Az austini hétvége kezdetétől sokan panaszkodtak a COTA aszfaltjának egyenetlenségére és azokra a huplikra, amelyeken áthajtani egyenes fájdalmas volt a versenyzők számára. Lewis Hamilton például a pénteki szabadedzések után azt mondta: a nap végére megfájdult a feje, amiért annyiszor hajtott át a buckákon, Sergio Pérez pedig attól tart, hogy a pálya felülete miatt sokan balesetet is szenvedhetnek a futamon.
NOVEMBER 1., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:34.057 | |||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:33.232 | |||
NOVEMBER 2., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:33.305 | |||
Időmérő: 1. Bottas 1:32.129 | |||
NOVEMBER 3., VASÁRNAP | |||
A verseny (56 kör, 308.405 km) rajtja: 20.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
November 17., 18.10 | 47. Brazil Nagydíj | ||
December 1., 14.10 | 11. Abu-dzabi Nagydíj |
Az üzemeltetők már a pénteki nap végén próbálták orvosolni a helyzetet, de hamar rá kellett jönniük, hogy a versenyhétvége közepén erre nem sok esélyük van. Viszont azt megígérték, hogy a következő év elején újraaszfaltozzák a pálya egy részét, hogy a 2020-as Amerikai GP-n ne érje hasonló kellemetlenség a pilótákat.
Bobby Epstein, a COTA vezetője elárulta, hogy nem a teljes aszfaltcsíkot érintik a felújítások. Főként a bokszutca kijáratánál, az 1-es, a 9-es, a 18-es és a 19-es kanyarban, valamint a hátsó egyenesben tervezik az egyenetlenség és a huplik megszüntetését. Erre valószínűleg idén év végén és 2020 januárjában kerül sor.
Ebben az évben egyszer már végrehajtottak némi rekonstrukciót a MotoGP-s futamra, és arra számítottak, hogy ennek a hatását az F1 mezőny is érezni fogja. Csakhogy Epsteinnek el kellett ismernie: túlbecsülték azoknak a javításoknak a hatását.