Szinte a semmiből hozott össze egy olyan kört Max Verstappen Abu-Dzabiban, amelyre Lewis Hamiltonnak már nem volt válasza. A holland versenyző büszke a csapatára, és külön köszönetet mondott csapattársának, aki szélárnyékkal segítette a gyors körén. Verstappen azonban leszögezte, hogy nem ettől sikerült annyira jól az a bizonyos köre.
„Megbeszéltük a dolgot már az időmérő előtt, és sikerült jól kivitelezni, de nem ettől lett ekkora előnyöm – vélekedik a Red Bull-pilóta. – Csupán nagyjából egy tizedmásodperchez jutottam a kilences kanyar felé menet, hiszen nem túl hosszú előtte az egyenes. Ennek ellenére nagy köszönet jár Checónak. Nagyon nyugodt voltam az időmérő előtt, hiszen mindig a lehető legtöbbet nyújtom, és a csapatom is mindig a legjobb autóval szolgál nekem. Nagyszerű érzés elhódítani a pole-t, és mindenképp javult az autó az időmérő során, hiszen eddig kissé le voltunk maradva ezen a hétvégén. Persze erre vágytunk, de így sem vagyunk könnyű helyzetben, főleg ha megnézzük a Mercedes formáját a legutóbbi viadalokon. Fontos lesz holnap, hogy jól sikerüljön a rajtom, utána pedig meg kell próbálnom a lehető legjobb versenyt teljesíteni, aztán meglátjuk, hol végzünk.”
Verstappen főnöke, Christian Horner egyenesen úgy véli, hogy a versenyzője ennél jobban aligha mehetett volna körbe a Yas Marina Circuitön, majd arra is kitért, mekkora hátrányt jelenthet a holland számára az, hogy Hamiltonnal ellentétben a lágy gumikon kezdi meg a futamot.
„Úgy gondolom, hogy ez volt Max egyik legjobb köre az idén – mondta Horner. – Kevesebb leszorítóerővel mentünk, de ez volt az egyetlen lehetőségünk a Mercedes ellen az egyenesekben. El kell ismernem, hogy a Q1 után azt gondoltam, mi nem vagyunk képesek olyan időkre, amikre Lewis, ám később a Q2-ben már jobban álltunk. Nem vagyunk nagyon kikészülve amiatt, hogy a lágy gumikon kell rajtolnunk, bár a közepesen kissé jobb lenne, ráadásul érdekes lesz látni, hogyan alakul a gumikopás a versenyen. Holnap a lehető legjobb futamunkat kell teljesítenünk, és remélhetőleg ez elég lesz ahhoz, hogy legyőzzük Lewist.”
Verstappen roppant jó ideje láttán Lewis Hamilton elismerte, a Mercedes szombaton nem volt képes arra, amire a riválisa a Red Bull-lal. Pedig a szabadedzéseken mutatott teljesítményük után nem ezt várta maguktól, és egyelőre nem érti, hol úszott el a Mercedes esélye a rajtelsőségre.
DECEMBER 10., PÉNTEK | ||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:25.009 | ||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.691 | ||
DECEMBER 11., SZOMBAT | ||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.274 | ||
Időmérő: 1. Verstappen 1:22.109 | ||
DECEMBER 12., VASÁRNAP | ||
A verseny (58 kör, 306.183 km) rajtja: 14.00 |
„Max nagyszerű kört teljesített ma, egyszerűen nem tudtunk harcba szállni az idejével – vallotta be a hétszeres világbajnok. – Az edzéseken erősnek tűntünk, erre a körre mégsem volt válaszunk. Az első körömben hagytam némi időt az ötös kanyarban, de az utolsó már jól sikerült, viszont ennél jobb időre nem voltam képes. Nem tudom, hogy ezt a gumik előkészítése vagy bármi más okozta, mindenesetre nem tudtam felülmúlni Max idejét, teljesen megérdemelte ezt a pole-t.”
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint a szélárnyék is sokat segített Verstappennek, és elárulta, miért jó, hogy a Red Bullnak sikerült felbosszantania Hamiltont.
„A gumik szempontjából nagyon jókor jöttek ki az utolsó körükön, és a szélárnyékot is tökéletesen használták ki, ezért lett az övék a pole– mondta Wolff. – Nem hiszem, hogy most bármit is mondanom kellene Lewisnak. Szerintem dühös, de ez jó, hiszen motivált lesz azzal kapcsolatban, hogy levadássza Verstappent. Mi vagyunk hátrébb, ám néha meg kell nézni a pozitívumokat, hiszen ez nem mindig rossz kiindulópont. Lesz egy kisebb előnyünk a rajtnál és az első hat-hét körben, ha Verstappen túl keményen nyomná. Mi tovább kinn tudunk maradni, és megkísérelhetjük az elévágást, utána pedig kontroll alatt kell tartanunk a pozíciónkat. Az nyeri holnap a versenyt, aki gyorsabb lesz, és kevésbé számít, hogy ki milyen abroncson indul.”
Bár a vb-aspiránsoknak a csapattársaik segítségére is szükségük lehet az idényzárón, Verstappen és Hamilton mögül mégis Lando Norris vághat neki az utolsó futamnak. A McLaren versenyzője mindent beleadott az időmérőn, ám abban nem biztos, hogy a futamon is ennyire keménynek kellene lennie.
„Sikerült előrelépnem, azonban kisebb hibákat is vétettem – mesélt a kvalifikációjáról Norris. – A pole-ra hajtottam, de végül nem jött össze. Jól sikerült a köröm, ám a Q3-ban egy kicsit én is meglepődtem. Most viszont aggódom, mert inkább onnan nézném végig, ahogyan kibontakozik a vébépárharc, ahol most vagyok. Nem szeretnénk túlzottan belefolyni. Nem tudom, hogy mennyire menjek rá az elsőségre, de ha lehetőségem adódik, akkor persze élni fogok vele.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:22.109 | átlag: 231.541 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:22.480 | 0.371 mp h. |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:22.931 | 0.822 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:22.947 | 0.838 |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:22.992 | 0.883 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:23.036 | 0.927 |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:23.122 | 1.013 |
8. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:23.220 | 1.111 |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:23.389 | 1.280 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:23.409 | 1.300 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:23.460 | 0.660 |
12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:24.043 | 1.243 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:24.066 | 1.266 |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:24.251 | 1.451 |
15. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:24.305 | 1.505 |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:24.338 | 1.493 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:24.423 | 1.578 |
18. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:24.779 | 1.934 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:24.906 | 2.061 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:25.685 | 2.840 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:22.845 | 1. | Verstappen | 1:22.800 |
2. | Bottas | 1:23.117 | 2. | Pérez | 1:23.135 |
3. | Verstappen | 1:23.322 | 3. | Hamilton | 1:23.145 |
4. | Pérez | 1:23.350 | 4. | Sainz | 1:23.174 |
5. | Cunoda | 1:23.428 | 5. | Leclerc | 1:23.202 |
6. | Leclerc | 1:23.467 | 6. | Bottas | 1:23.246 |
7. | Gasly | 1:23.489 | 7. | Norris | 1:23.256 |
8. | Norris | 1:23.553 | 8. | Cunoda | 1:23.404 |
9. | Sainz | 1:23.624 | 9. | Ocon | 1:23.420 |
10. | Ocon | 1:23.764 | 10. | Ricciardo | 1:23.448 |
11. | Ricciardo | 1:23.829 | 11. | Alonso | 1:23.460 |
12. | Alonso | 1:23.846 | 12. | Gasly | 1:24.043 |
13. | Stroll | 1:24.061 | 13. | Stroll | 1:24.066 |
14. | Giovinazzi | 1:24.118 | 14. | Giovinazzi | 1:24.251 |
15. | Vettel | 1:24.225 | 15. | Vettel | 1:24.305 |
16. | Latifi | 1:24.338 | |||
17. | Russell | 1:24.423 | |||
18. | Räikkönen | 1:24.779 | |||
19. | Schumacher | 1:24.906 | |||
20. | Mazepin | 1:25.685 |