Kulta úgy emlékszik, hogy először 2011-ben, a Német Nagydíjon hallott Räikkönen visszatérési terveiről, aki akkoriban a Williamsszel folytatott előre haladott tárgyalásokat.
„Aztán őszre ez az ügy megrekedt, és Kimi a Lotushoz igazolt, amiről elsők között számolhattam be. Fantasztikus volt látni, hogy milyen gyorsan hozzászokott az új autójához, hiszen már a negyedik versenyén, Bahreinben a dobogóra állhatott, második lett, majd az év végén, Abu-Dzabiban győzni tudott” – idézte fel a finn visszatérését Heikki Kulta.
„Abban a két évben Räikkönen 390 pontot szerzett a Lotusszal, és erre egészen biztosan nem számított a csapatvezető, Gérard Lopéz, hiszen olyan szerződést kötött vele, amelynek értelmében minden megszerzett világbajnoki pont után 50 000 euró bónuszt kap. Ez két év alatt 19.5 millió eurót jelentett Kimi számára, az istállót meg majdnem csődbe vitte” – mesélte a finn újságíró.
A Lotus végül a csődöt elkerülte, Räikkönen pedig 2013 végén átment a Ferrarihoz, ahonnan a 2018-as idény végét követően tért vissza a Sauberhez.
A Lotus 2007 világbajnokának távozása után Pastor Maldonadót hozta a finn helyére, de a Räikkönennel elért sikereket már nem sikerült megismételnie, és az istállót két idény után, 2015 végén felvásárolta a Renault.