Norris a végén állt az élre; probléma a Mercedesnél és a Ferrarinál is

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2019.02.26. 08:45
null
Norris az utolsó órában vette át a vezetést (Fotó: AFP)
Jelentősen átszabta az autóját a Mercedes a második barcelonai F1-es tesztre, ám hiába futott délelőtt sok kilométert Lewis Hamilton, Valtteri Bottas alatt már a felvezető körön leállt a gép. A Ferrarinál eközben a hűtőrendszer hibája miatt vesztett sok időt Charles Leclerc, akit délután Sebastian Vettel váltott a volánnál. A legtöbb kört Pierre Gasly (Red Bull) teljesítette, míg a legjobb köridő Lando Norris (McLaren) neve mellé íródott. Jó napot zárt a Williams: George Russell majd' 120 kört pakolt az FW42-be.

 

 

Hűvös, de napos időben vette kezdetét a második barcelonai teszt első napja, melyre jelentősen átszabták a Mercedest. A német gárda többek között új első szárnnyal, padlólemezzel és orrkúppal készült, majd kezdett bele azonnal az új elemek tesztelésébe.

Lewis Hamilton szorgosan pakolta a kilométereket a W10-esbe, szűk 2 óra alatt 40 kört tett meg a Circuit de Catalunyán – ez azért volt fontos, mert több szakértő, versenyző és csapatfőnök is úgy vélekedett, hogy az „ezüstnyilak" nem jó irányba mentek el az első légterelő koncepciójával, így a módosított elemekkel összegyűjtött adatoknak köszönhetően összehasonlítási alapot kaphat a gárda.

Míg a brit végül 83 kört futott, a Ferrari délelőttje nem indult zökkenőmentesen, hiszen Charles Leclerc neve mellett három órát követően is csak 6 kör állt – az SF90 hűtőrendszerével adódott probléma. A monacói aztán belehúzott a hivatalos ebédszünet előtti utolsó órában: rohamosan javultak a köridejei, miközben a kilométereket is nagy elánnal gyűjtötte.

Ám ez sem volt elég ahhoz, hogy ne a ferraris töltse a legkevesebb időt a Circuit de Catalunyán, hiszen 29 körénél mindenki többet tett meg. Leclerc végül 4 ezredre közelítette meg a még az első órában élre álló Pierre Gaslyt – sokáig úgy is tűnt, Red Bull-elsőségével zárul a délelőtti szakasz.

Antonio Giovinazzi azonban bő 10 perccel a vége előtt 1:18.589-nél állította meg a stoppert, amivel az élre ugrott az Alfa Romeóban.

Givonazzi volt a délelőtt legjobbja (Fotó: AFP)
Givonazzi volt a délelőtt legjobbja (Fotó: AFP)

Kilométerekben eközben Kevin Magnussen vezette a listát, a dán 84-szer kerülte körbe a Circuit de Catalunyát, mögötte Hamilton 83-mal, míg Nico Hülkenberg 80-cal következett.

Csapata eddigi legjobb idejét futotta Lance Stroll és George Russell is: előbbi 1:19.139-cel a negyedik, utóbbi 1:19.662-vel a hatodik lett, miközben 46 kört ment.

Csupán 38 kört tett meg és az időlista végén zárt Lando Norris, a brit szűk két órával a vége előtt kötött ki a kavicságyban a 3-as kanyarnál, amiért a piros zászló is érvénybe lépett. Az MCL34-es ezt követően már nem tért vissza a pályára a hivatalos ebédszünet kezdete előtt.

Délutánra három gárdánál történt változás: a Mercedesnél Hamiltont Valtteri Bottas, Hülkenberget Daniel Ricciardo a Renault-nál, míg a Ferrarinál Leclerc-t Sebastian Vettel váltotta.

Elsőként Russell hajtott a pályára, azonban nem tarthatott sokáig a körözés, hiszen Bottas alatt a felvezető körén állt meg a Mercedes, így másodszor is lendült a piros zászló. A W10-ben az olajnyomással akadt gond, a csapat pedig úgy döntött, hogy kicseréli a motort.

Bottas neve mellé csupán 7 kör került (Fotó: AFP)
Bottas neve mellé csupán 7 kör került (Fotó: AFP)

Míg tehát a Ferrari délelőtt, a Mercedes délután vesztett sok időt, ám míg az olaszok elérték a 100-as határt, addig a németek a tesztidény során először nem. Hozzájuk hasonlóan járt a Norris kicsúszása miatt sokat álló McLaren, valamint nem sokkal teljesített 100 fölött a délelőtt a garázsban sokat vesztegelő Toro Rosso.

Meglehetősen jó napot zárt a Williams: Russell majd' 120 kört pakolt az FW42-esbe és először ért el 1:20 alatti időt is, miközben problémamentesen futotta a programját.

A nap legszorgalmasabbja ezúttal Gasly lett – a francia 131 kört száguldott, ráadásul szűk két és fél órával a zárást megelőzően át is vette a vezetést a rövid ideig élre álló Vetteltől. Sokáig úgy tűnt, hogy a francia 1:17.715-ös idejénél senki sem tud jobbat teljesíteni, ám bő fél órával a vége előtt Norris 1:17.709-nél állította meg a stoppert, amivel az első helyre ugrott.

A McLaren a leglágyabb keveréken futott, mint ahogyan az ugyancsak a nap végén sokat javító Lance Stroll is: a kanadai 115 ezredes lemaradásban a harmadik helyen érkezett a Racing Pointtal. A wokingiak öröme azonban nem lehet teljes: nem sokkal később az MCL34-es megadta magát a 2-es kanyarnál, így harmadszor is piros zászlós szakasz következett.

Nem szabad megfeledkezni a Renault-ról sem: Hülkenberg és Ricciardo együttesen 157 kört pakolt az RS19-be, ezzel csapatszinten a franciák gyűjtötték a legtöbb kilométert.

A második barcelonai teszt programja szerda reggel 9 órakor folytatódik a Circuit de Catalunyán.

F1, BARCELONA
MÁSODIK TÉLI TESZT, 1. NAP – VÉGEREDMÉNY

1. Lando Norris (brit, McLaren) 1:17.709, 80 kör
2. Pierre Gasly (francia, Red Bull) 1:17.715, 136 kör
3. Lance Stroll (kanadai, Racing Point) 1:17.824, 82 kör
4. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:17.925, 81 kör
5. Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo) 1:18.589, 99 kör
6. Alexander Albon (thaiföldi, Toro Rosso) 1:18.649, 103 kör
7. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:18.651, 29 kör*
8. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1:18.769, 131 kör
9. George Russell (brit, Williams) 1:19.662, 119 kör
10. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault) 1:20.107, 77 kör
11. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:20.167, 7 kör
10. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:20.322, 83 kör*
11. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1:20.348, 80 kör*

*csak délelőtt tesztelt

MÁSODIK BARCELONAI TESZT
Február 26. Február 27.
Február 28.
Március 1.
MERCEDES
Hamilton, Bottas
FERRARI Leclerc, Vettel
Vettel, Leclerc
Leclerc, Vettel
Vettel, Leclerc
RED BULL Gasly Verstappen
Gasly Verstappen
RENAULT Hükenberg, Ricciardo
Ricciardo, Hülkenberg
Hülkenberg, Ricciardo
Ricciardo, Hülkenberg
HAAS Magnussen
Grosjean
Magnussen
Grosjean
MCLAREN Norris
Sainz
Norris
Sainz
RACING POINT F1
Stroll
ALFA ROMEO
Giovinazzi Räikkönen
Giovinazzi Räikkönen
TORO ROSSO Albon
Kvjat
Albon
Kvjat
WILLIAMS Russell
Kubica Russell Kubica
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik