Hamiltont a boxutcába való szabálytalan behajtás miatt 5 másodperces büntetéssel sújtotta a Német Nagydíjon a versenybizottság, majd pár perccel később egy újabb felirat jelent meg a tévéképernyőn, miszerint a biztonsági autós fázis alatt a Mercedes pilótája indokolatlanul lassan hajtott a mögötte haladókhoz képest, és ezért vizsgálják.
A versenyt követően azonban kiderült, tévesen. A hiba az FIA rendszerében volt, így kiderült, nem is volt jogos Hamilton vizsgálata.
A rendszert az tréfálta meg, hogy Hamilton a biztonsági autós szakasz alatt kihajtott a boxutcába, majd túl hosszúra nyúlt a kiállása, így ő a Safety Car mögött kevesebb időt töltött, mint a többi autó körülötte. Ez azt jelentette, miközben ő a biztonsági autó mögött ragadt, a többi versenyző utolérhette az SC-t.
A szabály kimondja ugyanis, hogy a lekörözött versenyzőnek addig kell tartózkodnia a biztonsági autó mögött, míg az másodszor nem lépi át a Safety Car-vonalat előtte. Így amíg a többiek megelőzhették a biztonsági autót, Hamiltonnak még egy kört kellett mögötte haladnia, tartva az időlimitet.