ÁPRILIS 16., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 11.30–12.30 | ||||
2. szabadedzés: 15.00–16.00 | ||||
ÁPRILIS 17., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | ||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP | ||||
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
A Haas nem vágott neki nagy reményekkel a 2021-es idénynek: a VF21-es nem ment át túl sok változáson az elődjéhez képest, s a csapatfőnök, Günther Steiner már a télen kijelentette, hogy nem fejlesztenek az év során, egyedül a soron következő, Emilia Romagna Nagydíjra készülnek frissítésekkel, hogy aztán végképp átállhassanak a nagy szabályváltoztatásokat hozó 2022-es esztendőre.
Az amerikai csapat nem is kezdett jól, két újonc versenyzője, Nyikita Mazepin és Mick Schumacher már a kvalifikáció első szakaszában búcsúzni kényszerült, majd másnap előbbi az első körben kiesett, utóbbi pedig tizenhatodikként szelte át a célvonalat. Steiner ki is jelentette, hogy maximum az elmúlt két évben a konstruktőri tabella utolsó helyén végző Williamsszel szállhatnak harcba, s azt sem zárta ki, hogy az idén ők veszik át az utolsó pozíciót.
A csapatfőnöknél némiképp optimistábban áll hozzá az évhez Schumacher, aki bízik benne, hogy egy bizonyos ponton sikerül harcba szállniuk a Q2-es helyezésekért.
„Nem mondhatom, hogy csalódottak vagyunk az eredmény miatt. Egészen jól teljesítettünk, volt egy tiszta körünk és teljesítmény terén is közel voltunk ahhoz, mint amit vártunk. Nyilván van némi lemaradásunk, én személy szerint kilencvenöt százalékban vagyok elégedett a gyors körömmel. Természetesen van még hová fejlődnöm bizonyos területeken, és azon fogok dolgozni, hogy javuljak. Számomra most a tapasztalatszerzés a legfontosabb, remélhetőleg, sikerül majd eseményről eseményre előrelépnem" – mondta a Haas szombati tempójáról az Autosportnak adott nyilatkozatában.
Bahreinben kilenc alakulatnak sikerült legalább egy autóval a Q2-be, míg hétnek a Q3-ba jutnia, vagyis a Haas volt az egyetlen, amelyik mindkét autójával búcsúzott már az első szakasz végén. Schumacher a rossz kezdés ellenére, illetve tudva, hogy túl sok fejlődést nem várhat a kocsitól, bízik benne, hogy esélyük nyílhat a Q2-be jutásra.
„Pozitív vagyok ebben a tekintetben. Sokat fogunk dolgozni, és én is sokat fogok dolgozni magamon. Látom, mennyire motivált a csapat, és nem látom okát annak, hogy miért ne lehetnék optimisták azt illetően, hogy az év során sikerül továbbmennünk az első szakaszból" – tette hozzá.