A 31 éves Jamamoto Naoki tavaly – a brit Richard Lyons 2004-es kettős sikere óta 14 év után elsőként – egy idényben nyerte meg a két legrangosabb japán versenykategória, a Super Formula és a Super GT bajnoki címét is, amivel begyűjtötte az F1-es szuperlicenc kiváltásához szükséges 40 pontot, így még úgy is lehetőséget kaphat, hogy korábban sosem ült F1-es autóban, és nincs meg a minimum 300 levezetett kilométere.
Legutóbb a 2014-es Abu-dzabi Nagydíjon fordult elő, hogy F1-es versenyhétvégén a hivatalos versenyprogramban japán pilóta szerepet kapjon: az volt a Caterhamben versenyző Kobajasi Kamui utolsó F1-es futama. |
Jamamotót korábban már többször szóba hozták a következő japán F1-es pilótaként, aki a Honda támogatásának köszönhetően kaphat helyet a mezőnyben.
A jelenlegi (egyik) legjobbnak tartott japán autóversenyző számára természetesen nem ismeretlen a Toro Rosso istállója, korábban számos versenyhétvégén ott volt a csapattal afféle megfigyelői státuszban, és az anyaegyesületnél, a Red Bullnál is lehetőséget kapott a szimulátorban.
A Japán Nagydíjhoz kapcsolódó hír az is, hogy a hétvégén megérkezhet Japán déli részére a Hagibisz tájfun, amelyet a Japán Meteorológiai Intézet az országra lecsapó tájfunok közül „az idei legerősebbnek” nevezett előrejelzésében, és a várakozások szerint minimum 220 milliméter esőt hozhat.