Míg az esős pénteken egyértelműen a Mercedesnek állt a zászló, a száraz szombat felhozta a Ferrarit, aminek következtében az időmérő meglehetősen szorosan alakult. Ám Lewis Hamilton nem engedte ki a kezei közül a pole pozíciót, amit remek második és harmadik szektorával biztosított be.
OKTÓBER 19., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:47.502 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:48.716 |
OKTÓBER 20., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1.33.797 |
időmérő: 1. Hamilton 1.32.237 |
OKTÓBER 21., VASÁRNAP |
20.10: a verseny (56 kör, 308.405 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 28., 20.10:Mexikói Nagydíj |
November 11., 18.10:Brazil Nagydíj |
November 25., 14.10:Abu-dzabi Nagydíj |
A brit pályafutása 81., míg Austinban sorozatban a harmadik elsőségét jegyezte, miközben a negyedik alkalommal indulhat majd az élről az Amerikai Nagydíjon, amivel utolérte Michael Schumachert a vonatkozó mutatóban.
„Nagyon fontos, hogy megvan, hiszen tudtam, rendkívül szoros lesz a vége. Mindenképpen jobb kört akartam futni a második próbálkozásra, és nagyon elégedett vagyok, hogy sikerült" – emelte ki a címvédő.
„A harmadik szabadedzésen még nagyon csúszós volt a pálya, aztán fokozatosan gumizódott és lett egyre gyorsabb. A szembeszél pedig csodás volt, olyan volt, mintha a Maggotts-Becketts kombináción mentem volna át, és szurkolókból sem volt hiány. Remélem, aversenyremég jobb lesz az időjárás, és izgalmas csatát láthatnak nézők" – mondta, majd arra is kitért, miért volt olyan fontos, hogy javítson a második körén.
„Mivel idén már többször is előfordult, hogy nem tudtam javítani második nekifutásra, ezúttal nagyon szigorú voltam magammal, hogy sikerüljön faragni az időmön. Nagyon boldog vagyok, miközben valami oknál fogva kicsit más érzés volt az egész. Talán egyszerűen többet aludtam, nem tudom, az viszont biztos, más mentalitásban közelítettem meg az időmérőt, ami kissé furcsa, de jó is volt egyben" – osztotta meg, és a Ferrari erősségéről is beszélt.
„Az első szektorban valamiért gyorsabbak voltak, és főleg az 1-es kanyarban rejlett az előnyük, a pálya többi részén azonban nem volt gond, nem követtem el hibát. Nem úgy, mint az első körömön, amikor a 11-es, a 12-es, a 13-as, illetve a 20-as kanyarban is vesztettem időt" – hasonlította össze a próbálkozásait, és a Mercedes, illetve a Ferrari között zajló szoros párharccal kapcsolatban a németek csapatfőnöke, Toto Wolff is megszólalt.
A pole pozíciót érő kör:
„Nagyon közel van egymáshoz az első hármas. Bár elégedett vagyok az eredménnyel, a gondolataim máris a versenyen járnak. Az egyenesekben némileg lassabbak vagyunk a Ferrarinál, szóval eléggé trükkös le visszaverni a támadásikat, ami aggasztó. Még nem írhatjuk le őket. Az egész szezonban nagyon kiélezett csatát vívunk egymással, és ez a hátralevő futamokon sem fog változni" – mondta az osztrák, aki korábban arról is beszélt, ha szükséges, újra csapatutasítást alkalmaznak.
…nyer és Vettel nem végez a második helyen |
…2. és Vettel nem végez az első négyben |
…3. és Vettel nem végez az első hatban |
…4. és Vettel nem végez az első hétben |
…5. és Vettel nem végez az első nyolcban |
…6. és Vettel nem szerez pontot |
Bár Sebastian Vettel érte el a második legjobb időt, a pénteki első gyakorláson elkövetett figyelmetlensége miatt csak az ötödik rajtkockát foglalhatja el, miközben azért kell küzdenie, hogy valahogyan elhalassza riválisa címvédését.
„Eléggé bosszantó, amikor ilyen kicsin múlik, hiszen hatszázados különbségnél mindig lehet vitatkozni azon, hogy volt-e még annyi benned, azonban összességében elégedett vagyok a köreimmel. Főleg az elmúlt hetek után nagyon jó érzés újra visszatérni a harcba. Az időmérő pedig meglepően szoros volt, nem számítottunk arra, hogy ilyen közel leszünk" – fedte fel a német.
„A száraz idő nagyon jót tett nekünk, a szél viszont néha eléggé trükkössé tette. Jó látni, hogy visszatértünk, esőben nem vagyunk ott, de szárazon sokkal jobb a helyzet."
Vettel büntetésének értelmében csapattársa, Kimi Räikkönen lép előre az első sor páros oldalára, a finn ráadásul előnyös pozícióban lehet a rajtnál, hiszen a jobban tapadó ultralágyon indul a szuperlágyat választó Hamiltonnal szemben.
„Ez pozitív nap volt, hiszen eléggé szoros lett vége, és az autót is jó érzés volt vezetni. Hosszú verseny vár ránk, és senki sem tudja, miként fogják bírni a gumik, hiszen tegnap végig esett" – utalt arra a finn, hogy a szokásos pénteki versenyszimulációkra ezúttal nem volt alkalmuk a pilótáknak.
„Nekem nincs mit veszítenem: megpróbálok jól elrugaszkodni, aztán meglátjuk, mit hoz a futam, de rendben kell lennie" – figyelmeztette Hamiltont, aki akár be is biztosíthatja ma az ötödik címét, így nem biztos, hogy belemegy felesleges kockázatokba.
Az időmérő egyik legnagyobb vesztese eközben egyértelműen Max Verstappen, akinek az autója még a kvalifikáció első szakaszában sérült meg, miután ráhajtott az egyik rázókőre. A holland az esetet követően még visszatért a garázsba, azonban onnan már nem hajtott ki a kvalifikáció során.
„Érintettem a rázókő külső részét, amiért eltört a felfüggesztésem. Ez eléggé furcsa, hiszen egész hétvégén így közelítettük meg azt a kanyart, és mindenki más is használta ezeket a rázóköveket" – bosszankodott a holland, aki azt is elmondta, nem tudja, szorul-e bármelyik elem cserére az autójában, azonban abban biztos, hogy képes lesz felkapaszkodni a futamon.
„Vasárnap mindig is erősebbek voltunk, szóval remélem, gyorsan átmegyek a középmezőnyön, mint ahogyan tavaly is tettem. Onnantól pedig jó versenyt futhatunk" – tekintett előre.
Az Amerikai Nagydíj versenye 20 óra 10 perckor veszi kezdetét.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:32.237 | átlag: 215.171 km/ó |
2. | Sebastian Vettel* | német | Ferrari | 1:32.298 | 0.061 mp h. |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:32.307 | 0.070 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:32.616 | 0.379 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:33.494 | 1.257 |
6. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:34.145 | 1.908 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:34.215 | 1.978 |
8. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:34.250 | 2.013 |
9. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:34.420 | 2.183 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:34.594 | 2.357 |
11. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:34.566 | 1.682 |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:34.732 | 1.848 |
13. | Pierre Gasly** | francia | Toro Rosso-Honda | idő nélkül | |
14. | Brendon Hartley** | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | idő nélkül | |
15. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | idő nékül | |
16. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:35.294 | 1.164 |
17. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:35.362 | 1.232 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:35.480 | 1.350 |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:35.536 | 1.406 |
20. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:35.735 | 1.605 |
* 3 rajthelyes büntetés a piros zászló figyelmen kívül hagyása miatt ** motorcsere miatt a mezőny végéről startol |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:34.130 | 1. | Räikkönen | 1:32.884 |
2. | Bottas | 1:34.518 | 2. | Vettel | 1:33.079 |
3. | Vettel | 1:34.569 | 3. | Hamilton | 1:33.480 |
4. | Räikkönen | 1:34.703 | 4. | Bottas | 1:33.702 |
5. | Ricciardo | 1:34.755 | 5. | Ricciardo | 1:34.185 |
6. | Verstappen | 1:34.766 | 6. | Leclerc | 1:34.255 |
7. | Gasly | 1:34.850 | 7. | Grosjean | 1:34.419 |
8. | Ocon | 1:34.876 | 8. | Ocon | 1:34.522 |
9. | Sainz | 1:34.891 | 9. | Pérez | 1:34.525 |
10. | Grosjean | 1:34.892 | 10. | Hülkenberg | 1:34.564 |
11. | Hülkenberg | 1:34.932 | 11. | Sainz | 1:34.566 |
12. | Magnussen | 1:34.972 | 12. | Magnussen | 1:34.732 |
13. | Leclerc | 1:35.069 | 13. | Gasly | idő nélkül |
14. | Pérez | 1:35.193 | 14. | Hartley | idő nélkül |
15. | Hartley | 1:35.206 | 15. | Verstappen | idő nélkül |
16. | Alonso | 1:35.294 | |||
17. | Szirotkin | 1:35.362 | |||
18. | Stroll | 1:35.480 | |||
19. | Ericsson | 1:35.536 | |||
20. | Vandoorne | 1:35.735 |