A Brazil Nagydíj utolsó körei igazán drámaira sikerültek: a 66. körben a két Ferrari kiütötte egymást a versenyből, s beküldték a biztonsági autót. Három körrel a vége előtt a két Red Bull – Verstappen, Albon sorrendben – állt az élen, őket Pierre Gasly követte a harmadik helyen.
Az újraindításkor Verstappen maradt az élen, s Albon is megtartotta a második helyet. Hamilton elment Gasly mellett, és feljött a két Red Bull mögé, majd mikor Albont támadta, hibázott és kilökte az első dobogós helyezése felé autózó thaiföldit. Hamilton is veszített a manőverrel, és visszaelőzte őt Gasly, aki végül a második helyen ért célba, így mégis új, egész pontosan a 210. dobogósát avatta a Brazil GP a sorozatnak.
A leintés után röviddel aztán kiderült, megvan az F1 történelmének 211. dobogósa is, miután a sportfelügyelők úgy határoztak, Hamilton manőveréért 5 másodperces időbüntetést kap. Ennek értelmében Carlos Sainz lépett elő a pódiumra, míg a brit versenyző a 7. helyre csúszott vissza.
A spanyol pilóta is pályafutása első dobogóját szerezheti, amely egyben több mint öt és fél év – a 2014-es Ausztrál Nagydíj – után a McLaren első dobogós helyét is jelentheti. A feltételes módot indokolja azonban, hogy a versenyfelügyelők jelezték: a Ferrarik ütközése után tárgyalják majd Carlos Sainz esetét is, a spanyol ugyanis sárga zászló alatt használta a DRS-t – legalábbis Sky Sports, valamint Chris Medland szabadúszó F1-es újságíró szerint.
A bokszutcában terjedő pletykák szerint Sainz mellett további öt pilóta DRS-használatát vizsgálják, Így viszont, ha a spanyolt is megbüntetik, akkor a versenyben eredetileg ötödikként végző Kimi Räikkönen lehet a harmadik, aki ezzel az Alfa Romeo idei első dobogóját szerezhetné.
FRISSÍTÉS
Alig két órával a futam leintése után kiderült, Carlos Sainz megtarthatja a harmadik helyet, miután eldőlt, hogy az FIA nem bünteti meg a fent jelzett DRS-használat miatt.
„DOBOGÓ! Egy kicsit furcsa ugyan, hogy nem a verseny után állhattam oda, de azért így is elképesztően boldog vagyok. A mai verseny egyszerűen hihetetlen volt, az egy kiállásos taktikánkkal nehéz volt, de kifizetődött. Gratulálok az egész csapatnak!” – írta Sainz Twitter-csatornáján, miután kiderült, nem büntetik meg.
A futam végeredménye ugyanakkor még nem tekinthető hivatalosnak, az FIA nem adta azt még ki egyelőre. Az viszont biztosan kijelenthető, hogy a 2013-as Amerikai Nagydíj óta első alkalommal fordult elő, hogy nem végzett az első három között egyik Mercedes-, vagy Ferrari-pilóta sem.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:33:14.678 |
2. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 6.077 mp h. |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 8.896 mp h. |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 9.452 mp h. |
5. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 10.201 mp h. |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 10.541 mp h. |
7. | Lewis Hamilton * | brit | Mercedes | 11.139 mp h. |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 11.204 mp h. |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 11.529 mp h. |
10. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 11.931 mp h. |
11. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 12.732 mp h. |
12. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 13.599 mp h. |
13. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 14.247 mp h. |
14. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 14.927 mp h. |
15. | Nico Hülkenberg * | német | Renault | 18.059 mp h. |
16. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
17. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 6 kör h. |
18. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 6 kör h. |
19. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 6 kör h. |
| FELADTA | | | megtett körök |
Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 51 | |
* Öt másodperc időbüntetést kapott |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 10 | 16 | 20 | 387 |
2. | Valtteri Bottas | 4 | 15 | 18 | 314 |
3. | Max Verstappen | 3 | 8 | 18 | 260 |
4. | Charles Leclerc | 2 | 9 | 17 | 249 |
5. | Sebastian Vettel | 1 | 9 | 15 | 230 |
6. | Pierre Gasly | – | 1 | 14 | 95 |
7. | Carlos Sainz Jr. | – | 1 | 12 | 95 |
8. | Alexander Albon | – | – | 12 | 84 |
9. | Daniel Ricciardo | – | – | 8 | 54 |
10. | Sergio Pérez | – | – | 10 | 46 |
11. | Lando Norris | – | – | 10 | 45 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 9 | 43 |
13. | Nico Hülkenberg | – | – | 10 | 37 |
14. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 9 | 35 |
15. | Lance Stroll | – | – | 6 | 21 |
16. | Kevin Magnussen | – | – | 4 | 20 |
17. | Antonio Giovinazzi | – | – | 4 | 14 |
18. | Romain Grosjean | – | – | 3 | 8 |
19. | Robert Kubica | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 701 |
2. | Ferrari | 479 |
3. | Red Bull-Honda | 391 |
4. | McLaren-Renault | 140 |
5. | Renault | 91 |
6. | Toro Rosso-Honda | 83 |
7. | Racing Point-Mercedes | 67 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 57 |
9. | Haas-Ferrari | 28 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |