajtja: 18.30 | ||||
| A KÖVETKEZŐ FUTAM | ||||
| December 12, 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi | |||
Történt ugyanis, hogy a hétszeres világbajnok brit Mercedesében még az októberi Török Nagydíj előtt negyedszer is motort cserélt az istálló, ami miatt 10 helyes rajtbüntetést kapott, majd később a Brazil Nagydíj előtt az ötödik motorját is megkapta – ám, ezért már csak öt rajthely büntetés járt –, s a friss erőforrás segítségével a 10. helyről keresztülgázolt a mezőnyön, és megnyerte a futamot.
Ezt követően Katarban is győzni tudott a brit, így két futammal az idény vége előtt ismét teljesen nyílttá vált a bajnoki versenyfutás, hiszen Verstappen és Hamilton között mindössze 8 pont a különbség – a holland javára. Verstappen egyébként a vetélytársának kiosztott brazíliai büntetésre már korábban is azt mondta, hogy nem elégséges, s hozzá csatlakozott most Fernando Alonso is.
„Akik a meghatározott számú motorcserét végrehajtották már egy évben, azok akkor induljanak szépen a mezőny végéről. Az öt helynek nincs semmi visszatartó ereje” – idézte a spanyolt az As című sportlap.
Arról egyelőre nincs információ, hogy az illetékesek fontolóra vennék-e Alonso javaslatát a következő szabálykönyv nyilvánosságra hozatala előtt…







